Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz
Reklama
Zobacz

Radni PO podczas konferencji prasowej od lewej: Wojciech Dorżynkiewicz, Bazyli Baran, Urszula Pańka i Paweł Bartnik. Fot. Natalia Skawińska [Radio Szczecin]
Radni PO podczas konferencji prasowej od lewej: Wojciech Dorżynkiewicz, Bazyli Baran, Urszula Pańka i Paweł Bartnik. Fot. Natalia Skawińska [Radio Szczecin]
Z powodu uszkodzeń tramwaje jeździły trasą SST-u z ograniczeniem do 40, a na łuku nawet 10 km/h. Fot. Konrad Nowak [Radio Szczecin/Archiwum]
Z powodu uszkodzeń tramwaje jeździły trasą SST-u z ograniczeniem do 40, a na łuku nawet 10 km/h. Fot. Konrad Nowak [Radio Szczecin/Archiwum]
Żądają cofnięcia rocznych premii dla szefów dwóch miejskich spółek: spalarni odpadów oraz Tramwajów Szczecińskich. Obaj otrzymali po 42 tys. zł. Według klubu Platformy Obywatelskiej - niezasłużenie.
Szef klubu PO Paweł Bartnik podkreśla, że z placu budowy spalarni zszedł wykonawca, a na trasie szybkiego tramwaju pękają szyny. - Byłem w wojsku, a tam dostawało się nagrody za małe straty, gdy mało mundurów ginęło. I w mieście to też są nagrody za małe straty - porównał Bartnik.

PO domaga się zamrożenia premii w spółkach. - Dla tych szefów miejskich, gdzie nie będą zrealizowane założone cele - tłumaczyła Urszula Pańka.

Takie stanowisko radni chcą przegłosować na sesji. - Jeszcze w czwartek wniosek trafi do przewodniczącego rady miasta - zapowiedział Wojciech Dorżynkiewicz.

- Nie ma zgody na rozrzutność - dodawał Bazyli Baran. - Miasto w ciągu ostatniego roku wzięło 600 mln zł kredytów.

Dzwoniliśmy do spalarni i Tramwajów Szczecińskich. W odpowiedzi dostaliśmy komentarz z biura prasowego urzędu miasta. - Nagrodom była poświęcona ostatnia sesja rady, na której prezydent szczegółowo i merytorycznie odnosił się do tego zagadnienia. Nie będziemy się odnosić do politycznych wystąpień - czytamy w komunikacie.

We wtorek prezydent Piotr Krzystek przez 15 minut tłumaczył, dlaczego zgodził się przyznać kilkudziesięciotysięczne premie szefom sześciu miejskich spółek. O ich przyznanie wnioskowały rady nadzorcze. Jak mówił, prezes spalarni jednoosobowo nadzoruje ogromną inwestycję, wartą tyle, co roczny budżet inwestycyjny miasta, a prezes Tramwajów Szczecińskich, nie mógł zapobiec pękaniu szyn. Ekspertyza wykazała, że robotnicy nie zachowali odpowiedniej temperatury spawania.
Relacja Natalii Skawińskiej

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

Autopromocja
Zobacz
reklama
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty