Reklamy nie powinny wprowadzać pacjentów w błąd - uważa wiceminister zdrowia Krzysztof Łanda i przygotowuje dużą nowelizację prawa farmaceutycznego. Ma ona uregulować rynek reklam leków i farmaceutyków.
Wiceminister Łanda podkreślił w rozmowie z IAR, że trzeba zdecydowanie i skutecznie przeciwdziałać fałszywym treściom w reklamie. Dodał, że chodzi o taki przekaz, który nie ma oparcia w dowodach naukowych, tworzy wymyślone choroby, których nigdy medycyna nie odnotowała oraz obiecuje efekty, które nigdy nie nastąpią.
Krzysztof Łanda dodał, że sprzedaż preparatów medycznych zależy często od siły reklamy. W opinii wiceministra, ludzie często są oszukiwani. Kupują preparat, który zawiera mniej substancji aktywnej, a jest trzy razy droższy od innego medykamentu, tylko dlatego, że jego producent stosuje agresywną reklamę.
Ministerstwo Zdrowia wciąż pracuje nad szczegółami projektu dużej nowelizacji prawa farmaceutycznego.
Krzysztof Łanda dodał, że sprzedaż preparatów medycznych zależy często od siły reklamy. W opinii wiceministra, ludzie często są oszukiwani. Kupują preparat, który zawiera mniej substancji aktywnej, a jest trzy razy droższy od innego medykamentu, tylko dlatego, że jego producent stosuje agresywną reklamę.
Ministerstwo Zdrowia wciąż pracuje nad szczegółami projektu dużej nowelizacji prawa farmaceutycznego.