Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  ogłoszenie  
Zobacz
  autopromocja  
Zobacz

Powód pękania szyn wykaże ekspertyza. Fot. Konrad Nowak [Radio Szczecin/Archiwum]
Powód pękania szyn wykaże ekspertyza. Fot. Konrad Nowak [Radio Szczecin/Archiwum]
Za nieco ponad tydzień powinniśmy poznać przyczynę pękania szyn na linii tramwajowej na Prawobrzeże.
Chodzi o fragment trasy od Mostu Długiego do Basenu Górniczego, za który odpowiada spółka Energopol, z którego ramienia remont torowiska przeprowadziła krakowska firma Taumer. Do czasu wyjaśnienia problemu pękania spawów tramwaje w kierunku Prawobrzeża jadą z prędkością 40-45 km/h, zamiast rozkładowych 60.

- Próbki spawów na przełomie stycznia i lutego zostały wysłane do Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach i Politechniki Poznańskiej, tam zostały dokładnie zbadane - mówi Krystyna Gawrońska, wicedyrektor Tramwajów Szczecińskich. - Na daną chwilę to my monitorujemy odcinek, który był wykonywany pod naszym patronatem i na trasie szybkiego tramwaju. Mamy uzgodnione z Energopolem, że raz w tygodniu sprawdza odcinek swoimi służbami i daje nam raport. Nie mamy jeszcze ekspertyzy z naszego odcinka od Mostu Długiego do Basenu Górniczego. Będzie pewnie w drugiej połowie marca.

Ekspertyza dotycząca odcinku od Basenu Górniczego do pętli Turkusowa, za który odpowiada firma Strabag została już zakończona. Według ekspertów spawy na tym odcinku pękały z uwagi na błędy podczas wykonywania spawów. Czy i w tym wypadku będzie podobnie dowiemy się w połowie marca.
- Próbki spawów na przełomie stycznia i lutego zostały wysłane do Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach i Politechniki Poznańskiej, tam zostały dokładnie zbadane - mówi Krystyna Gawrońska, wicedyrektor Tramwajów Szczecińskich.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
   
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty