Radio SzczecinRadio Szczecin » Biznes
Autopromocja
Zobacz
reklama
Zobacz
Reklama
Zobacz

Od kilku miesięcy koncern Volkswagena szuka miejsca na nową fabrykę samochodów dostawczych. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin]
Od kilku miesięcy koncern Volkswagena szuka miejsca na nową fabrykę samochodów dostawczych. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin]
Sprawa fabryki Volkswagena w Stargardzie Szczecińskim jest otwarta. Trzeba czekać na decyzję koncernu - tak mówi wicemarszałek zachodniopomorski i szef PSL w regionie, Jarosław Rzepa.
Polityk w "Rozmowach pod krawatem" wycofał swoje słowa w sprawie szans Stargardu na inwestycję Volkswagena.

- Przedwcześnie poddałem się informacji, którą wówczas przekazałem. Rozmawiałem już na ten temat z marszałkiem Geblewiczem i staram się lobbować w tej sprawie w Ministerstwie Gospodarki. Trzymam też kciuki za decyzję, którą koncern niedługo podejmie - mówił Rzepa.

Na początku stycznia to właśnie Jarosław Rzepa umniejszał szanse naszego regionu w rywalizacji o niemiecką fabrykę.

- Niestety nie posiadamy tak silnego zaplecza kooperantów, którzy mogliby dostarczać części do tego zakładu - tłumaczył wtedy wicemarszałek. - Mamy dobrze działającą fabrykę Bridgestone i kilka mniejszych firm produkujących elementy części, ale to za mało, by konkurować z Poznaniem, gdzie ten przemysł powstał już kilkanaście lat temu.

Od kilku miesięcy koncern Volkswagena szuka miejsca na nową fabrykę samochodów dostawczych. Pod uwagę brane są: Września w Wielkopolsce, okolice Poznania i właśnie Stargard Szczeciński.

Decyzja o lokalizacji będzie ogłoszona prawdopodobnie 13 marca na corocznej konferencji prasowej koncernu. Niemcy przewidują utworzenie trzech tysięcy miejsc pracy w nowej fabryce.

Posłuchaj "Rozmowy pod krawatem".
- Przedwcześnie poddałem się informacji, którą wówczas przekazałem. Rozmawiałem już na ten temat z marszałkiem Geblewiczem i staram się lobbować w tej sprawie w Ministerstwie Gospodarki. Trzymam też kciuki za decyzję, którą koncern niedługo podejmie - mów
- Niestety nie posiadamy tak silnego zaplecza kooperantów, którzy mogliby dostarczać części do tego zakładu - tłumaczył wtedy wicemarszałek. - Mamy dobrze działającą fabrykę Bridgestone i kilka mniejszych firm produkujących elementy części, ale to za mało

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

Autopromocja
Zobacz
reklama
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty