Pomysł nie jest nowy – w 2013 roku zastosowali go Estończycy. Ten mały kraj uruchomił narodowy program nauki technologii komputerowych uczniów od 7do 19 roku życia. Nie chodzi wcale oto, aby dzieci zostawały programistami, ale aby oswajać je z komputerami, technologią, internetem. Dla młodszych uczniów przygotowano specjalnie skonstruowany plan mający na celu naukę podstawowych zasad algorytmiki, logiki rozwiązywania problemów. Podstawy te mają być rozwijane w kolejnych latach, gdzie będą wprowadzane elementy programowania w językach wysokiego poziomu (np.Java). Przykład Estonii nie jest jedyny. Na całym świecie pojawiają się różnego rodzaju fundacje i organizacje, które promują naukę podstaw programowania u najmłodszych.
Marta Kostecka -Miejska Biblioteka , koordynator zajęć z programowania dla dzieci i młodzieży
Joanna Szczecińska – nauczycielka informatyki i nauczania początkowego w zespole Szkół Ogólnokształcących z Oddziałami Integracyjnymi w Stargardzie.
Sebastian Szczepański - Fundacja Net- Cam, Cyfrowi Wynalazcy,
Joanna Szczecińska – nauczycielka informatyki i nauczania początkowego w zespole Szkół Ogólnokształcących z Oddziałami Integracyjnymi w Stargardzie.
Sebastian Szczepański - Fundacja Net- Cam, Cyfrowi Wynalazcy,