Za dwa lata, żeby dojechać ze Szczecina do Gdańska, nie trzeba będzie przejeżdżać przez centrum Koszalina. Do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wpłynęło osiem ofert od firm, które chcą wybudować obwodnicę.
Droga będzie fragmentem szybkiej trasy S6, a to znaczy, że do dyspozycji kierowców będą po dwa pasy w każdą stronę, plus pas awaryjny. Oprócz tego: pięć węzłów, wiadukty i przejścia dla zwierząt.
Dla porównania, na razie żeby przedostać się przez Koszalin, trzeba poświęcić czasem pół godziny: najpierw odstać swoje w korkach, a potem z prędkością ok. 50 km/h mijać kolizyjne skrzyżowania. To utrudnia życie nie tylko samym kierowcom, ale i mieszkańcom, bo przed ich blokami przejeżdżają tiry.
Na razie nie można ze stuprocentową pewnością powiedzieć, ile będzie kosztować obwodnica. Oferta z najniższą ceną to 645 milionów złotych.
Dla porównania, na razie żeby przedostać się przez Koszalin, trzeba poświęcić czasem pół godziny: najpierw odstać swoje w korkach, a potem z prędkością ok. 50 km/h mijać kolizyjne skrzyżowania. To utrudnia życie nie tylko samym kierowcom, ale i mieszkańcom, bo przed ich blokami przejeżdżają tiry.
Na razie nie można ze stuprocentową pewnością powiedzieć, ile będzie kosztować obwodnica. Oferta z najniższą ceną to 645 milionów złotych.