Facebook wprowadza kolejne zmiany w związku z aferą Cambridge Analityca. Ostrzejsze zasady mają dotyczyć politycznych ogłoszeń i sponsorowanych treści. Poinformował o tym szef portalu Mark Zuckerberg.
Facebook zapowiada też stworzenie bazy danych z informacjami o treściach i ich zleceniodawcach. Ma ona zostać uruchomiona w czerwcu. Szczegóły na temat danego postu lub reklamy, mają być dostępne dla użytkowników portalu przez 4 lata od daty publikacji.
- Te kroki nie powstrzymają wszystkich osób usiłujących ograć system. Znacznie utrudnią zadanie tym, którzy chcieliby postąpić tak jak Rosjanie podczas wyborów w 2016 roku" - napisał szef Facebooka Mark Zuckerberg ogłaszając zmiany. Nawiązał w ten sposób do sprawy rosyjskiej manipulacji elektoratem podczas kampanii wyborczej w Stanach Zjednoczonych.
Facebook zapowiada, że oznaczanie płatnych treści i politycznych reklam ma rozpocząć się jeszcze tej wiosny. Jest to już kolejna zmiana wprowadzona w związku ze skandalem Cambridge Analytica. Wcześniej między innymi zmieniono zasady dotyczące ochrony prywatności użytkowników.
W związku z aferą, Mark Zuckerberg ma 11 kwietnia zeznawać przed Kongresem.