Zadłużenie Gryfii to pokłosie ostatnich kilku lat działalności stoczni - mówił w "Rozmowach pod krawatem" były poseł PO Arkadiusz Litwiński.
- Powód do świętowania będzie wtedy, kiedy - mam nadzieję, że za kilkanaście miesięcy - w Szczecinie nastąpi wodowanie dużej jednostki - podkreślił Arkadiusz Litwiński.
- A te dane dotyczące sytuacji finansowej Gryfii? - zapytał redaktor Tomasz Chaciński.
- To nie jest pokłosie ostatnich miesięcy. Uważam, że działania z którymi będziemy mieć do czynienia w najbliższych miesiącach, a więc konsolidacja w jednym organizmie gospodarczym, a przynajmniej w jednej grupie kapitałowej całego potencjału związanego ze skarbem państwa, a który może służyć produkcji okrętowej, będzie bardzo dobrym rozwiązaniem - stwierdził Litwiński.
Ministerstwo Obrony Narodowej ujawniło, że Gryfia ma 12 milionów złotych straty i 55 milionów długów na koniec drugiego kwartału tego roku. A w planach rządowych to właśnie ta stocznia miała być filarem odbudowy przemysłu stoczniowego w Szczecinie i regionie.
Posłuchaj rozmowy z Arkadiuszem Litwińskim.
Dodaj komentarz 2 komentarze
Korzenie GRYFII tkwią bardzo,bardzo głęboko w minionym okresie. Pod każdym względem, a szczególnie mentalności załogi. Od kilku lat już tam nie pracuję, ale od lat 80-tych stocznią rządziły 3 działające na jej terenie związki zawodowe.
Odpowiedź na zapytanie nr 849 w sprawie wyników finansowych spółki Skarbu Państwa Morska Stocznia Remontowa Gryfia SA:
wg stanu na koniec drugiego kwartału – MSR Gryfia S.A. w 2016 roku odnotowała przychody netto uzyskane ze sprzedaży w kwocie
55 597 658,88 zł, koszty działalności operacyjnej w kwocie 62 005 880,08 zł oraz stratę ze sprzedaży w kwocie 6 408 221,20 zł.
Po uwzględnieniu pozostałych kosztów i przychodów oraz podatków – wynik finansowy na koniec drugiego kwartału 2016 r. wynosi minus 12 339 833,39 zł.
Dla porównania, w analogicznym okresie roku 2015 r. było to minus 11 713 415,54, zaś cały 2015 r. zamknął się stratą wynoszącą 17 252 895,62 zł.
Na dzień 30 czerwca 2016 r. MSR Gryfia S.A. posiada zobowiązania w kwocie 54 613 185,74 zł (w tym zobowiązania długoterminowe w kwocie 12 613 826,00 zł oraz zobowiązania krótkoterminowe w kwocie 41 999 359,80 zł).
więcej: http://www.sejm.gov.pl/sejm8.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=3E968C98&view=2
Zobacz także
2013-01-25, godz. 08:55
Komołowski o porozumieniu: "Dziś jest szansa" [ROZMOWA]
Wczoraj nie udało się dojść do porozumienia z kolejarzami, jest na to szansa dzisiaj - przyznał w "Rozmowach pod krawatem" Longin Komołowski, były parlamentarzysta i minister pracy w rządzie Jerzego Buzka.
» więcej
2013-01-24, godz. 12:45
Prezydent: Szczecin będzie gotowy na TTSR [WIDEO]
Przygotowania do finału regat The Tall Ships' Races 2013 idą zgodnie z harmonogramem - zapewnił w "Rozmowach pod krawatem" prezydent Szczecina, Piotr Krzystek.
» więcej
2013-01-24, godz. 09:59
Krzystek: Internetowy gigant przyciągnie inne firmy [WIDEO]
Home.pl i Technopark Pomerania będą się wzajemnie wspierać - powiedział w "Rozmowach pod krawatem" Piotr Krzystek.
» więcej
2013-01-24, godz. 09:10
"Przejęcie terenów stoczniowych przez miasto niczego nie zmieni" [WIDEO]
Komunalizacja stoczni nie jest korzystnym rozwiązaniem - powiedział w "Rozmowach pod krawatem" prezydent Szczecina.
» więcej
2013-01-23, godz. 09:16
Marszałek nie będzie na sesji, bo jedzie na urlop [WIDEO]
Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego nie będzie na specjalnej sesji poświęconej zagospodarowaniu majątku Stoczni Szczecińskiej. Olgierd Geblewicz wyjeżdża ze swoimi dziećmi na ferie.
» więcej
2013-01-21, godz. 10:06
Europoseł SLD popiera rolniczy protest
Bogusław Liberadzki, europoseł SLD jest w gronie popierających rolniczy protest.
» więcej
2013-01-18, godz. 09:30
Groszówki do lamusa? Rosati: "To dobry pomysł" [WIDEO]
Były minister spraw zagranicznych popiera projekt ustawy Narodowego Banku Polskiego dotyczący ograniczenia liczby groszówek. Dariusz Rosati, poseł PO, przyznał w "Rozmowach pod krawatem", że nie będzie mu ich żal.
» więcej
2013-01-17, godz. 11:05
"Lista Łojki" odpowiedzią na "listę Balazsa" [WIDEO, NOWE]
Szef Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Jarosław Łojko odpierał dziś zarzuty byłego ministra rolnictwa.
» więcej
2013-01-17, godz. 09:02
"Poniewski to człowiek nader uczciwy i postępujący zgodnie z prawem" [WIDEO]
Szef Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Szczecinie broni Adama Poniewskiego.
» więcej
2013-01-16, godz. 10:17
Balazs ujawnia listę. "Takiego poziomu upartyjnienia nie było od lat" [WIDEO]
Zaplecze polityczne Platformy Obywatelskiej zawłaszcza stanowiska - powiedział w "Rozmowach pod krawatem" były minister rolnictwa, Artur Balazs. Na potwierdzenie tych słów zostawił w Radiu Szczecin listę nazwisk.
» więcej
2013-01-16, godz. 09:14
Były minister odpiera zarzuty Gawłowskiego [WIDEO]
Były minister rolnictwa zaprzecza, że ma coś wspólnego z odwołaniem dyrektora szczecińskiego oddziału Agencji Nieruchomości Rolnych. Artur Balazs powiedział w "Rozmowach pod krawatem", że takie sugestie to bzdura.
» więcej
2013-01-15, godz. 10:02
Słupy nie tylko w przetargach na zakup ziemi?
Przy sprzedaży kamienicy przy al. Niepodległości w Szczecinie mogło dojść do złamania prawa - uważa Robert Stankiewicz z Solidarnej Polski.
» więcej
2013-01-15, godz. 09:03
"To przyczyni się do zmiany sił politycznych w regionie" [WIDEO]
Biuro Solidarnej Polski powstanie w Szczecinie. Członek tej partii i radny Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego Robert Stankiewicz powiedział w "Rozmowach pod krawatem", że swoją twarzą firmować je będzie "bardzo znany polityk"…
» więcej
2013-01-14, godz. 09:51
"Samo Centrum nie wystarczy. Potrzebny jest zakład" [WIDEO]
Strzeboński krytycznie o Bałtyckim Centrum Badawczo-Wdrożeniowym Gospodarki Morskiej. Wiceprezes upadłej Porty Holding uważa, ze ośrodek naukowy to za mało, by wznowić w Szczecinie produkcję statków. Najpierw trzeba odbudować s…
» więcej
2013-01-14, godz. 08:40
Były wiceszef Porty: Szansa jest, bo jest zapotrzebowanie [WIDEO]
Dekadę po upadku zakładu wierzy w reaktywację szczecińskiej stoczni. Wiceprezes Porty Holding, Andrzej Strzeboński przyznał w "Rozmowach pod krawatem", że wciąż jest zapotrzebowanie na duże statki. Są też fachowcy gotowi wrócić…
» więcej