Mówią o nich chorzy na matematykę. Mają problemy z korzystaniem z karty bankomatowej czy sprawdzeniem godziny na tarczy zegara. Prawie pół tysiąca maturzystów przystąpiło w tym roku do egzaminu z matematyki na uproszczonych zasadach. Powód? Dyskalkulia, czyli zaburzenie, które sprawia, że uczeń rozwiąże zadanie tylko, gdy wykuje je na blachę. Jeśli przyjdzie mu podstawić inne liczby, to pojawia się problem. Ilu uczniów jest dotkniętych dyskalkulią nie wiadomo, bo trudno ją zdiagnozować. Szacuje się, że dotyka nawet kilkunastu procent uczniów.
Goście:
Anna Walerzak-Więckowska – konsultant naukowy i wykładowca w Pomorskim Centrum ProMathematica, specjalista w zakresie diagnozy klinicznej specyficznych zaburzeń arytmetycznych u dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Autorka i współautorka narzędzi do diagnozy dyskalkulii oraz metod terapii matematycznej
Łukasz Goraczewski - pracownik naukowy w Laboratorium Neurokognitywnym przy Interdyscyplinarnym Centrum Nowoczesnych Technologii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Współautor komputerowego testu do diagnozy ryzyka dyskalkulii, a także
twórca gry Kalkulilo wspierającej wczesnoszkolną edukację z zakresu matematyki oraz terapię dyskalkulii
Grażyna Kurtyka - pedagog w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 4 w Szczecinie
Krzysztof Pilarz - nauczyciel matematyki w Gimnazjum nr 34 w Szczecinie
Anna Walerzak-Więckowska – konsultant naukowy i wykładowca w Pomorskim Centrum ProMathematica, specjalista w zakresie diagnozy klinicznej specyficznych zaburzeń arytmetycznych u dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Autorka i współautorka narzędzi do diagnozy dyskalkulii oraz metod terapii matematycznej
Łukasz Goraczewski - pracownik naukowy w Laboratorium Neurokognitywnym przy Interdyscyplinarnym Centrum Nowoczesnych Technologii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Współautor komputerowego testu do diagnozy ryzyka dyskalkulii, a także
twórca gry Kalkulilo wspierającej wczesnoszkolną edukację z zakresu matematyki oraz terapię dyskalkulii
Grażyna Kurtyka - pedagog w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 4 w Szczecinie
Krzysztof Pilarz - nauczyciel matematyki w Gimnazjum nr 34 w Szczecinie