Czy powołanie Polskiej Grupy Promowej będzie alternatywą dla sprzedaży Polskiej Żeglugi Bałtyckiej w obce ręce? Ministerstwo Skarbu Państwa wybrało trzy zagraniczne firmy armatorskie, które mogą kupić tego kołobrzeskiego armatora. Są to duński DFDS, niemiecki TTline i włoska grupa Grimaldi. Jednak warto zauważyć, że właściwie nie będzie to sprzedaż Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, tylko regularnych przewozów pomiędzy Świnoujściem a Szwecją, obsługiwanych przez polskich armatorów. I właśnie utworzenie Polskiej Grupy Promowej z Unity Line i PŻB to pomysł, aby nie sprzedawać tego ostatniego armatora zagranicznej spółce. Dodajmy, że zamieszanie z prywatyzacja PŻB doprowadziło już do wstrzymania największego programu inwestycyjnego w polską żeglugę promową czyli pomysłu budowy dwóch promów napędzanych gazem LNG. Rozmowy o finansowaniu inwestycji przez państwowy Fundusz Mars zostały wstrzymane. Polska Żegluga Bałtycka musi unowocześniać swoje jednostki a nie ma na to pieniędzy.
Goście:
Paweł Szynkaruk - dyrektor naczelny Polskiej Żeglugi Morskiej
prof. Leonard Rozenberg - Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny, Katedra Inżynierii Zarządzania
Eugeniusz Matuszczak - przewodniczący Międzyzakładowego Związku Zawodowego przy Polskiej Żegludze Bałtyckiej
Kazimierz Sikora - przewodniczący Międzyzakładowa Organizacji Związkowej NSZZ "Solidarność" PŻB S.A.
Paweł Szynkaruk - dyrektor naczelny Polskiej Żeglugi Morskiej
prof. Leonard Rozenberg - Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny, Katedra Inżynierii Zarządzania
Eugeniusz Matuszczak - przewodniczący Międzyzakładowego Związku Zawodowego przy Polskiej Żegludze Bałtyckiej
Kazimierz Sikora - przewodniczący Międzyzakładowa Organizacji Związkowej NSZZ "Solidarność" PŻB S.A.