40 lat mija od czasu, gdy instruktor teatralny Zygmunt Duczyński wraz ze swymi uczniami założył teatr alternatywny. To były dobre czasy dla takich scen. Powstawały jak grzyby po deszczu w każdym ośrodku akademickim, miały własne przeglądy i festiwale. Niektóre szybko kończyły działalność. Inne świetnie się rozwijały.
Szczeciński Teatr Kana zalicza się właśnie do tych drugich. Już po kilku latach działalności odniósł spektakularny sukces – na największym europejskim festiwalu teatralnym w Edynburgu, jako pierwsza polska grupa otrzymał międzynarodową nagrodę krytyków. Od tego czasu okrzepł, rozwinął skrzydła, rozszerzył działalność także na obszary pozateatralne.
Teraz przyszedł czas świętować jubileusz. Zespół teatru rozpoczął go swoim flagowym projektem OKNO, który w całości poświęca... sobie. Podczas tegorocznej edycji zatytułowanej GŁOSY KANY zespół chce podzielić się ze swoimi widzami własnym doświadczeniem, które wyznacza kierunki, tematy, obszary i formy pojawiające się na scenie Kany.
Szczeciński Teatr Kana zalicza się właśnie do tych drugich. Już po kilku latach działalności odniósł spektakularny sukces – na największym europejskim festiwalu teatralnym w Edynburgu, jako pierwsza polska grupa otrzymał międzynarodową nagrodę krytyków. Od tego czasu okrzepł, rozwinął skrzydła, rozszerzył działalność także na obszary pozateatralne.
Teraz przyszedł czas świętować jubileusz. Zespół teatru rozpoczął go swoim flagowym projektem OKNO, który w całości poświęca... sobie. Podczas tegorocznej edycji zatytułowanej GŁOSY KANY zespół chce podzielić się ze swoimi widzami własnym doświadczeniem, które wyznacza kierunki, tematy, obszary i formy pojawiające się na scenie Kany.