Giermasz
Radio Szczecin » Giermasz

AUDYCJE GIERMASZU

[17.06.2018] Giermasz #301 - Krajobraz po E3

Usiądźcie wygodnie, przygotujcie płyny i zakąski - i posłuchajcie naszej dyskusji na temat tegorocznej edycji targów E3 . Jak co roku gracze wypatrują organizowanej w Los Angeles imprezy jako tej, gdzie ujawnia się, zapowiada chyba najwięcej gier w ciągu całego roku. Oczywiście mamy też prezentacje przy innych okazjach, ale to jednak coroczne spotkanie w USA przyciąga najwięcej uwagi. Co pokazali najwięksi? Co było największym pozytywem, a co rozczarowaniem? Które gry nas zaskoczyły, a które były dokładnie tym, czego można się spodziewać? Andrzej Kutys i Michał Król spróbowali odpowiedzieć na te pytania - oczywiście nie mogliśmy pominąć wspaniałej prezentacji polskich super produkcji. O jak bardzo cieszy, gdy najwięksi giganci branży w naszych produkcjach widzą tak ogromny potencjał! Ale i udało się w tym Giermaszu na chwilę odejść od tematyki targowej - bo z urlopu wrócił Radek Lis, czyli nasz ekspert od nowych technologii znowu sprawdza, co dzieje się w światku IT .

RECENZJE

[09.06.2018] Dark Souls Remastered [PS4]

I co mam jeszcze napisać w tej recenzji? Ileż można mówić o poprawionej (trochę, bez szaleństw) grafice, wyświetlanej w płynnych 60-ciu klatkach na sekundę? I że dzięki temu da się bez bólu zębów przejść słynną w poprzedniej generacji - słynną z powodu fatalnych spadków animacji - lokację Blighttown? Jeszcze przed premierą odnowionej wersji kultowego RPG akcji Dark Souls uznałem, że wspomniane usprawnienia będą "oczywistą oczywistością". Nie myliłem się, na konsolach obecnej generacji po prostu dostajecie wybitną grę w możliwie najlepszej jakości. Być może warto nieco poczekać, aby staniała, o ile już kiedyś Dark Souls kupiliście. Natomiast jeżeli graliście w inne "soulsy", a "jedynka" Wam umknęła, to nie ma co się zastanawiać. Ale Wy to już wiecie - więc pomyślałem, że "sprzedam" przy okazji tego tekstu parę przemyśleń na temat Dark Souls, żeby zachęcić niezdecydowanych - zamiast "odkrywać proch" i opisywać, o ile lepiej działa remaster - bo to już stwierdzono i nie ma co z tym dyskutować.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega .

[09.06.2018] Onrush [PS4]

Wyścigi bez linii mety? Studio Codemasters miało na to pomysł i po ograniu Onrush stwierdzam, że strzelili w przysłowiową dziesiątkę. Olbrzymia dynamika, walka od pierwszych sekund, widowiskowe wypadki i ostra jazda od startu aż do... mety? Gra zawiera tryb dla pojedynczego gracza, ale prawdziwy pazur pokazuje w sieciowych zmaganiach z 11 innymi miłośnikami błota na zębach. Nie byłem gotowy na Onrush, bo po pierwszych trailerach wiedziałem, że chcę w to zagrać. Od tego czasu sukcesywnie ignorowałem kolejne materiały, by wraz z uruchomieniem silnika doznać pozytywnego szoku. Od razu trzeba zaznaczyć, że jest absolutny arcade, całkowicie luźna jazda skupiająca się na zabawie. Słowo symulacje nie pojawia się tu ani razu i dobrze. By doprecyzować, za grę odpowiada zespół, który wcześniej pod nazwą Evolution Studios popełnili takie świetne gry wyścigowe jak WRC, serię MotorStorm czy DriveClub. Jak widać, doskonale znają się na dostarczaniu przyjemności z jazdy.


Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Techland .

AKTUALNOŚCI

[19.05.2018] Przegląd aktualności

Raptem dwa lata po - chyba można tak napisać - "pierwszej premierze" wygląda na to, że No Man's Sky wreszcie zacznie przypominać to, co zapowiadali twórcy. Pamiętacie obietnice o wielkim kosmicznym sandboxie, w którym wszyscy bawią się na jednej gigantycznej mapie. A później okazało się, że nic z tych rzeczy? No więc z okazji premiery na Xbox One mamy wreszcie dostać grę, jaką nam obiecano. Dwa lata temu...

Niespełna 2 miliardy dolarów rocznego dochodu wydawcy, GTA V non stop sprzedaje się jak "ciepłe bułeczki" - tylko w tym roku 5 milionów sztuk (!!!) - do tego ludzie zagrywają się w NBA2K (także rekordowa sprzedaż) i jeszcze na dokładkę jesienią wyjdzie Red Dead Redemption 2... Czy można się więc dziwić, że wydawca Take-Two Interactive przesuwa z 2019 na dopiero 2020 wydanie kolejnej odsłony "jednej z największych marek"? Ale i tak szkoda.

Za to już w przyszłym tygodniu poznamy szczegóły sieciowej strzelanki Battlefield V . Dokładnie 23 zaplanowano prezentację gry, prawdopodobnie jeszcze przed imprezą poznamy więcej szczegółów...

... bo na przykład o Call of Duty: Black Ops 4 - czyli o wielkim konkurencie - wiadomo już wszystko. TAK, NIE BĘDZIE TRYBU DLA JEDNEGO GRACZA, lecz szereg misji mających być jego namiastką. TAK, BĘDZIE TRYB BATTLE ROYALE, oczywiście będą także zombie - z kampanią w kooperacji i misją, hmm, w starożytnym Rzymie?! No i naturalnie, stare dobre multi. Szykujcie się na, jakżeby inaczej, "najgłębsze i najbardziej taktyczne" sieciowe doświadczenie...
League of Legends reaguje na RODO. Kwestia ochrony danych osobowych "miesza" na niejednych serwerach - w przypadku ultra popularnego LOL-a to może być problem, bo osoby poniżej 16 roku życia będą musiały mieć potwierdzoną przez twórców zgodę rodziców. A jak się nie zgodzą, a już wydałeś Drogi Nastolatku kasę w grze? No cóż - przekonaj "Starych", sugerują twórcy.

F1 2018 będzie - czyli kolejny rok z rzędu fani królowej sportów motorowych szykują już kasę na sierpień. Lepszy tryb kariery zapowiadają twórcy - ale na nas największe wrażenie robi e-sportowy aspekt. Pod oficjalnym nadzorem F1, z finałem w czasie weekendu Grand Prix - doprawdy miłośnicy poważnego jeżdżenia mogą mieć powody do radości.

Zrobisz coś, czego później w grze możesz żałować? Trudno, nie ma lekko - mówią twórcy gry Vampyr . Chodzi o to, żeby gracz mógł "poczuć ciężar" jakiejś decyzji podjętej w trakcie rozgrywki. I żeby nie można jej było cofnąć wczytując zapis gry. Nie chodzi o jakieś survivalowe sprawy - no ale, że wampiry, że wybory moralne i takie tam...

Kingdom Hearts 3 - gra wielce wyczekiwana, ale o dacie premiery mówi się różnie. Według części plotek, znowu ma być obsuwa na rok przyszły. Z drugiej strony, podobno na czerwcowym E3 to ma być jeden z najjaśniejszych punktów prezentacji Square Enix. I mówi się, że jednak zagramy w 2018.

Za to kolosalne problemy jakoby ma mieć zapowiedziany "mega-remake" słynnego Final Fantasy VII . Wiemy, że ma wychodzić w odcinkach, że grafika ma "wypalać gałki oczne", i że zachowają ducha genialnego oryginału i takie tam. Sęk w tym, że według najnowszych plotek premiery to może się doczekamy... w 2023 roku. Oby te pogłoski jednak się nie sprawdziły.

Skull & Bones od Ubisoftu też opóźnione - piracki sandbox dla wielu graczy, zaczerpnięty niejako ze świetnego (przynajmniej dla nas) "pirackiego" czwartego "assasyna" - ta przygoda czeka na nas nie wcześniej niż w 2019 roku (a może i później). Ale wydawca ma świetne wyniki finansowe, trzy wielkie premiery w tym roku (The Crew 2, The Division 2 i być może Watch Dogs 3), więc Francuzi w spokoju mogą dopieszczać żeglarską przygodę. No i ok.

Przyznajemy, że trochę nie rozumiemy szału radości części branżowych dziennikarzy po ujawnieniu informacji o RAGE 2 . Nie, no fajnie, że wybuchy, szalona jazda dziwnymi brykami, silnik graficzny Just Cause 3 i tak dalej... Ale czy ktoś pamięta, że "jedynka" była jedynie poprawna a i się nie sprzedała? Oczywiście kontynuacja może/powinna być lepsza - ale, żeby od razu wariactwo jakby co najmniej takiego Half-life'a 3 zapowiedzieli?! Tak czy owak, premiera za rok.

Tak samo zresztą jak świetnie się zapowiadające Metro: Exodus - tyle, że w tym przypadku mówimy o przesunięciu premiery z tego roku na przyszły. A filmiki jakie pokazywali naprawdę robią wrażenie i pewnie wielu by chciało jak najszybciej. Trudno, jeżeli dzięki temu ma być lepiej - to w końcu jest w co grać, prawda?

Zresztą - pozostając na chwilę przy wydawanych przez THQ Nordic produkcjach - tak jak przesunięto premierę nowego Metro, tak samo możemy się zastanawiać, czy nie opóźnią wydania Darksiders 3 oraz Biomutant . A oba te tytuły również zapowiadają się naprawdę dobrze.

Boss Key Productions odchodzi w niebyt. Studio założone przez opromienionego niegdyś sławą serii Gears of War Cliffa Bleszinskiego wydało dwie gry sieciowe. Obie "umarły" błyskawicznie. Cóż, karma wraca, znowu przypominamy, jak to "złotousty" Cliff wygłaszał mądrości na temat branży - i jak życie zweryfikowało jego, no cóż, bufonadę.

Szacunek dla Microsoftu - nie żartujemy. Właśnie pokazali Xbox Adaptive Controller - pada przygotowanego specjalnie dla osób niepełnosprawnych. Filmiki promocyjne wręcz wzruszają - super, że amerykańska korporacja pomyślała o takich osobach. Są badania naukowe, które potwierdzają dobry wpływ grania na chorych - a przynajmniej, chociaż na chwilę, mogą zapomnieć o swoich ułomnościach i problemach. Super, brawo, gratulujemy producentowi Xboksa.

Sony kończy produkcję specjalnych kart pamięci dla przenośnej konsoli PlayStation Vita . I jakoś niespecjalnie nas to martwi... Dlaczego? TAK, WIEMY, ŻE VITA NIE BYŁA SUKCESEM SPRZEDAŻOWYM - ale to wciąż świetny sprzęt (uzupełniający!!!). A gdy patrzymy na ceny (jak jeszcze gdzieś w sklepach są) ceny wydań w pudełkach, na wspomnianych kartach - to kompletnie się nie opłaca. Nie "płaczcie" za kartami - cyfrowe wydania w promocjach mają dobre ceny. I Vita może bawić jeszcze przez wiele lat. Naprawdę.

[12.05.2018] Przegląd tygodnia

I jak tu ich nie kochać: "Będziemy kontynuować nasze działania. Zawsze myślimy o naszych graczach. Zawsze myślimy o tym, jak zapewnić naszym graczom tego typu doświadczenie w sposób przejrzysty, zabawny, uczciwy i zbalansowany". Czyli Electronic Arts niezmiennie stawia na "paczuszki" z losową zawartością. W trosce o graczy...

... oczywiście problemu może by nie było, gdyby płatna zawartość nie miała wpływu na rozgrywkę. A niestety ma - dodatkowo płacisz, jest łatwiej i lepiej. Chociaż, obiektywnie rzecz ujmując, przecież gracze płacą...

Ale, ale - być może zapędy korporacji ukrócą poszczególne rządy. Na ten przykład Belgijska Komisja Gier wydała zalecenie, żeby może i wszcząć postępowanie karne wobec nie tylko EA, ale i Valve oraz Activision Blizzard. Generalnie chodzi o to, że kupowanie loot boxów ma mieć cechy hazardu. Dzieci i uzależniający hazard to wszak nie jest zbyt dobre połączenie, prawda?

Zbliżają się targi E3, a że to miejsce gdzie ujawnia się nowe produkcje, to tradycyjnie przed imprezą mamy festiwal (celowych?) przecieków. Na przykład o tym, że Square Enix organizuje własną konferencję. A to według plotek oznacza, że pokażą naprawdę wiele. Na przykład The Avengers Project , o którym przecież na razie naprawdę niewiele wiadomo.

Liczymy też na obszerniejszą prezentację Shadow of the Tomb Raider . Następca dwóch naprawdę bardzo udanych gier ma być - oczywiście - jeszcze większy i lepszy. Wielu ma też nadzieję, że Square Enix wreszcie ogłosi datę premiery wielce wyczekiwanego Kingdom Hearts III .

Inne plotki z kolei wieszczą wielkie ogłoszenie podczas konferencji Ubisoftu. Podobno gra nie wyjdzie w tym roku - czyli kontynuują dobry trend dłuższej pracy nad kolejnymi tytułami serii - a Assassin's Creed Odyssey zabierze nas do starożytnej Grecji. Zresztą, podobno mogą to ujawnić jeszcze szybciej, bo szykują się do konferencji dla inwestorów jeszcze przed E3.

Monster Hunter World najbardziej kasowym hitem Capcomu z prawie 8-milionową sprzedażą. A gra jest zacna, nam się też podobała. Chociaż, paradoksalnie, nie mogli pograć właściciele Nintendo Switchów, a przecież seria przez lata rządziła właśnie na ich sprzętach. Ale Switch jest po prostu za słaby - więc dostanie odpicowaną grę z przenośnego 3DS-a Monster Hunter Generations Ultimate . Hmm, graficznie do World to to jednak podejścia nie ma...

Inna japońska korporacja, mianowicie Konami, oficjalnie ujawniło część szczegółów dotyczących kolejnej odsłony słynnej piłkarskiej serii. Pro Evolution Soccer 2019 będzie mieć premierę na sam koniec sierpnia. Ma być więcej licencji, lig oraz oficjalnych stadionów - czyli tych elementów, którymi jest mega mocna ultra konkurencja spod znaku FIFA.

8 lat pracy, "wszystkie ręce na pokład" - tak powstawało Red Dead Redemption 2 , opowiadają twórcy. Czytaj: Rockstar rozkręca kampanię reklamową, napędza zainteresowanie przed jesienną premierą, jesteśmy przekonani, tej niesamowitej gry. Naprawdę mamy się poczuć jako część legendarnego Dzikiego Zachodu u jego zmierzchu. To ma być wielki, żyjący świat - nas właściwie już nie trzeba nakręcać...

Chociaż, dotarcie do gigantycznej bazy graczy bawiących się w GTA Online i tak się przyda. Tak więc już były informacje o specjalnym rewolwerze z Dzikiego Zachodu, relikcie do odnalezienia. I "podbijają bębenek", bo mają pojawiać się kolejne wskazówki - i hype na Red Dead Redemption 2 tylko rośnie.

W amerykańskim mieście Santa Monica powstało nowe wewnętrzne studio Microsoftu . Amerykańska korporacja chce nadrobić zaniedbania na polu ekskluzywnych gier dla swojego Xboxa One - przynajmniej tak to interpretujemy. Ciekawostka, że to akurat Santa Monica...

... bo przecież SONY Santa Monica Studio dopiero co wydało znakomitego God of War'a... Reżyser tej świetnej produkcji dla jednego gracza (godne to podkreślenia) zapowiada, że ma pomysły jeszcze na przynajmniej kilka gier z tego uniwersum. I zapewnia, że nie będzie żadnych jakiś płatnych DLC - w ogóle nie przewiduje tworzenia dodatków do zamkniętego doświadczenia jakim jest God of War.

A pamiętacie jak w zeszłym tygodniu mówiliśmy o amerykańskiej Federalnej Komisji Handlu , której nie spodobało się, że gdy przerwiemy naklejkę-plombę na naszej konsoli to stracimy gwarancję? No więc mamy już reakcję - Sony i Nintendo właśnie się z tego wycofały. Czyli można otworzyć sprzęt i nie stracić gwarancji. Aha - i można teraz będzie korzystać z nielicencjonowanych akcesoriów - i też nie stracimy gwarancji. Ale na razie mowa tylko o USA.

FOTOGALERIA

[09.06.2018] Dark Souls Remastered [PS4]
[09.06.2018] Onrush [PS4]
[09.06.2018] Total War Saga: Thrones of Britannia [PC]
[02.06.2018] TEST: Thrustmaster TSS Handbrake Sparco Mod [PC]
[02.06.2018] Dragons Crown Pro [PS4]
[02.06.2018] Die for Valhalla! [PS4]
[26.05.2018] Gorące wiadomości
[26.05.2018] Gorące wiadomości
[26.05.2018] Gorące wiadomości
[26.05.2018] Gorące wiadomości
© Polskie Radio Szczecin SA. Wszystkie prawa zastrzeżone.Regulamin korzystania z portaluPolityka prywatnościBiuletyn Informacji Publicznej
Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej "Polityce prywatności".