Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » RECENZJE
Diablo Immortal
Diablo Immortal
[Od redakcji: wiemy, że od momentu premiery minęło już trochę czasu - wiemy również, jak wiele kontrowersji wzbudził system mikropłatności. Warto też zauważyć, że Diablo Immortal to gra-usługa, czyli tytuł cały czas rozwijany bądź zmieniany przez twórców. Więc to opinia o stanie Diablo Immortal w chwili przygotowania tej recenzji]

Diablo Immortal to propozycja, która miała udobruchać zdenerwowanych fanów gier od Blizzarda oraz fanów serii. Podkreślam, że "miała", bo w praktyce tytuł jest daleki od ideału i stał się powodem kolejnych narzekań graczy. Akcja gry została osadzona po wydarzeniach z Diablo II, czyli po zniszczeniu Kamienia Świata. Wpadając w wir gry wydaje nam się (nam, czyli osobom które grały w "dwójkę), że wróciliśmy do domu, do macierzy. Nie jest jednak tak kolorowo, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka.

Grę pobraliśmy za darmo ze strony wydawcy.
GIERMASZ-Recenzja Diablo Immortal

Diablo Immortal to miks drugiej i trzeciej odsłony serii. Z "trójki" Immortal zaczerpnął szatę graficzną. Skupmy się na początku na pozytywach Diablo, bo nie jest ich wcale tak mało. Oprawa wizualna wygląda bardzo dobrze. Widać, że to odpowiedź na oczekiwania graczy. Jest mrocznie, momentami strasznie, a w powietrzu czuć nutkę grozy. Twórcy tu dodali jakiś pentagram, tam zmodyfikowali paletę barw - widać, że ktoś się do tego przyłożył i nie było to robione na kolanie. Pokonując kolejne lokacje mijamy między innymi sterty trupów, zniszczenia dokonane przez demony - gołym okiem dostrzeżecie świat wypatroszony z człowieczeństwa. I tak biegamy od punktu A do punktu B - przebijamy się przez hordy wrogów, zbieramy części Kamienia Świata i poznajemy ludzi w obliczu upadku ludzkości.

Walka w Diablo Immortal jest bardzo intuicyjna i przyjemna. Oczywiście na potrzeby tytułu nieco ją uproszczono, ale wygląda ona i tak bardzo dobrze. Czuć po prostu ciężar ciosów, a skille wyglądają bardzo efektownie. To też ważne przy tego typu tytule, no bo z czego mamy bardziej czerpać przyjemność, niż z pokonywania przeciwników. Warto poruszyć także kwestię platformy. Immortal zaopatrzono w funkcję cross-save i cross-play, także to bardzo duży plus nowego Diablo. Można więc grając na pececie, współpracować z kolegą korzystającym ze smartfona. I działa to naprawdę dobrze.

A gdzie są minusy? To niestety mikropłatności. I cząstka "mikro" pada tutaj tylko z uprzejmości, bo to "makro", giga-płatności. Można więc przejść kampanię zupełnie za darmo, ale zajmie to wam dużo więcej czasu. Poza tym nowe Diablo nosi cechy gry MMORPG i to takie najbardziej wyraziste. Niestety, żeby osiągać kolejne poziomy, musimy grindować i to grindować sporo. Ponad to, dla mnie duża liczba walut powoduje ogromny chaos. Ja nie potrafię po prostu skupić się na grze, kiedy muszę myśleć o tym, ile mam gotówki w danej walucie i gdzie mogę ją wydać. To bardzo trudne.

Mikropłatnościom i to takim agresywnym w Giermaszu mówimy stanowcze "nie". Dlatego Diablo Immortal otrzymuje od nas 6 punktów na 10 możliwych. Jeżeli nie będziecie źli, że w połowie gry odpuścicie przez płatności, to możecie spróbować.

Ocena: 6/10 [cóż, te nieszczęsne mikropłatności...]
 

Zobacz także

2023-08-26, godz. 06:00 Atlas Fallen [Xbox Series X] Trochę miałem wrażenie, że gram w coś, co mogłoby być filmem. Filmem, który w zapowiedziach był imponującym widowiskiem, ale po drodze okazało się… » więcej 2023-08-26, godz. 06:00 Blasphemous 2 [PlayStation 5] Tydzień po tygodniu z metroidvanią, tak się jakoś złożyło (przypadkowo w sumie). Więc poprzednio opowiadałem Wam o pozycji stosunkowo prostej w gatunku… » więcej 2023-08-26, godz. 06:00 Red Dead Redemption [PlayStation 5] Z tym portem jest doprawdy niezłe zamieszanie... Choć, na wstępie warto zaznaczyć, że gracze, także w Polsce, zagłosowali już portfelami, skoro pierwsza… » więcej 2023-08-19, godz. 06:00 Disney Illusion Island [Switch] Na wstępie wypada wyjaśnić, z jakiej pozycji piszę tę recenzję. Po pierwsze, nie miałem okazji sprawdzić Disney Illusion Island w trybie kooperacji na… » więcej 2023-08-19, godz. 06:00 Moving Out 2 [PlayStation 5] Ponad trzy lata temu recenzowałem pierwszą część przeprowadzkowego chaosu i już wtedy uważałem, że jest to jedna z lepszych pozycji na odstresowanie i… » więcej 2023-08-19, godz. 06:00 Quake II (2023) [Xbox Series X] Do tej pory pamiętam, jak włączyłem chyba po raz pierwszy Quake'a II, a nawet jak czytałem jego recenzje blisko 26 lat temu. Pamiętam zachwyty i pamiętam… » więcej 2023-07-29, godz. 06:00 Pikmin 4 [Switch] Sympatyczny, bulwowaty nieco mały ludzik z nosem jak kartofelek, odziany w skafander kosmiczny, jedzie na puchatej istocie przypominającej psa. Po bokach doczepione… » więcej 2023-07-29, godz. 06:00 Exoprimal [Xbox Series X] Ta gra znalazła się od razu tam, gdzie powinna. I to z jednej strony ją określa, choć nie wiem czy tak do końca pochlebnie, z drugiej strony na pewno jest… » więcej 2023-07-22, godz. 06:00 Pierwsze wrażenia: Exoprimal [Xbox Series X] Sieciowe, drużynowe zmagania z hordami wyskakujących zewsząd dinozaurów. Taki jest szkielet - nomen omen - gry Exoprimal. W Giermaszu takimi tytułami zazwyczaj… » więcej 2023-07-15, godz. 06:00 Master Detective Archives: RAIN CODE [Switch] Rozbawienie, zaciekawienie - zmęczenie, irytacja, znudzenie - zaintrygowanie, rozbawienie, totalne wciągnięcie w rozgrywkę - i znowu, zmęczenie i irytacja..… » więcej
7891011