PESA coraz bliżej uzyskania homologacji. Zakończyły się badania bydgoskich pociągów, które są niezbędne do uzyskania zgody na wjazd na niemieckie tory. Chodzi o składy Link, które jeżdżą także na zachodniopomorskich trasach.
Z uwagi na brak niezbędnych zezwoleń bydgoski producent musiał zapłacić województwu zachodniopomorskiemu ponad milion złotych kary.
Zarząd województwa kupując dwa spalinowe Linki, za około 20 milionów złotych, analizował uruchomienie stałego połączenia z Kołobrzegu do Angermunde. Jednak m.in. z uwagi na brak homologacji ten pomysł nie został zrealizowany.
To nie jedyny problem PESY. Pod znakiem zapytania stanął także duży przetarg na dostarczenie blisko 500 pojazdów dla Deutsche Bahn. Spółka zapewnia jednak, że wkrótce otrzyma wszelkie niezbędne zezwolenia.
PESA spodziewa się, że niemieckie homologacje uda się uzyskać w ciągu kilku, maksymalnie kilkunastu najbliższych tygodni.
Zarząd województwa kupując dwa spalinowe Linki, za około 20 milionów złotych, analizował uruchomienie stałego połączenia z Kołobrzegu do Angermunde. Jednak m.in. z uwagi na brak homologacji ten pomysł nie został zrealizowany.
To nie jedyny problem PESY. Pod znakiem zapytania stanął także duży przetarg na dostarczenie blisko 500 pojazdów dla Deutsche Bahn. Spółka zapewnia jednak, że wkrótce otrzyma wszelkie niezbędne zezwolenia.
PESA spodziewa się, że niemieckie homologacje uda się uzyskać w ciągu kilku, maksymalnie kilkunastu najbliższych tygodni.