Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Akcja będzie się działa w Himalajach, a największe góry świata na ekranie odwiedzimy już w listopadzie tego roku. Uwaga! - Ubisoft niniejszym właśnie zapowiedział Far Cry 4! Jest już nawet oficjalna okładka w sieci. A na niej - tradycyjnie - psychol, z którym się pewnie zmierzymy.

Pamiętacie jeszcze fenomenalną zapowiedź sieciowej gry Tom Clancy's The Division? Oficjalnie już wiemy, że zaliczy obsuwę przynajmniej do przyszłego roku. Oczywiście dopracowują tytuł - mamy nadzieję, że nie będzie jak zawsze: czyli świetna zapowiedź, później opóźnienia, a na koniec nie dokładnie to, co obiecali. Bo walka o Nowy Jork w tym tytule zapowiada się świetnie - więc Ubisoft, liczymy na Was.

To chyba jakiś wiosenny festiwal Ubisoftu - Francuzi właśnie wypuścili do tłoczni Watch_Dogs, ilość preorderów jest rekordowa, wydawca liczy na ponad sześciomilionową sprzedaż. Ciekawe jak ostatecznie będzie wyglądać gra - no bo właśnie, zapowiedzi na targach "zrywały beret" a później okazało się, że grafika wygląda jednak jakby gorzej...

Halo 5: Guardians - fani Xboxa strzelają z korków do szampana, bo właśnie oficjalnie potwierdzono, że gra powstaje i pokaże się na Xbox One w przyszłym roku. Naturalnie twórcy zapewniają, że będzie bosko, cudownie i next-genowo.

Darksiders - wyszły dwie części, to takie action rpg z mocno zręcznościową walką. Mi się obie podobały, ale nie sprzedały się w sensacyjnej ilości, co więcej, wydawca upadł. I o trójce - a fabularnie być powinna - ale o marce, przejętego przez innego wydawcę, słuch zaginął. I właśnie się okazało, że coś jest na rzeczy, myślą, pracują, ale szczegółów póki co brak.

A w tę grę mieliśmy zagrać jeszcze w tym roku - i zapowiedzi wyglądały naprawdę smakowicie. Niestety - w trosce o najwyższą jakość - mamy obsuwę premiery do przyszłego roku. Miło dodać, że chodzi o polską grę, która może wnieść ożywczy powiew w gatunek nazwijmy go "zombie", o której głośno i na zachodzie. Dying Light od wrocławskiego Techlandu w lutym 2015, trzymam kciuki.

Miałem mówić o grach, w które będziemy się bawić - a tu znowu obsuwa. Premiera The Elder Scrolls Online na konsolach nowej generacji przesunięta o pół roku. Jakby co, można grać na PC-tach, chociaż recenzje szczerze mówiąc nie powalają na razie. To jednak tytuł sieciowy, więc może się jeszcze zmienić na lepsze, twórcy to obiecują.

Będzie nowy Unreal. Czyli sieciowa strzelanka o nazwie Unreal Tournament. Co ciekawe, totalnie za darmo. Jak więc Epic Games chce na niej zarobić? Otóż udostępnią narzędzia moderskie - czyli jeżeli macie chęć, to na przykład sami zaprojektujecie jakiś poziom. I będziecie go mogli sprzedać - a jakiś procent od tej kwoty trafi do twórców. Ciekawy pomysł. Daty premiery na razie brak.

No to może wreszcie coś o grze, w którą będzie się można pobawić w tym roku. Proszę bardzo, w dodatku to symulator lotniczy, gatunek niszowy, więc fani będą szczęśliwi, że w sierpniu polatają na froncie II wojny światowej. Pozwoli na to Il 2 Szturmowik Battle of Stalingrad.

Nowy Mass Effect będzie prequelem, czyli opowie o wydarzeniach wcześniejszych niż wydana już trylogia i będzie miał podtytuł Contact. Spokojnie to na razie tylko plotki, chociaż fakt, ze źródła, które parę razy okazało się wiarygodne. Kosmiczne RPG ma być podobno zapowiedziane na najbliższych czerwcowych targach E3.

Ten okres w roku to moment na prezentację wyników finansowych firm z branży. Kto jak się ma po 2013 roku, kto zarobił a kto niekoniecznie - to znajdziecie w internecie, tych informacji naprawdę sporo. Wybrałem tę o sytuacji giganta, czyli Nintendo. Niestety ich konsola Wii U sprzedaje się fatalnie - i nie równoważy tego świetna z kolei sytuacja konsolki przenośnej 3DS. Efekt, strata w roku fiskalnym 228,6 milionów dolarów.

Może przemyślą swoją strategię dotyczącą polski? Bo na razie cały czas jesteśmy dla nich chyba krainą białych niedźwiedzi. Chcecie dowodu - wpiszcie nintendo.pl

No dobra - Sony jest w gorszej formie: 1,25 miliarda dolarów straty. Chociaż akurat dywizja Playstation oraz dział smartfonów i tabletów mają się dobrze. Firmę "dołują" telewizory i komputery. Plany restrukturyzacji zarząd przedstawi wkrótce, ale akurat gracze raczej nie mają się co martwić.

Na koniec wypada oddać hołd zmarłemu artyście: odszedł szwajcarski grafik H.R.Giger oczywiście znany z kreacji Obcego. To wizja mrocznych koszmarów sennych, ikona popkultury. W produkcji jest gra Alien: Isolation, więc potwór stworzony przez Gigera będzie nas straszył jeszcze długo.

Zobacz także

2015-01-09, godz. 15:15 [13.01.2015] Juju [PC] "Nie samymi "wiedźminami" człowiek żyje" - Polacy są świetni również w tworzeniu innych gier. Niekoniecznie tak poważnych i krwawych jak przygody Białego Wilka. Przykład? Bardzo proszę - Juju studia Flying Wild Hog. Kiedy widzę… » więcej 2014-12-28, godz. 16:23 [28.12.2014] Dragon's Age: Inquisition [PC] Jeszcze jeden wrzecionowiec i wracam do obozu. Zaraz. Elfie zioło przy kamieniu! Biorę. Kilka metrów dalej coś błysnęło? To czaszka. Po spojrzeniu w oczodoły okazuje się, że działa jak lornetka. Coś przez nią wypatrzyłem. Jakiś… » więcej 2014-12-28, godz. 16:21 [28.12.2014] Dragon's Age: Inquisition [PC] Jeszcze jeden wrzecionowiec i wracam do obozu. Zaraz. Elfie zioło przy kamieniu! Biorę. Kilka metrów dalej coś błysnęło? To czaszka. Po spojrzeniu w oczodoły okazuje się, że działa jak lornetka. Coś przez nią wypatrzyłem. Jakiś… » więcej 2014-12-28, godz. 12:37 [28.12.2014] To był rok... - posłuchaj, jakie gry zapadły nam w pamięć w 2014 roku Podsumowanie roku w Giermaszu to przede wszystkim gry, które recenzowaliśmy - i w które się zagrywaliśmy przez ostatnie 12 miesięcy. Chociaż niektóre tytuły zapadły w pamięć ze zgoła innych powodów... Rozmowa do odsłuchania… » więcej 2014-12-28, godz. 12:35 [28.12.2014] Dragon's Age: Inquisition [PC] Jeszcze jeden wrzecionowiec i wracam do obozu. Zaraz. Elfie zioło przy kamieniu! Biorę. Kilka metrów dalej coś błysnęło? To czaszka. Po spojrzeniu w oczodoły okazuje się, że działa jak lornetka. Coś przez nią wypatrzyłem. Jakiś… » więcej 2014-12-28, godz. 12:33 [28.12.2014] Technologiczne 12 miesięcy okiem Giermaszu... ... czyli, oczywiście, w ostatniej audycji mijającego roku 2014 nasz ekspert Radosław Lis pokusił się o podsumowanie tego, co wydarzyło się w branży IT przez ostatnie 12 miesięcy. Czy był to czas przełomu, czy raczej kontynuacji… » więcej 2014-12-28, godz. 12:27 [28.12.2014] Podsumowanie roku This War of Mine, Lords of the Fallen - ale nie tylko. Wymienione dwie gry to tylko "wierzchołek góry lodowej" fajnych polskich produkcji, które wyszły spod ręki naszych zespołów w 2014 roku. Wydarzenia z branży nad Wisłą i Odrą… » więcej 2014-12-28, godz. 12:10 [28.12.2014] Giermasz #121 - 12 miesięcy z życia graczy Sporo naprawdę udanych gier, parę rozczarowań - tak w wielkim skrócie można podsumować minione 12 miesięcy w Giermaszu. W tej audycji rozmawiamy o tym, w co bawiliśmy się i zrecenzowaliśmy dla Was. Ale i mamy nowe gry warte uwagi:… » więcej 2014-12-28, godz. 11:52 [28.12.2014] To był rok... - posłuchaj, jakie gry zapadły nam w pamięć w 2014 roku Podsumowanie roku w Giermaszu to przede wszystkim gry, które recenzowaliśmy - i w które się zagrywaliśmy przez ostatnie 12 miesięcy. Chociaż niektóre tytuły zapadły w pamięć ze zgoła innych powodów... Rozmowa do odsłuchania… » więcej 2014-12-28, godz. 11:50 [28.12.2014] The Crew [PC] Miałem dosyć łamania palców: przez ostatnie trzy godziny gry zaliczałem kolejne wyzwania, żeby zdobyć lepsze części do mojego samochodu. Udało się też przejechać misję fabularną. Więc postanowiłem odpocząć: ustaliłem sobie… » więcej
547548549550551552553