Władze miasta i województwa podpisały dziś umowę kładącą fundament pod budowę Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. SKM ma połączyć Szczecin z Policami, Gryfinem, czy Goleniowem. Projekt zakłada rewitalizację starych stacji kolejowych, takich jak Niebuszewo czy Turzyn, remonty torowisk, a także wspólny bilet dla pasażerów. Kosztujące około 600 milionów złotych przedsięwzięcie wpisuje się w coraz bardziej popularny trend tworzenia zintegrowanych systemów transportu miejskiego. Walka o taką kolej trwa w Szczecinie co najmniej od lat 70-tych. Czy tym razem się uda? Czy lepsza komunikacja miejska zachęci mieszkańców do przesiadki z aut?
Goście:
Roman Walaszkowski - dyrektor biura Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego
Maciej Sochanowski – członek zarządu Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Szczecinie
Daniel Paszun - kierownik Biura Regionalnego Transportu Pasażerskiego Wydziału Infrastruktury i Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego
Roman Walaszkowski - dyrektor biura Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego
Maciej Sochanowski – członek zarządu Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Szczecinie
Daniel Paszun - kierownik Biura Regionalnego Transportu Pasażerskiego Wydziału Infrastruktury i Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego