Ale nie wiemy, czy wiecie, że dużo wcześniej wydano inną grę, która właśnie była inspiracją dla tego słynnego Wolfensteina.
W 1981 roku na Apple II wyszła gra Castle Wolfenstein, później dostali ją także na przykład posiadacze Commodore C64. To była gra skradankowa: jako więzień w nazistowskim zamku, mieliśmy uciec swoim oprawcom z SS.
Graficznie wyglądało to jak narysowany na kartce dwuwymiarowy pokój, po którym chodziliśmy, szukaliśmy amunicji, kluczy i tak dalej. Strzelaliśmy też do nazistowskiego pomiotu.
Ciekawe, że jak się uprzecie, to można to sobie jeszcze ściągnąć z czeluści internetu. Ale, aby odpalić Castle Wolfenstein, trzeba zwolnić komputer. Więc potraktujcie to jako ciekawostkę - i grajcie w najnowszego Wolfenstein: The New Order.
Zobacz także
2013-06-07, godz. 16:50
[07.06.2013] Pamiętaj o Mnie...
Nie da się ukryć, że w zapowiedziach gra Remember Me wyglądała naprawdę bardzo ciekawie. Dosłownie przed chwilą ten tytuł pojawił się na sklepowych półkach - i jeżeli ktoś śledzi recenzje, to musi być nieźle skołowany. Jedni…
» więcej
2013-06-07, godz. 16:36
[07.06.2013] Polacy jadą z tym na targi E3
Techland wie, jak produkować trailery. Na targi E3 polskie studio przygotowało zwiastun przygotowywanego właśnie Dying Light. Tłem do obrazu jest Run Boy Run autorstwa Woodkida. Jest klimatycznie. Czy gra też będzie?
» więcej
2013-06-07, godz. 15:58
[07.06.2013] Przegląd tygodnia
Będzie nowy Deus Ex : The Fall - hurra! zakrzyknęli harkorowi gracze... - Ale tylko na iOS-a, czyli smartfony i tablety Apple - buuu! rozległy się biadolenia na internetowych forach. Gra pojawi się w AppStore jesienią. Warto dodać…
» więcej
2013-06-07, godz. 15:40
Zobacz kilka obrazków z gry Remember Me
» więcej
2013-06-07, godz. 15:38
[07.06.2013] Remember Me
Jak wyglądał by świat, gdybyśmy mogli - niczym na płytach - nagrywać i później przechowywać swoje wspomnienia? Co by się stało, gdybyśmy mogli włamać się do czyjegoś mózgu, aby zmienić jego pamięć o rzeczach minionych?…
» więcej
2013-06-07, godz. 15:37
[07.06.2013] Anomaly 2 - zasady postawione na głowie
Po co się bronić, gdy można zaatakować? Takie pytanie musieli sobie pewnego dnia postawić warszawiacy z 11 bit studios. Efektem tego filozoficznego natchnienia jest gra Anomaly 2. To kontynuacja pierwszej Anomaly, w której kosmici najechali…
» więcej
2013-06-07, godz. 15:36
[07.06.2013] "Teleportuj mnie, Scotty"
Gdy gracze czekają na rozpoczęcie targów E3, fani nowych technologii zerkają na Tajwan: tam trwa duża impreza poświęcona tabletom, komputerom, smartfonom, itd, itp. Nasz ekspert Radek Lis sprawdził, co już się pokazało, mówimy…
» więcej
2013-06-07, godz. 15:32
ARCHIWUM 2013, czerwiec
» więcej
2013-06-07, godz. 14:08
[07.06.2013] WORMS (1994r.)
Bierz robala na cel i strzel! Był 1994 rok, gdy posiadacze komputerów Amiga poznali grę Worms - pierwszą z długiej serii brytyjskiego studia Team17. Gracz steruje w niej drużyną malutkich robaków. Cel jest prosty: za pomocą przeróżnych…
» więcej
2013-06-06, godz. 18:18
[07.06.2013] Anomaly 2 - zasady postawione na głowie
Po co się bronić, gdy można zaatakować? Takie pytanie musieli sobie pewnego dnia postawić warszawiacy z 11 bit studios. Efektem tego filozoficznego natchnienia jest gra Anomaly 2. To kontynuacja pierwszej Anomaly, w której kosmici najechali…
» więcej






