Pamiętacie jeszcze fenomenalną zapowiedź sieciowej gry Tom Clancy's The Division? Oficjalnie już wiemy, że zaliczy obsuwę przynajmniej do przyszłego roku. Oczywiście dopracowują tytuł - mamy nadzieję, że nie będzie jak zawsze: czyli świetna zapowiedź, później opóźnienia, a na koniec nie dokładnie to, co obiecali. Bo walka o Nowy Jork w tym tytule zapowiada się świetnie - więc Ubisoft, liczymy na Was.
To chyba jakiś wiosenny festiwal Ubisoftu - Francuzi właśnie wypuścili do tłoczni Watch_Dogs, ilość preorderów jest rekordowa, wydawca liczy na ponad sześciomilionową sprzedaż. Ciekawe jak ostatecznie będzie wyglądać gra - no bo właśnie, zapowiedzi na targach "zrywały beret" a później okazało się, że grafika wygląda jednak jakby gorzej...
Halo 5: Guardians - fani Xboxa strzelają z korków do szampana, bo właśnie oficjalnie potwierdzono, że gra powstaje i pokaże się na Xbox One w przyszłym roku. Naturalnie twórcy zapewniają, że będzie bosko, cudownie i next-genowo.
Darksiders - wyszły dwie części, to takie action rpg z mocno zręcznościową walką. Mi się obie podobały, ale nie sprzedały się w sensacyjnej ilości, co więcej, wydawca upadł. I o trójce - a fabularnie być powinna - ale o marce, przejętego przez innego wydawcę, słuch zaginął. I właśnie się okazało, że coś jest na rzeczy, myślą, pracują, ale szczegółów póki co brak.
A w tę grę mieliśmy zagrać jeszcze w tym roku - i zapowiedzi wyglądały naprawdę smakowicie. Niestety - w trosce o najwyższą jakość - mamy obsuwę premiery do przyszłego roku. Miło dodać, że chodzi o polską grę, która może wnieść ożywczy powiew w gatunek nazwijmy go "zombie", o której głośno i na zachodzie. Dying Light od wrocławskiego Techlandu w lutym 2015, trzymam kciuki.
Miałem mówić o grach, w które będziemy się bawić - a tu znowu obsuwa. Premiera The Elder Scrolls Online na konsolach nowej generacji przesunięta o pół roku. Jakby co, można grać na PC-tach, chociaż recenzje szczerze mówiąc nie powalają na razie. To jednak tytuł sieciowy, więc może się jeszcze zmienić na lepsze, twórcy to obiecują.
Będzie nowy Unreal. Czyli sieciowa strzelanka o nazwie Unreal Tournament. Co ciekawe, totalnie za darmo. Jak więc Epic Games chce na niej zarobić? Otóż udostępnią narzędzia moderskie - czyli jeżeli macie chęć, to na przykład sami zaprojektujecie jakiś poziom. I będziecie go mogli sprzedać - a jakiś procent od tej kwoty trafi do twórców. Ciekawy pomysł. Daty premiery na razie brak.
No to może wreszcie coś o grze, w którą będzie się można pobawić w tym roku. Proszę bardzo, w dodatku to symulator lotniczy, gatunek niszowy, więc fani będą szczęśliwi, że w sierpniu polatają na froncie II wojny światowej. Pozwoli na to Il 2 Szturmowik Battle of Stalingrad.
Nowy Mass Effect będzie prequelem, czyli opowie o wydarzeniach wcześniejszych niż wydana już trylogia i będzie miał podtytuł Contact. Spokojnie to na razie tylko plotki, chociaż fakt, ze źródła, które parę razy okazało się wiarygodne. Kosmiczne RPG ma być podobno zapowiedziane na najbliższych czerwcowych targach E3.
Ten okres w roku to moment na prezentację wyników finansowych firm z branży. Kto jak się ma po 2013 roku, kto zarobił a kto niekoniecznie - to znajdziecie w internecie, tych informacji naprawdę sporo. Wybrałem tę o sytuacji giganta, czyli Nintendo. Niestety ich konsola Wii U sprzedaje się fatalnie - i nie równoważy tego świetna z kolei sytuacja konsolki przenośnej 3DS. Efekt, strata w roku fiskalnym 228,6 milionów dolarów.
Może przemyślą swoją strategię dotyczącą polski? Bo na razie cały czas jesteśmy dla nich chyba krainą białych niedźwiedzi. Chcecie dowodu - wpiszcie nintendo.pl
No dobra - Sony jest w gorszej formie: 1,25 miliarda dolarów straty. Chociaż akurat dywizja Playstation oraz dział smartfonów i tabletów mają się dobrze. Firmę "dołują" telewizory i komputery. Plany restrukturyzacji zarząd przedstawi wkrótce, ale akurat gracze raczej nie mają się co martwić.
Na koniec wypada oddać hołd zmarłemu artyście: odszedł szwajcarski grafik H.R.Giger oczywiście znany z kreacji Obcego. To wizja mrocznych koszmarów sennych, ikona popkultury. W produkcji jest gra Alien: Isolation, więc potwór stworzony przez Gigera będzie nas straszył jeszcze długo.
Zobacz także
2014-08-09, godz. 15:24
[10.08.2014] Psychonauts [PC]
Skoro ostatnio w Giermaszu non stop recenzowaliśmy premierowe produkcje, ba - wręcz narzekaliśmy, że zamiast sezonu ogórkowego i urlopowego luzu co i rusz dostajemy coś nowego do ogrania - to teraz, przez przekorę i dla odmiany, recenzja…
» więcej
2014-08-09, godz. 14:12
[10.08.2014] "Wyginam śmiało ciało"
A właściwie, to wyginamy najnowszy wielki telewizor, jaki pokazał ostatnio jeden z gigantów branży. Nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis opowiada także między innymi o najnowszych akcesoriach dla graczy i co mają wspólnego…
» więcej
2014-08-09, godz. 14:09
ARCHIWUM 2014, sierpień
» więcej
2014-08-09, godz. 14:07
[10.08.2014] Psychonauts [PC]
Skoro ostatnio w Giermaszu non stop recenzowaliśmy premierowe produkcje, ba - wręcz narzekaliśmy, że zamiast sezonu ogórkowego i urlopowego luzu co i rusz dostajemy coś nowego do ogrania - to teraz, przez przekorę i dla odmiany, recenzja…
» więcej
2014-08-09, godz. 14:05
[10.08.2014] Przegląd wydarzeń
Na początek robiąca wrażenie liczba: ponad 4,5 miliona graczy wzięło udział w testach udostępnionej przez twórców niedokończonej jeszcze, tak zwanej wersji beta, gry Destiny. Futurystyczna sieciowa strzelanka z ogromnym budżetem…
» więcej
2014-08-09, godz. 14:01
[10.08.2014] Giermasz na urlopie...
... ale nie dla nas letnie kąpiele, rower, wycieczka w góry... Nie! Nadrabiamy zaległości i zdejmujemy z "kupki wstydu" jedną z najbardziej kultowych produkcji w nowszej historii gier: Psychonauts jest super, chociaż to nie jest tytuł…
» więcej
2014-07-27, godz. 11:37
[27.07.2014] Sprzęt dla pasjonatów
Czy wiecie, że na rynku, oprócz tych wszystkich Plejstejszon, Eksboksów, Nintendo są też konsole firmy nVidia? Jakie plany ma ten uznany producent kart graficznych - między innymi o tym mówi nasz ekspert od nowych technologii Radek…
» więcej
2014-07-27, godz. 11:30
[27.07.2014] Rift [PC]
Od dłuższego czasu zastanawiamy się: ile jeszcze rynek wytrzyma takich tytułów? Właściwie co drugi dzień słyszy się o jakiejś grze, która skupia się na rozgrywce sieciowej. Tak zwane MMO na PeCetach właściwie panują niepodzielnie…
» więcej
2014-07-27, godz. 11:29
[27.07.2014] Rift [PC]
Od dłuższego czasu zastanawiamy się: ile jeszcze rynek wytrzyma takich tytułów? Właściwie co drugi dzień słyszy się o jakiejś grze, która skupia się na rozgrywce sieciowej. Tak zwane MMO na PeCetach właściwie panują niepodzielnie…
» więcej
2014-07-27, godz. 11:11
[27.07.2014] Divinity: Grzech Pierworodny [PC]
W przypadku Divinity: Grzech Pierworodny brakuje nam jakoś wyszukanych słów: powiedzmy więc wprost - to gra z cyklu "nic dodać, nic ująć". Zapaleńcy kolejny raz pokazali, że nie zawsze duże studio i kosmiczny budżet są jedynymi…
» więcej