Twarde dane wskazują na to, że terminal kontenerowy w Świnoujściu jest potrzebny - powiedział wiceminister infrastruktury.
Zdaniem Marka Gróbarczyka, choć epidemia odcisnęła swoje piętno na wielu branżach, to według analiz, ta inwestycja będzie opłacalna.
- Ma szansę stać się również kołem zamachowym dla zachodniopomorskiej gospodarki - oceniał Gróbarczyk w "Rozmowach pod Krawatem" w Radiu Szczecin. - Mamy sytuację bardzo dobrą, jeśli chodzi o zeszły rok. Ponad 100 mln ton przeładowanych towarów w polskich portach, 30 mln w Szczecinie. To pokazuje, że polskie porty się ugruntowały. To jest wygenerowanie zupełnie nowego przepływu towarów i to będzie miało bezpośredni wpływ na wzrost zatrudnienia, przede wszystkim w obszarze gospodarki morskiej.
Terminal ma zajmować około 150 hektarów, miejsca przeładunku kontenerów znajdą się na półwyspie, który zostanie usypany na wodzie.
Ma przeładowywać nawet dwa miliony kontenerów rocznie. Poszczególni armatorzy mają oszczędzać nawet 150 tysięcy dolarów na tym, że ich statki będą zawijać do Świnoujścia, a nie Trójmiasta. Szacowany koszt inwestycji to cztery miliardy złotych. Budowa może rozpocząć się pod koniec roku i potrwa do trzech lat.
- Ma szansę stać się również kołem zamachowym dla zachodniopomorskiej gospodarki - oceniał Gróbarczyk w "Rozmowach pod Krawatem" w Radiu Szczecin. - Mamy sytuację bardzo dobrą, jeśli chodzi o zeszły rok. Ponad 100 mln ton przeładowanych towarów w polskich portach, 30 mln w Szczecinie. To pokazuje, że polskie porty się ugruntowały. To jest wygenerowanie zupełnie nowego przepływu towarów i to będzie miało bezpośredni wpływ na wzrost zatrudnienia, przede wszystkim w obszarze gospodarki morskiej.
Terminal ma zajmować około 150 hektarów, miejsca przeładunku kontenerów znajdą się na półwyspie, który zostanie usypany na wodzie.
Ma przeładowywać nawet dwa miliony kontenerów rocznie. Poszczególni armatorzy mają oszczędzać nawet 150 tysięcy dolarów na tym, że ich statki będą zawijać do Świnoujścia, a nie Trójmiasta. Szacowany koszt inwestycji to cztery miliardy złotych. Budowa może rozpocząć się pod koniec roku i potrwa do trzech lat.
Dodaj komentarz 4 komentarze
Przyszłość ...transport intermodalny.
Transport morski (terminal kontenerowy) + transport kolejowy (hab śródlądowy) > 200 km + transport samochodowy < 200 km
♫♫ dmuchawce, latawce, wiatr...♪♪
♫♪ Daleko z betonu świat....♫♫
lub też: za siedmioma górami, za siedmioma lasami.... :)))
Nie. To nie jest śmieszne.
Przyjeżdża tu taki..... (cytat z Obajtka), gdzie jego partyjny kumpel zaorał dobrze prosperującą stocznię...
I PLUJE ZWOLNIONYM LUDZIOM W TWARZ.
Nie wiedziałem, że Tusk do Szczecina przyjechał. Gazoport i tunel to udane dzieci PiS-u, z terminalem też się uda.
Dużo dla Zach.-POm. zrobił Joachim Brudziński z PIS !
Zobacz także
2022-09-28, godz. 11:14
Niemcy walczą o swoje interesy. Brudziński ostro o polskiej opozycji
Każda inwestycja na Pomorzu Zachodnim, która godzi w niemieckie interesy od razu spotyka się z protestem ich polityków - europoseł Prawa i Sprawiedliwości Joachim Brudziński zwracał uwagę w "Rozmowach pod krawatem", że do tego celu…
» więcej
2022-09-28, godz. 09:07
Europoseł PiS: "Putin rozegrał polityków PO, jak dzieci w piaskownicy"
Wola polityczna przekłada się na konkrety: gazociąg Baltic Pipe, przekop Mierzei Wiślanej, budowa tunelu i terminalu kontenerowego w Świnoujściu. Pomorze Zachodnie to jeden wielki plac budowy - mówił w "Rozmowach pod krawatem" europoseł…
» więcej
2022-09-27, godz. 09:16
Cena gazu używana jako broń Putina. Baltic Pipe to zakończy
Nowa rzeczywistość, w której jesteśmy niezależni od gazowego szantażu Rosji - tak o Baltic Pipe mówił w "Rozmowach pod krawatem" wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.
» więcej
2022-09-26, godz. 09:18
Miasto ma nadzieję, że nie będzie dopłacać do utrzymania Fabryki Wody
Pytania o koszt utrzymania aquaparku na razie bez odpowiedzi. W "Rozmowach pod krawatem" zastępca Prezydenta Szczecina do spraw inwestycji Michał Przepiera zapewniał, że "jest plan" w urzędzie i "nadzieja", aby bilans Fabryki Wody był…
» więcej
2022-09-23, godz. 09:17
Ichtiologia ma ogromny wpływ na cały wodny ekosystem
Ostatnie wydarzenia na Odrze udowadniają, jak ta dziedzina nauki jest potrzebna. Tak w "Rozmowach pod krawatem" mówił dziekan Wydziału Nauk o Żywności i Rybactwa w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym.
» więcej
2022-09-22, godz. 09:12
IPN gotowy usunąć sowiecki pomnik. W Dąbiu ma stanąć monument gen. Andersa
Zamiast sowieckiego pomnika w Dąbiu, monument generała Andersa - jak mówił w "Rozmowach pod krawatem" prezes Instytutu Pamięci Narodowej Karol Nawrocki, są gotowi, aby w przyszłym roku usunąć poświęcony komunistom obiekt. I jest…
» więcej
2022-09-21, godz. 09:55
Galeria handlowa na Łasztowni to nie jest temat przesądzony
To niepokojące, ale klamka jeszcze nie zapadła. Szef klubu Koalicji Obywatelskiej w Radzie Miasta komentuje możliwość budowy galerii handlowej na Łasztowni.
» więcej
2022-09-20, godz. 12:28
Poseł PiS: prezydent udaje, że nie wie o zakorkowanym mieście
Polityka zniechęcania szczecinian do posiadania samochodów, czyli likwidowanie miejsc parkingowych i zwężanie ulic kosztem ścieżek rowerowych, przynosi odwrotny skutek - oceniał w "Rozmowach pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości…
» więcej
2022-09-20, godz. 09:18
Szałabawka: Niemcy nas atakują, że chcemy się rozwijać
Poseł PiS o rewelacjach dziennika "Die Welt" dotyczących premier niemieckiego landu, ściśle współpracującej z Rosją Putina. - Maski opadły i przestają dziwić "ekologiczne" ataki na rozwijającą się polską gospodarkę - mówił…
» więcej
2022-09-19, godz. 09:14
Jach: generał Pytel jest ruską onucą
Albo idiota, albo zdrajca, a pan Pytel nie jest idiotą - mówił w "Rozmowach pod krawatem" szef sejmowej komisji obrony narodowej Michał Jach.
» więcej
2022-09-15, godz. 09:30
Media na całym świecie zainteresowały się sprawą reparacji
Wiedza o dramacie Polski w czasie II wojny światowej nie jest powszechna w wielu krajach. Stąd potrzeba nagłaśniania przygotowanego raportu o stratach, jakie zadali nam Niemcy i konieczności wypłacenia przez nich reparacji - mówił…
» więcej
2022-09-14, godz. 09:23
Czypicki: korki to żniwo fatalnych decyzji, które były podejmowane na przestrzeni lat
"Nie będzie lepiej" - tak liczbę korków w Szczecinie skomentował Piotr Czypicki ze szczecińskiego Ruchu Miejskiego.
» więcej
2022-09-13, godz. 09:19
Działania KO mogą spowodować, że Lewica nie pójdzie z nimi na współpracę
Przesunięcie Koalicji Obywatelskiej w lewo, czyli jasna deklaracja w sprawie aborcji na życzenie, może przynieść korzyści, ale niesie też sporo zagrożeń dla opozycji - mówił w "Rozmowach pod krawatem" socjolog polityki Marcin P…
» więcej
2022-09-09, godz. 09:29
Jekiel: Elżbieta II była osobą szalenie odważną
Nie ma Brytyjczyka, który pamięta, kto był poprzednim władcą - mówi w "Rozmowach pod krawatem" Jacek Jekiel, dyrektor Opery na Zamku.
» więcej
2022-09-08, godz. 09:15
Miasto musi oszczędzać, bo brakuje pieniędzy
Cięcia są bolesne, ale konieczne. Tak prezydencki radny wyjaśnia problemy szczecińskiej komunikacji miejskiej, która oszczędza m.in. na połączeniach.
» więcej