Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » RECENZJE
Witajcie w Dunwall - stolicy wyspiarskiego cesarstwa. Witajcie w świecie pary, transcendencji, magii, korupcji, przestępstw i wielkiej miłości. Takie połączenie wielu różnych światów w jednej grze może wydawać się karkołomne, ale Arkane Studios właśnie udowodniło, że jest to wykonalne i można to zrobić dobrze, i nie jeden raz. Dowodem jest Dishonored 2. To ciąg dalszy historii Corvo Attano, cesarskiego obrońcy, który w pierwszej części wplątany w zamach stanu, oskarżony o morderstwo Cesarzowej, skutecznie rozprawia się ze spiskowcami i zamachowcami. W drugiej części, o piętnaście lat starszy nadal pełni swoją funkcję, ale już u boku swojej córki, Emily, która jest owocem wielkiej miłości Corvo i zamordowanej cesarzowej.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega.
GIERMASZ-Recenzja Dishonored 2

Gra zaczyna się jak dobry scenariusz Alfreda Hitchcocka. Mamy więc trzęsienie ziemi, a później jest „jeszcze gorzej".

Nie zdradzę fabuły, jeżeli powiem, że podczas uroczystości rocznicy śmierci cesarzowej na dwór wkracza, podająca się za jej siostrę, uzurpatorka. Dysponująca mocami magicznymi i wspierana przez mechaniczne wojsko przejmuje tron, zamieniając w kamień - i tu musicie wybrać - albo Corvo Attano, albo młodziutką cesarzową Emily, bo właśnie w tym miejscu gra daje nam wybór, kim będziemy kierować w dalszym etapie rozgrywki.

To bardzo ciekawy zabieg, bo w zależności od tego, kim pokierujemy w grze, będziemy mieli do czynienia z nieco różniącymi się dialogami i relacjami. Każda z postaci ma też do dyspozycji kilka różnych umiejętności i mocy. Już na wstępie dostajemy więc jasny sygnał, że to nie jest gra na jeden raz i po ukończeniu można zagrać innym bohaterem.

Dishonored 2 - podobnie jak w poprzedniej części - to gra w perspektywie pierwszoosobowej opakowana w oryginalną grafikę z charakterystycznymi bohaterami i trudnymi wyborami. Twórcy zadbali o to, byśmy poczuli ciężar podejmowanych decyzji. Te analizowane są po każdym rozdziale i wpływają na otaczający świat. Gra równocześnie daje nam wolną rękę. To, w jakim stylu wykonamy poszczególne misje, nie jest w żaden sposób dyktowane przez scenariusz. Można ją przejść nie robiąc nikomu krzywdy. Można też brutalnie przecierać sobie szlak, wykorzystując moce magiczne w połączeniu z tradycyjnymi "narzędziami perswazji", jak pistolety, kusze, czy miecze.

Sterowanie jest bardzo intuicyjne. Jeżeli dodamy do tego udany, polski dubbing - otrzymamy bardzo dobrą kontynuację pierwowzoru. Dishonored 2, to wciągająca, kilkunastogodzinna przygoda w klimatycznym Cesarstwie Dunwall, gdzie mechanika przeplata się z magią i transcendencją.

Gorąco polecam!
 

Zobacz także

2023-09-23, godz. 06:00 Fae Farm [Switch] "Klik", "kilk", "klik" - "klik", "klik", "klik" - aha, jeszcze to trzeba zrobić - no to "klik", "klik", "klik" - i to wszystko w większości jednym przyciskiem… » więcej 2023-09-23, godz. 06:00 Pierwsze wrażenia: PayDay 3 [PC] Przygoda, przygoda, każdej chwili szkoda... czyli nasz redakcyjny kolega Kacper Narodzonek stwierdził, że "czas wyjść ze swojej strefy komfortu", więc zdecydował… » więcej 2023-09-23, godz. 06:00 Pierwsze wrażenia: NBA 2K24 [Xbox Series X] Opanowanie naprawdę złożonego i rozbudowanego sterowania - to jest jedno z najważniejszych wyzwań, z którym zmierzył się nasz redakcyjny kolega Michał… » więcej 2023-09-16, godz. 06:00 Starfield [Xbox Series X] Co ja mam Wam właściwie powiedzieć o Starfield? Z tym pytaniem mierzyłem się od tygodnia, a siadając do kartki papieru na ekranie komputera wciąż miałem… » więcej 2023-09-16, godz. 06:00 Trine 5: A Clockwork Conspiracy [PlayStation 5] Gdy tworzysz piątą cześć serii, musisz mieć pomysł, jak zachęcić graczy do powrotu do znanych sobie postaci i świata. W Trine 5 ponownie wcielamy się… » więcej 2023-09-16, godz. 06:00 Fort Solis [PC] Prawa Murphy'ego mówią o tym, że jak masz ostatni dzień przed wakacjami, to zawsze coś pójdzie nie tak. Korki na drodze, wyłączające się programy… » więcej 2023-09-09, godz. 06:00 Immortals of Aveum [Xbox Series X] Gdy dostałem propozycję recenzowania Immortals of Aveum, broniłem się rękoma i nogami, wymyślałem błahe powody, szukałem wymówek. Wszystko to było efektem… » więcej 2023-09-09, godz. 06:00 Pierwsze wrażenia: Starfield [Xbox Series X] Już przed premierą rozgłos, jaki zdobyła przygotowywana przez Bethesdę kosmiczna epopeja, mógł zwrócić w głowach graczom. I zawrócił - żeby była… » więcej 2023-09-02, godz. 06:00 Armored Core VI: Fires of Rubicon [Xbox Series X] FromSoftware zaskakuje. I nie zaskakuje. Ktoś oczekiwał, że po kolosalnym sukcesie Elden Ring Japończycy pójdą za ciosem i wydadzą kolejne mroczne fantasy… » więcej 2023-09-02, godz. 06:00 Sea of Stars [Xbox Series X] Dwójka młodych wybrańców, nie zdających sobie sprawy ze swojego potencjału, ma - a to niespodzianka - uratować baśniowy świat fantasy. Tak, Sea of Stars… » więcej
7891011