Epidemia koronawirusa wpływa na wiele sfer światowej gospodarki, a szkody, jakie pandemia spowoduje na razie trudno oszacować. Spadki dochodów wielu firm, wstrzymanie dostaw, wzrost bezrobocia, kryzys na giełdzie,wstrzymanie wielu połączeń pasażerskich – lotniczych i morskich – to niektóre ze skutków pandemii. Poszczególne państwa liczą straty i wprowadzają pakiety pomocowe. Ale w tej trudnej sytuacji pojawiają się także zaskakujące i dobre informacje. Przeładunki w portach w Szczecinie i Świnoujściu – mimo pandemii - są na dobrym i bezpiecznym poziomie. Pierwszy kwartał tego roku okazał się rekordowy dla przeładunków zbóż w obu portach. Przedsiębiorstwa portowe przeładowały ich o prawie 100 procent więcej aniżeli w tym samym czasie ubiegłego roku. Na plusie – także przeładunki kontenerów. Tych obsłużono o blisko 33 procent więcej niż przed rokiem, przeładowano o prawie 8 proc. więcej paliw. Zarząd Morskich Portów Szczecin – Świnoujście zamierza kontynuować inwestycje, wpływające na ilość i jakość przeładunków. Do roku 2027 wartość inwestycji przekroczy miliard złotych. Porty zyskają nowe i zmodernizowane nabrzeża, terminal promowy w Świnoujściu będzie przystosowany do obsługi transportu intermodalnego. Inwestycją, która diametralnie zmieni oblicze obu portów oraz wpłynie na życie gospodarcze regionu będzie terminal kontenerowy, który ma powstać w Świnoujściu.