Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Akcja będzie się działa w Himalajach, a największe góry świata na ekranie odwiedzimy już w listopadzie tego roku. Uwaga! - Ubisoft niniejszym właśnie zapowiedział Far Cry 4! Jest już nawet oficjalna okładka w sieci. A na niej - tradycyjnie - psychol, z którym się pewnie zmierzymy.

Pamiętacie jeszcze fenomenalną zapowiedź sieciowej gry Tom Clancy's The Division? Oficjalnie już wiemy, że zaliczy obsuwę przynajmniej do przyszłego roku. Oczywiście dopracowują tytuł - mamy nadzieję, że nie będzie jak zawsze: czyli świetna zapowiedź, później opóźnienia, a na koniec nie dokładnie to, co obiecali. Bo walka o Nowy Jork w tym tytule zapowiada się świetnie - więc Ubisoft, liczymy na Was.

To chyba jakiś wiosenny festiwal Ubisoftu - Francuzi właśnie wypuścili do tłoczni Watch_Dogs, ilość preorderów jest rekordowa, wydawca liczy na ponad sześciomilionową sprzedaż. Ciekawe jak ostatecznie będzie wyglądać gra - no bo właśnie, zapowiedzi na targach "zrywały beret" a później okazało się, że grafika wygląda jednak jakby gorzej...

Halo 5: Guardians - fani Xboxa strzelają z korków do szampana, bo właśnie oficjalnie potwierdzono, że gra powstaje i pokaże się na Xbox One w przyszłym roku. Naturalnie twórcy zapewniają, że będzie bosko, cudownie i next-genowo.

Darksiders - wyszły dwie części, to takie action rpg z mocno zręcznościową walką. Mi się obie podobały, ale nie sprzedały się w sensacyjnej ilości, co więcej, wydawca upadł. I o trójce - a fabularnie być powinna - ale o marce, przejętego przez innego wydawcę, słuch zaginął. I właśnie się okazało, że coś jest na rzeczy, myślą, pracują, ale szczegółów póki co brak.

A w tę grę mieliśmy zagrać jeszcze w tym roku - i zapowiedzi wyglądały naprawdę smakowicie. Niestety - w trosce o najwyższą jakość - mamy obsuwę premiery do przyszłego roku. Miło dodać, że chodzi o polską grę, która może wnieść ożywczy powiew w gatunek nazwijmy go "zombie", o której głośno i na zachodzie. Dying Light od wrocławskiego Techlandu w lutym 2015, trzymam kciuki.

Miałem mówić o grach, w które będziemy się bawić - a tu znowu obsuwa. Premiera The Elder Scrolls Online na konsolach nowej generacji przesunięta o pół roku. Jakby co, można grać na PC-tach, chociaż recenzje szczerze mówiąc nie powalają na razie. To jednak tytuł sieciowy, więc może się jeszcze zmienić na lepsze, twórcy to obiecują.

Będzie nowy Unreal. Czyli sieciowa strzelanka o nazwie Unreal Tournament. Co ciekawe, totalnie za darmo. Jak więc Epic Games chce na niej zarobić? Otóż udostępnią narzędzia moderskie - czyli jeżeli macie chęć, to na przykład sami zaprojektujecie jakiś poziom. I będziecie go mogli sprzedać - a jakiś procent od tej kwoty trafi do twórców. Ciekawy pomysł. Daty premiery na razie brak.

No to może wreszcie coś o grze, w którą będzie się można pobawić w tym roku. Proszę bardzo, w dodatku to symulator lotniczy, gatunek niszowy, więc fani będą szczęśliwi, że w sierpniu polatają na froncie II wojny światowej. Pozwoli na to Il 2 Szturmowik Battle of Stalingrad.

Nowy Mass Effect będzie prequelem, czyli opowie o wydarzeniach wcześniejszych niż wydana już trylogia i będzie miał podtytuł Contact. Spokojnie to na razie tylko plotki, chociaż fakt, ze źródła, które parę razy okazało się wiarygodne. Kosmiczne RPG ma być podobno zapowiedziane na najbliższych czerwcowych targach E3.

Ten okres w roku to moment na prezentację wyników finansowych firm z branży. Kto jak się ma po 2013 roku, kto zarobił a kto niekoniecznie - to znajdziecie w internecie, tych informacji naprawdę sporo. Wybrałem tę o sytuacji giganta, czyli Nintendo. Niestety ich konsola Wii U sprzedaje się fatalnie - i nie równoważy tego świetna z kolei sytuacja konsolki przenośnej 3DS. Efekt, strata w roku fiskalnym 228,6 milionów dolarów.

Może przemyślą swoją strategię dotyczącą polski? Bo na razie cały czas jesteśmy dla nich chyba krainą białych niedźwiedzi. Chcecie dowodu - wpiszcie nintendo.pl

No dobra - Sony jest w gorszej formie: 1,25 miliarda dolarów straty. Chociaż akurat dywizja Playstation oraz dział smartfonów i tabletów mają się dobrze. Firmę "dołują" telewizory i komputery. Plany restrukturyzacji zarząd przedstawi wkrótce, ale akurat gracze raczej nie mają się co martwić.

Na koniec wypada oddać hołd zmarłemu artyście: odszedł szwajcarski grafik H.R.Giger oczywiście znany z kreacji Obcego. To wizja mrocznych koszmarów sennych, ikona popkultury. W produkcji jest gra Alien: Isolation, więc potwór stworzony przez Gigera będzie nas straszył jeszcze długo.

Zobacz także

2015-03-13, godz. 16:05 [14.03.2015] Tormentum: Dark Sorrow [PC] Mam propozycję: jeżeli po przeczytaniu tej recenzji zainteresuje was gra Tormentum: Dark Sorrow, to spróbujcie tak zaplanować sobie czas z tą produkcją, żeby skończyć ją w jedną noc. Bo nie jest jakoś przesadnie długa, a wydaje… » więcej 2015-03-13, godz. 16:04 [14.03.2015] Tormentum: Dark Sorrow [PC] Mam propozycję: jeżeli po przeczytaniu tej recenzji zainteresuje was gra Tormentum: Dark Sorrow, to spróbujcie tak zaplanować sobie czas z tą produkcją, żeby skończyć ją w jedną noc. Bo nie jest jakoś przesadnie długa, a wydaje… » więcej 2015-03-13, godz. 13:57 [14.03.2015] (Nie)Kochamy Apple* Najnowsza konferencja amerykańskiego giganta to dla nas oczywiście okazja, aby powymieniać się uwagami na temat "kultu Maka". Kto jest "hejterem" a kto "fanbojem"? Posłuchajcie naszej rozmowy z ekspertem Giermaszu Radkiem Lisem. Dowiecie… » więcej 2015-03-13, godz. 13:52 [14.03.2015] Descent (1995 r.) W połowie lat 90-tych trójwymiarowe gry wciąż jeszcze były pewną nowinką, którą zachwycali się gracze. Wyobraźcie sobie - zamiast dwuwymiarowych kosmicznych strzelanek, można było wskoczyć w wirtualny kokpit i walić z laserów… » więcej 2015-03-12, godz. 09:35 [14.03.2015] Giermasz #131 - Mroczne stany świadomości Tak się złożyło, że w tej audycji recenzujemy jedną grę - bo Jarek Gowin na chorobowym. Gatunek point'n'click jakoby obumiera i jest niszowy - nawet jeżeli (choć nie jesteśmy do tego przekonani), to cały czas na rynku… » więcej 2015-03-12, godz. 09:33 [14.03.2015] Przegląd tygodnia Były czołgi, samoloty - to niech będą wielkie okręty wojenne. Studio świetnie znane z World of Tanks sieciowe bitwy na morzu zapowiadało już ze trzy lata temu. I się doczekaliśmy - a przynajmniej doczekaliśmy się beta testów World… » więcej 2015-03-12, godz. 09:31 [14.03.2015] Tormentum: Dark Sorrow [PC] Mam propozycję: jeżeli po przeczytaniu tej recenzji zainteresuje was gra Tormentum: Dark Sorrow, to spróbujcie tak zaplanować sobie czas z tą produkcją, żeby skończyć ją w jedną noc. Bo nie jest jakoś przesadnie długa, a wydaje… » więcej 2015-03-12, godz. 09:30 [21.03.2015] The Book of Unwritten Tales 2 [PC] To kolejny przykład na to, że sprawdzone rozwiązania i czerpanie pełnymi garściami z dobrych wzorów - w rozsądnych ilościach - to prawie gotowa recepta na udaną grę. Prawie, bo do tego trzeba dołożyć jeszcze twórców z dobrym… » więcej 2015-03-06, godz. 17:43 [07.03.2015] Oddworld: Abe's Oddysee New N' Tasty [PC] Niektórzy deweloperzy jednak pamiętają, że nie naprawia się rzeczy, które nie są zepsute, a jeśli coś przynosi mnóstwo frajdy i nie pozwala oderwać się od ekranu komputera, to znaczy, że nie wymaga wielkich zmian. Taki właśnie… » więcej 2015-03-06, godz. 17:34 [07.03.2015] Giants: Citizen Kabuto (2000r.) To był jeden z tych akcentów charakterystycznych dla końcówki lat 90-tych. Miks wszystkiego, z akcentem położonym na nieco przyciężkawy humor. W Giants: Citizen Kabuto, produkcji sprzed 15-tu lat Planet Moon Studios, mamy mieszankę… » więcej
543544545546547548549