Rozmowy pod krawatem
Radio SzczecinRadio Szczecin » Rozmowy pod krawatem

Sławomir Nitras w "Rozmowach pod krawatem" podkreślił, że sprawę opłat, jakie muszą uiszczać spółki w porcie szczecińskim można byłoby rozwiązać wcześniej, gdyby wszyscy działali razem. Fot. Radio Szczecin TV
Sławomir Nitras w "Rozmowach pod krawatem" podkreślił, że sprawę opłat, jakie muszą uiszczać spółki w porcie szczecińskim można byłoby rozwiązać wcześniej, gdyby wszyscy działali razem. Fot. Radio Szczecin TV
Rozporządzenie w sprawie stawek opłat za dzierżawę terenów portowych będzie wydane już wkrótce - zapowiada europoseł Platformy Obywatelskiej. Terminu jednak nie zdradza.
Sławomir Nitras w "Rozmowach pod krawatem" podkreślił, że sprawę opłat, jakie muszą uiszczać spółki w porcie szczecińskim można byłoby rozwiązać wcześniej, gdyby wszyscy działali razem.

- To niewątpliwie dowód indolencji nas wszystkich w Szczecinie. Pół biedy, że nie potrafimy tego problemu rozwiązać lokalnie. Drugim problemem jest to, że wszyscy na zewnątrz wyglądamy niepoważnie, bo o sprawy, które inni załatwiają sami, my się dobijamy. Jedni na drugich coś mówią - stwierdził Nitras.

Nitras dodał, że prezydent Szczecina powinien wykazać się większą elastycznością. Skrytykował wypowiedź, w której Piotr Krzystek stwierdził, że nie jest szefem garnizonu.

Wcześniej bowiem Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej odpowiadając w sprawie opłat w portach uznało, że prezydent Szczecina sam może określić, jakie tereny w porcie mają charakter obronny i obniżyć stawkę za ich wieczyste użytkowanie. Piotr Krzystek odpowiedział wtedy, że nie jest dowódcą garnizonu Szczecin, by określić, które tereny w porcie są ważne dla obronności kraju.

- Prezydent jest wszystkim, musi zajmować się służbą zdrowia, być kuratorem oświaty, budowniczym dróg. Jeżeli coś jest korzystne dla miasta, to tam ma swoją rolę do spełnienia - uważa Nitras.

W tej chwili opłaty, jakie spółki działające w szczecińskim porcie muszą uiszczać za dzierżawę, są 10 razy wyższe niż w Trójmieście.

Posłuchaj "Rozmów pod krawatem" i zobacz wideo.
Sławomir Nitras w "Rozmowach pod krawatem" podkreślił, że sprawę opłat, jakie muszą uiszczać spółki w porcie szczecińskim można byłoby rozwiązać wcześniej, gdyby wszyscy działali razem.
Nitras dodał, że prezydent Szczecina powinien wykazać się większą elastycznością.

Zobacz także

2016-04-19, godz. 14:00 Ustawa stoczniowa zostanie zablokowana w Brukseli? Jest ryzyko, że Komisja Europejska uzna ustawę stoczniową za niezgodną z unijnym prawem - uważa europoseł PO Dariusz Rosati. » więcej 2016-04-19, godz. 09:19 Rosati: Tunel ważny, ale jest ważny lokalnie [WIDEO] Unia Europejska może nie dać tylu pieniędzy na budowę tunelu w Świnoujściu, na ile liczy rząd - tak uważa europoseł PO Dariusz Rosati. » więcej 2016-04-18, godz. 10:46 Baza NATO czy tylko szpica? Spokojna reakcja polityka PiS Wbrew ostatnim informacjom w Polsce będą bazy NATO - zapewnił w "Rozmowie pod krawatem" Michał Jach, przewodniczący sejmowej komisji obrony. » więcej 2016-04-18, godz. 09:12 Michał Jach o ustawie stoczniowej: wszystko jest kwestią interpretacji [WIDEO] Drobne korekty i poprawki - tak, aby się "nie boksować" z unijnymi urzędnikami - tak konsultacje z Brukselą w sprawie ustawy stoczniowej tłumaczył w "Rozmowie pod krawatem" poseł PiS. » więcej 2016-04-15, godz. 10:24 Poseł PO: odejście Litwińskiego nie było wielkim zaskoczeniem Poseł Platformy Obywatelskiej Arkadiusz Marchewka przyznaje - odejście Arkadiusza Litwińskiego z partii nie było wielkim zaskoczeniem. » więcej 2016-04-15, godz. 09:10 Marchewka: To dzięki PO rząd PiS może budować tunel To dzięki Platformie Obywatelskiej teraz rząd PiS może budować tunel w Świnoujściu - mówił w "Rozmowie pod krawatem" poseł Arkadiusz Marchewka. » więcej 2016-04-14, godz. 09:06 Szef SPP: Nie można dalej trwonić naszego kapitału [WIDEO] Mamy fachowców, wiedzę i infrastrukturę po byłej stoczni, czyli wszystko, by dalej budować w Szczecinie statki - zapewniał w "Rozmowie pod krawatem" Andrzej Strzeboński, prezes Szczecińskiego Parku Przemysłowego. » więcej 2016-04-13, godz. 09:09 Liberadzki o rezolucji PE: Sprawy wewnętrzne powinniśmy rozstrzygać w kraju Parlament Europejski "wchodzi w nie swoje buty" - tak sprawę środowego głosowania rezolucji dotyczącej Polski komentuje Bogusław Liberadzki. Europoseł SLD będzie "za" tylko w przypadku, o ile rezolucja będzie "oględna". » więcej 2016-04-11, godz. 12:22 Brzezicki: Duży statek powstanie za dwa lata w Szczecinie [WIDEO] Za dwa lata w Szczecinie może zostać oddany pierwszy duży statek - tak szacuje wiceminister gospodarki morskiej. » więcej 2016-04-11, godz. 09:05 Wiceminister gospodarki morskiej do krytyków: Przeczytajcie ustawę stoczniową [WIDEO] Nie doczytał ustawy, później chodzi i mówi "takim różnym" - tak wiceminister gospodarki morskiej Paweł Brzezicki odpowiedział w "Rozmowie pod krawatem" krytykom ustawy stoczniowej. » więcej 2016-04-08, godz. 12:17 Nowa stocznia na bazie Gryfii? "To katastrofa" [WIDEO] Pomysł odbudowy stoczni w Szczecińskim Parku Przemysłowym w oparciu o Gryfię to katastrofa - powiedział w "Rozmowie pod krawatem" prezes Zachodniopomorskiego Klastra Morskiego Andrzej Podlasiński. » więcej 2016-04-08, godz. 09:05 Podlasiński: Projekt ustawy stoczniowej wymaga poprawek [WIDEO] Na ustawie stoczniowej w obecnym kształcie skorzystałoby głównie Trójmiasto a nie zachodniopomorskie firmy - tak uważa prezes Zachodniopomorskiego Klastra Morskiego. » więcej 2016-04-07, godz. 12:55 Nitras o Platformie: Jest choroba i to widać Chorobą Platformy Obywatelskiej są wewnętrzne mechanizmy - tak uważa poseł tej partii Sławomir Nitras. W ten sposób parlamentarzysta skomentował konflikty w PO. » więcej 2016-04-07, godz. 11:26 Tunel w Świnoujściu kosztem innej inwestycji? [WIDEO] Rząd obiecuje tunel w Świnoujściu - pytanie, czy czasami nie kosztem np. inwestycji drogowej w regionie - stwierdził w "Rozmowie pod krawatem" poseł PO Sławomir Nitras. » więcej 2016-04-07, godz. 10:39 Sławomir Nitras: Minister Gróbarczyk nie może zniszczyć tego, co już funkcjonuje [WIDEO] Według polityka PO, próg zwolnienia podatkowego na wysokości 5 milionów euro i tylko dla firm budujących statki "pod klucz" - jest błędem. » więcej
148149150151152153154