Skandal wokół Marka Zuckerberga, Facebooka i firmy Cambridge Analytica zatacza coraz szersze kręgi. Byłemu już prezesowi CA grożą przesłuchania w amerykańskim Senacie i brytyjskiej Izbie Gmin. Chodzi nie tylko o kradzież danych z kilkudziesięciu milionów kont portalu społecznościowego i nielegalne wykorzystanie ich, ale też – być może – próbę wpływania na wynik wyborów prezydenckich w Stanach Zjednoczonych i referendum w sprawie Brexitu w Wielkiej Brytanii. Właśnie zostały ujawnione wyniki śledztwa dziennikarzy amerykańskich i brytyjskich. Według nich – firma Cambridge Analytica oferowała swoim klientom usługi, polegające na na przykład na szantażowaniu przeciwników politycznych, wykorzystywaniu mediów społecznościowych do kształtowania opinii publicznej a nawet – wygraniu wyborów. Dziennikarze mają na to twarde dowody, między innymi nagrania z ukrytej kamery. Czy skandal doprowadzi wreszcie do regulacji prawnych w mediach społecznościowych, czego od dawna domaga się część opinii publicznej?
Goście:
- Marcin Puś - bloger, specjalista w dziedzinie social media i online marketingu
- Marcin Skonieczny - wiceprezes zachodniopomorskiego klastra IT, firma Dige
- Piotr Błaszczeć - audytor systemów bezpieczeństwa informacji, biegły sądowy z zakresu przestępstw przy użyciu sprzętu i sieci komputerowych, właściciel firmy Locos