Radykalne zmiany w wysokości akcyzy mają ograniczyć import starych aut zza granicy. Podstawą opodatkowania, które ma obwiązywać od stycznia przyszłego roku, nie będzie już wartość samochodu, ale pojemność silnika oraz rok produkcji. To oznacza, że nowe auta powinny być tańce, ale import najstarszych używanych pojazdów zdrożeje, a w wielu przypadkach stanie się nieopłacalny. W sumie będą 32 stawki akcyzy. Najmniejszy podatek w wysokości 424 złotych obejmie auta z silnikami do 1,2 litra, które wyprodukowano w 2016 roku, najwyższy 18644 złotych za pojazd z 2004 roku o pojemności 4.0. Właściciele komisów już deklarują, że wielu z nich będzie musiało zwinąć interes. Przesadzają?
Goście:
Bogusław Bryczkowski – diagnosta samochodowy, Zespół Szkół Samochodowych w Szczecinie
Marek Młodożeniec – ekspert motoryzacyjny i biegły sądowy w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego
Maciej Szymajda – wiceprezes StowarzyszenieKomisów.pl
Roman Kantorowski – prezes Polskiej Izby Motoryzacji
Grzegorz Peczkis – senator Prawa i Sprawiedliwości
Bogusław Bryczkowski – diagnosta samochodowy, Zespół Szkół Samochodowych w Szczecinie
Marek Młodożeniec – ekspert motoryzacyjny i biegły sądowy w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego
Maciej Szymajda – wiceprezes StowarzyszenieKomisów.pl
Roman Kantorowski – prezes Polskiej Izby Motoryzacji
Grzegorz Peczkis – senator Prawa i Sprawiedliwości