Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz
Assassin’s Creed Shadows
Assassin’s Creed Shadows
Giermasz #643 - Japonia, Niemcy, Ukraina. Podróże małe i duże
Dzisiaj mamy dla was trzy recenzje nowości i kolejną odsłonę cyklu "Stare, ale jare". Wcielimy się w asasyna w feudalnej Japonii, będziemy mieć wpływ na przebieg II Wojny Światowej, posprzątamy czarnobylską Zonę oraz sprawdzimy, jak wygląda XXVI wiek.

Rozpoczynamy od bardzo głośnej, z różnych powodów, premiery. Ela Bielecka przeniosła się do Japonii, ogrywając Assassin’s Creed: Shadows. Wojna wymaga poświęceń. Wie to Jarek Gowin, który zwiedził pola bitwy II Wojny Światowej w Sniper Elite: Resistance. Obliczenia wskazują, że teren wokół elektrowni w Czarnobylu będzie napromieniowany przez następne 26 tysięcy lat. Michał Król udał się do Zony i próbował zapobiec skutkom katastrofy w Chornobyl Liquidators. Master Chief to postać, która na stałe weszła do kanonu najbardziej kultowych bohaterów gier. W tej odsłonie kącika "Stare ale jare" Kacper Narodzonek przypomni pierwszą grę z serii Halo o podtytule Combat Evolved.

Polecamy też obserwować nas na Facebooku i słuchać na Spotify lub w Podcastach Google.
Szukasz recenzji konkretnej gry? Mamy ich PONAD 1500. Dlatego polecamy nasz Spis Recenzji, gdzie szybko i łatwo znajdziesz interesujący Cię tekst i dźwięk. W nawiasie kwadratowym przy tytule informujemy, na jakiej platformie testowaliśmy grę.
Chornobyl Liquidators
Chornobyl Liquidators
Na pecetach Chornobyl Liquidators ma dość średnie oceny, jednak i tak chciałem sprawdzić kolejną polską grę, która nie okazała się jednak tylko powtarzalnym symulatorem. Tak myślałem, nim zagrałem, i przekonałem się, że za prostymi mechanikami jest też interesująca fabuła rodem z PRL. Choć nie ma co ściemniać, hit to to nie jest.

Grę do recenzji otrzymaliśmy od agencji PR Outreach.
Sniper Elite Resistance
Sniper Elite Resistance
Bardzo nie lubię takich stwierdzeń, ale wynudziłem się. Sniper Elite: Resistance mnie zmęczył. Czytałem już komentarze, które wskazywały na to, że mamy do czynienia z produkcją wtórną jak gniecione ziemniaki w ruskich, ale mi to nie przeszkadzało. To i tak był mogła być przynajmniej solidna produkcja, a jest średnio. I niestety to słowo pasuje do całej gry.

Dostęp do gry zapewnił Xbox Polska.
Assassin’s Creed Shadows
Assassin’s Creed Shadows
Za największe swoje osiągnięcie w Assassin's Creed: Shadows uważam... to, że usiadłam do gry bez oczekiwań. Co, umówmy się, było bardzo trudne w sytuacji, gdy przez kilka miesięcy przed premierą algorytm podpowiada, żeby niemal codziennie wyskakiwały newsy o tym, jak gra będzie wyglądała, dlaczego jedna postać nie może być nazywana samurajem, że w sumie to będziemy grać dwiema postaciami i o co tym razem obrazili się na twórców Japończycy.

Grę do recenzji dostarczyła firma Ubisoft.
The End of the Sun
The End of the Sun
Wiele jest gier opartych na mitologiach – żeby nie szukać daleko choćby cała seria God of War. Niewiele jednak mieliśmy akcentów z naszych rodzimych, słowiańskich wierzeń. Fakt, był Wiedźmin, który jakoś nawiązywał do tych motywów, jeśli jednak myśleliście, że to najlepszy reprezentant tego nurtu, to odpowiedź się zmieniła. Polska gra The End of the Sun właśnie wysunęła się na prowadzenie. I to takie bardzo mocne.

Grę do recenzji otrzymaliśmy od twórców.
Hamster Playground
Hamster Playground
Rozmowa - Michał Azarewicz ze studia Mass Creation
Tym razem moim gościem był Michał Azarewicz ze studia Mass Creation. Porozmawialiśmy o ich początkach, endless runnerach, grze Corridor Z i powiązanej z nim nowelce wizualnej Date Z oraz oczywiście Shing!, które na rynku azjatyckim przeszło wizualną metamorfozę. Sporo czasu poświęciliśmy ich najnowszej grze Hamster Playground (tu karta Steam), która wyjdzie 11 lipca oraz wydawnictwu We Dig Games, którego Disco Samurai prezentuje się wyjątkowo ciekawie. Zapraszam, Michał Król.

"Przygotuj się na potężną dawkę słodkości, wytrwały trening i ostrą rywalizację, gdy razem ze swoim chomikiem staniecie do wyścigu w labiryncie oraz na deskorolce – kolejne tryby rozgrywki już wkrótce! Pierwsi przekroczcie linię mety by zdobyć nagrody i smakołyki!"

Halo Combat Evolved
Halo Combat Evolved
Stare ale jare - Halo: Combat Evolved (2001 r.)
Pod koniec XX wieku konsole do gier nie były już czymś dla wybranych. Takie urządzenia jak Nintendo 64 czy pierwsze PlayStation wprowadziły na dobre pod strzechy tego typu urządzenia. Do tej pory to głównie Japończycy wiedli prym na rynku, w pewnym momencie okazję na zarobek zwietrzył Microsoft. Pod koniec 2001 roku firma z Redmond pokazuje światu Xboksa. Oczywiście, wraz z konsolą zadebiutowało kilka gier, jedna z nich była jednak początkiem serii, która miała wbić się w świadomość graczy jako tytuł, dla którego kupujesz sprzęt.

Halo: Combat Evolved jest rozwinięciem innej serii gier, nazwanej Marathon. Nie jest to jednak sensu stricte sequel - twórcy po dwóch grach stwierdzili, że będą chcieli zrobić coś innego. To miało być połączenie Marathona z Quakiem jak stwierdzili. Wyszła gra, która zrewolucjonizowała konsolowe FPSy.

No i zażarło. Może nie na samym początku, ale Halo: Combat Evolved się sprzedawało. Na sprzedanie miliona kopii potrzebne było pięć miesięcy, a co drugi Xbox był sprzedawany w pakiecie z grą. Pierwsza odsłona przygód Master Chiefa zebrała również świetne recenzje i masę nagród, na czele z wieloma tytułami gry roku.

W 2011 tytuł doczekał się remastera, do tego czasu jednak Halo stało się serią zadomowioną na dobre w świadomości graczy. Już w 2004 roku wyszedł sequel, który zebrał podobne, jak nie jeszcze lepsze oceny. Do tej pory wyszło sześć głównych tytułów serii, ostatni w 2021 roku jako Halo Infinite, do tego można również dołożyć kilka spin-offów.