Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
Reklama
Zobacz
Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz

Fot. Marcin Kokolus [Radio Szczecin]
Fot. Marcin Kokolus [Radio Szczecin]
Fot. Marcin Kokolus [Radio Szczecin]
Fot. Marcin Kokolus [Radio Szczecin]
Fot. Marcin Kokolus [Radio Szczecin]
Fot. Marcin Kokolus [Radio Szczecin]
Fot. Marcin Kokolus [Radio Szczecin]
Fot. Marcin Kokolus [Radio Szczecin]
Pozostałości po latarni lotniczej wyznaczającej trasę z Berlina do Królewca do zobaczenia na polu we wsi Czachów - przed II wojną światową na tym odcinku było 26 takich latarni lotniczych.
Na Pomorzu Zachodnim zachowała się jedna taka konstrukcja znajdująca się w gminie Cedynia. Do czego służyła taka latarnia lotnicza?

- Kiedy miał lecieć samolot zapalono żarówki, świece na tych latarniach i pilot widział 2-3 lampy przed sobą. Dlatego to się nazywało świetlnym szlakiem. Najważniejszą ciekawostką z tego naszego szlaku lotniczego jest to, że 2 maja 1926 roku z Berlina z lotniska Tempelhof o drugiej w nocy wyleciał pierwszy nocny lot w Europie i właśnie tutaj, nad Czachowem przelatywał - wyjaśnia Barbara Sobiś, mieszkanka Czachowa.

W Polsce zachowały się tylko cztery latarnie świetlne - w Czachowie, Kosierzewie, Nowakowie i Łęczu. Pozostałe zostały zniszczone w czasie wojny lub rozebrane już po niej.
- Kiedy miał lecieć samolot zapalono żarówki, świece na tych latarniach i pilot widział 2-3 lampy przed sobą. Dlatego to się nazywało świetlnym szlakiem. Najważniejszą ciekawostką z tego naszego szlaku lotniczego jest to, że 2 maja 1926 roku z Berlina z lotniska Tempelhof o drugiej w nocy wyleciał pierwszy nocny lot w Europie i właśnie tutaj, nad Czachowem przelatywał - wyjaśnia Barbara Sobiś, mieszkanka Czachowa.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
12345
Autopromocja
Zobacz
Reklama
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty