Zamiast nowych parkingów i parkingowców - podwyżki i coraz mniej miejsc w centrum, gdzie można postawić samochód - oceniał w "Rozmowie pod krawatem" poseł PiS, Artur Szałabawka.
To, według niego, przykład nowej polityki miasta wobec mieszkańców.
- Prawo i Sprawiedliwość było dla prezydenta Krzystka "hamulcowym", jeśli chodziło o jego chęć podwyżek różnego rodzaju. Teraz może "łupać" naszych mieszkańców na każdym kroku nie dając im w zamian za wiele. Chociażby: gdzie są parkingi i parkingowce?! A podwyższanie ceny i likwidacja tych miejsc... To wygląda tak, że ludzie jeżdżą po Szczecinie po 30 minut i nie mają gdzie zaparkować - podkreślił.
Szałabawka wcześniej był radnym i przewodniczącym szczecińskiej rady miasta - w czasach, gdy Bezpartyjni tworzyli większość z klubem Prawa i Sprawiedliwości.
- Prawo i Sprawiedliwość było dla prezydenta Krzystka "hamulcowym", jeśli chodziło o jego chęć podwyżek różnego rodzaju. Teraz może "łupać" naszych mieszkańców na każdym kroku nie dając im w zamian za wiele. Chociażby: gdzie są parkingi i parkingowce?! A podwyższanie ceny i likwidacja tych miejsc... To wygląda tak, że ludzie jeżdżą po Szczecinie po 30 minut i nie mają gdzie zaparkować - podkreślił.
Szałabawka wcześniej był radnym i przewodniczącym szczecińskiej rady miasta - w czasach, gdy Bezpartyjni tworzyli większość z klubem Prawa i Sprawiedliwości.
- Prawo i Sprawiedliwość było dla prezydenta Krzystka "hamulcowym", jeśli chodziło o jego chęć podwyżek różnego rodzaju. Teraz może "łupać" naszych mieszkańców na każdym kroku nie dając im w zamian za wiele. Chociażby: gdzie są parkingi i parkingowce?! A podwyższanie ceny i likwidacja tych miejsc... To wygląda tak, że ludzie jeżdżą po Szczecinie po 30 minut i nie mają gdzie zaparkować - podkreślił.
Dodaj komentarz 8 komentarzy
Skoro ktoś jeździ 30 minut po Szczecinie i nie może zaparkować, to w ogóle nie powinien jeździć, bo tylko zwiększa ruch i niebezpieczeństwo na drodze.
Faktem jest, że sprawna i wygodna komunikacja miejska oraz parkingi P+R są rozwiązaniem problemu zbyt dużej ilości samochodów wjeżdżających do centrum Szczecina.
No nie wiem co by ten Szczecin i jego mieszkańcy zrobili bez PISU.....
Pan Szalabawka to dobry żartowniś. Wypadało by zadać pytanie- ile nowych miejsc parkingowych powstało za czasów gdy ten Pan był przewodniczącym RM?
Coraz wiecej ludzi mieszka w miastach i kazdy oczywiscie chce jezdzic tylko swoim samochodem i miec miejsce do parkowania wszedzie. Taka polityka prowadzi do ogromnych korkow, braku miejsc parkingowych, smogu nad miastem, ciaglego halasu i niebezpieczenstwa dla pieszych (dzieci, osoby starsze). Kiedy wreszcie zrozumiemy ze rozwiazniem nie jest budowanie parkingowcow, ktore sciagna jeszcze wiecej samochodow, albo wynajdowanie coraz to nowych mejsc na parkingi kosztem jakosci zycia w miescie (miejsca zabytkowe, parki, place zabaw, zielen miejska czy chodniki). Rozwiazaniem jest usprawniona komunikacja miejska, autobusy, tramwaje i inne, sciezki rowerowe (dla rowerow ale i dla hulajnog). Czy naprawde chcemy zeby szczecin pograzal sie w korkach ? I smierdzial spalinami ? Czy chcemy zeby nie dlao sie mieszkac w centrum miasta z powodu halasu ?
mam 21lat i auto służy mi jako źródło dochodu, za nic w świecie nie zdecyduje się na zrezygnowanie z pojazdu, już przywykłem do marnowania właśnie ok. 30min na szukaniu podczas powolnej jazdy ulicami. Mieszkam tu od urodzenia, ale muszę uciekać na obrzeża. Wolę już wydawać więcej na benzynę niż marnować czas na parkowanie.
Taka polityka: likwidujemy miejsca parkingowe, zwężamy drogi, zabieramy pasy ruchu ale będziemy gadać starą śpiewkę że miasto nie jest z gumy...
Parkingowce nie powstały przez tyle lat. Za to znowu podwyżka na transport zrównoważony którym nikt nie chce jeździć. Niestety nie ma marchewki będzie tylko kij. Bogaci sobie poradzą :) bo to tylko 3600 rocznie, wrzuci się w koszty, ale normalne rodziny przecież nie zrezygnują z auta. Po prostu obniży się im standard życia.
Bogaty dzięki temu znajdzie szybko miejsce parkingowe i o to chodzi.
A bieda niech jeździ rowerkiem i cieszy się z czystego powietrza...
Ale akurat Szczecin ma najczystsze powietrze z wszystkich miast w Polsce... A za zimowe ;) wzrosty przecież nie odpowiadają auta :) tylko kopciuchy ale to już nie po linii.
To, że miasto może powiększyć strefę i podnieść opłaty - no dobra, może. Ale irytuje mnie jeszcze jedna sprawa - w zamian za te podwyżki, utrudnia się dodatkowo mieszkańcom przemieszczanie po mieście. Mam na myśli komunikację miejską, która z powodu rozkopywania kolejnych newralgicznych punktów, kursuje co parę dni wg. innego rozkładu, innymi trasami, a to autobusami po dziwnych trasach zamiast tramwajami. A do tego kolej metropolitarna jest w powijakach.
Żeby nie było - dobrze, że są remonty i powinny być ale może nie z każdej strony na raz i może coś z tych newralgicznych doprowadzić do końca?
Najlepiej jest rozdmuchać strefę i nie dać nic w zamian
@Stella, w punkt! Ludzie muszą zrozumieć, że jak ktoś chce mieć samochód w centrum to powinien posiadać miejsce parkingowe albo garaż. Druga sprawa, to przyjezdni spoza miasta. Kiedy miasto ograniczy ilość samochodów wjeżdżających do centrum miasta?
Zobacz także
2022-09-28, godz. 11:14
Niemcy walczą o swoje interesy. Brudziński ostro o polskiej opozycji
Każda inwestycja na Pomorzu Zachodnim, która godzi w niemieckie interesy od razu spotyka się z protestem ich polityków - europoseł Prawa i Sprawiedliwości Joachim Brudziński zwracał uwagę w "Rozmowach pod krawatem", że do tego celu…
» więcej
2022-09-28, godz. 09:07
Europoseł PiS: "Putin rozegrał polityków PO, jak dzieci w piaskownicy"
Wola polityczna przekłada się na konkrety: gazociąg Baltic Pipe, przekop Mierzei Wiślanej, budowa tunelu i terminalu kontenerowego w Świnoujściu. Pomorze Zachodnie to jeden wielki plac budowy - mówił w "Rozmowach pod krawatem" europoseł…
» więcej
2022-09-27, godz. 09:16
Cena gazu używana jako broń Putina. Baltic Pipe to zakończy
Nowa rzeczywistość, w której jesteśmy niezależni od gazowego szantażu Rosji - tak o Baltic Pipe mówił w "Rozmowach pod krawatem" wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.
» więcej
2022-09-26, godz. 09:18
Miasto ma nadzieję, że nie będzie dopłacać do utrzymania Fabryki Wody
Pytania o koszt utrzymania aquaparku na razie bez odpowiedzi. W "Rozmowach pod krawatem" zastępca Prezydenta Szczecina do spraw inwestycji Michał Przepiera zapewniał, że "jest plan" w urzędzie i "nadzieja", aby bilans Fabryki Wody był…
» więcej
2022-09-23, godz. 09:17
Ichtiologia ma ogromny wpływ na cały wodny ekosystem
Ostatnie wydarzenia na Odrze udowadniają, jak ta dziedzina nauki jest potrzebna. Tak w "Rozmowach pod krawatem" mówił dziekan Wydziału Nauk o Żywności i Rybactwa w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym.
» więcej
2022-09-22, godz. 09:12
IPN gotowy usunąć sowiecki pomnik. W Dąbiu ma stanąć monument gen. Andersa
Zamiast sowieckiego pomnika w Dąbiu, monument generała Andersa - jak mówił w "Rozmowach pod krawatem" prezes Instytutu Pamięci Narodowej Karol Nawrocki, są gotowi, aby w przyszłym roku usunąć poświęcony komunistom obiekt. I jest…
» więcej
2022-09-21, godz. 09:55
Galeria handlowa na Łasztowni to nie jest temat przesądzony
To niepokojące, ale klamka jeszcze nie zapadła. Szef klubu Koalicji Obywatelskiej w Radzie Miasta komentuje możliwość budowy galerii handlowej na Łasztowni.
» więcej
2022-09-20, godz. 12:28
Poseł PiS: prezydent udaje, że nie wie o zakorkowanym mieście
Polityka zniechęcania szczecinian do posiadania samochodów, czyli likwidowanie miejsc parkingowych i zwężanie ulic kosztem ścieżek rowerowych, przynosi odwrotny skutek - oceniał w "Rozmowach pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości…
» więcej
2022-09-20, godz. 09:18
Szałabawka: Niemcy nas atakują, że chcemy się rozwijać
Poseł PiS o rewelacjach dziennika "Die Welt" dotyczących premier niemieckiego landu, ściśle współpracującej z Rosją Putina. - Maski opadły i przestają dziwić "ekologiczne" ataki na rozwijającą się polską gospodarkę - mówił…
» więcej
2022-09-19, godz. 09:14
Jach: generał Pytel jest ruską onucą
Albo idiota, albo zdrajca, a pan Pytel nie jest idiotą - mówił w "Rozmowach pod krawatem" szef sejmowej komisji obrony narodowej Michał Jach.
» więcej
2022-09-15, godz. 09:30
Media na całym świecie zainteresowały się sprawą reparacji
Wiedza o dramacie Polski w czasie II wojny światowej nie jest powszechna w wielu krajach. Stąd potrzeba nagłaśniania przygotowanego raportu o stratach, jakie zadali nam Niemcy i konieczności wypłacenia przez nich reparacji - mówił…
» więcej
2022-09-14, godz. 09:23
Czypicki: korki to żniwo fatalnych decyzji, które były podejmowane na przestrzeni lat
"Nie będzie lepiej" - tak liczbę korków w Szczecinie skomentował Piotr Czypicki ze szczecińskiego Ruchu Miejskiego.
» więcej
2022-09-13, godz. 09:19
Działania KO mogą spowodować, że Lewica nie pójdzie z nimi na współpracę
Przesunięcie Koalicji Obywatelskiej w lewo, czyli jasna deklaracja w sprawie aborcji na życzenie, może przynieść korzyści, ale niesie też sporo zagrożeń dla opozycji - mówił w "Rozmowach pod krawatem" socjolog polityki Marcin P…
» więcej
2022-09-09, godz. 09:29
Jekiel: Elżbieta II była osobą szalenie odważną
Nie ma Brytyjczyka, który pamięta, kto był poprzednim władcą - mówi w "Rozmowach pod krawatem" Jacek Jekiel, dyrektor Opery na Zamku.
» więcej
2022-09-08, godz. 09:15
Miasto musi oszczędzać, bo brakuje pieniędzy
Cięcia są bolesne, ale konieczne. Tak prezydencki radny wyjaśnia problemy szczecińskiej komunikacji miejskiej, która oszczędza m.in. na połączeniach.
» więcej