Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Tutaj nie ma zabawy w zbieranie punkcików, wyskoki na rampach czy wyprzedzanie siedmiu przeciwników na raz. Od Grid Autosport "ścigałki" na Xboxa 360, PS3 i PeCe-ta, dzieła firmy Codemasters, dostajemy w twarz spalinami, piskiem opon i zgiętą blachą. Nie znaczy to, ze mamy do czynienia z rozbudowanym symulatorem, to raczej zręcznościówka z aspiracjami. Ale dająca dużo zabawy. Kolejna część serii, więc fani mają jakieś oczekiwania i z radością informujemy w Giermaszu, że jest fajnie, a nawet chwilami bardzo fajnie. Co nam się podobało - co skrytykowaliśmy, szczegóły w rozwinięciu tego akapitu.
GIERMASZ-Recenzja GRID Autosport
Posłuchaj recenzji gry GRID Autosport.
Do wyboru mamy kilka trybów: oczywiście kariera, pojedyncze wyścigi czy rozgrywka w sieci, a także, nieco już zapominane a fantastyczne wyścigi na podzielonym ekranie z drugim graczem, który siedzi obok nas. Do wyboru mamy samochody turystyczne - rzecz jasna po odpowiednim tuningu - ale i na przykład bolidy z torów f1 albo kosmicznie drogie fury seryjne - wszystko w zależności od trybu.

Twórcy, moim zdaniem, postawili przede wszystkim na radochę z jazdy, traktując nieco po macoszemu takie szczegóły jak samodzielne kupowanie aut, zarabianie kasy i staranie się o udoskonalenia. Trochę szkoda, bo wiadomo, że takie rzeczy też dają dużo satysfakcji.

Ale sama jazda - o ile na początku frustrująca - jest całkiem w porządku. Gdy już przyzwyczaimy się do tego jak zachowują się auta i opanowujemy kierowanie - co w szczególności na początku może dać się we znaki graczom bez dużej ilości wirtualnych kilometrów na liczniku. Sam się do takich zaliczam, bo wyścigi to raczej nie moja dziedzina. Tu więc uwaga, że bez doświadczenia będziecie potrzebowali więcej czasu, aby zdobyć wreszcie jakieś miejsce na pudle. Tym bardziej, że GRID: Autosport - jak już wspomniałem - chociaż bardziej to zręcznościówka, ale rodowód firmy zobowiązuje i jakieś małe zacięcie symulacyjne gdzieś tam jest.

No i przyznaję, że sama kariera raczej mnie nie pochłonęła. Według mnie brakuje jednak tego czegoś, co powoduje, że cieszmy się na myśl, że przeciwnikom zostaje jedynie wdychanie naszych spalin. Irytują również pewne uproszczenia, które niby mają sprawić, że będzie bardziej realistycznie. Jeśli na przykład wyjedziemy poza tor - nie dostaniemy karnego czasu. Gra na moment odbierze jedynie moc przycisku odpowiedzialnego za gaz, więc po prostu przez kilka sekund stoimy jak barany na poboczu. Z realizmem ma to niewiele wspólnego. Wolałbym przekonać się na przykład na końcu jak bardzo ścinałem zakręty i jak ukarali mnie za to sędziowie, bo przymusowy postój powoduje jedynie frustrację, a nie motywację.

Poza tym jednak jest nieźle. Szczególnie z jednego powodu - wyścigów ulicznych. Tutaj faktycznie czuć emocje, rywalizację i łatwo wyobrazić sobie, że ścigamy się za kasę, jesteśmy bogaci, młodzi i tak strasznie niezależni. Dobra - poważnie - ten tryb gorąco polecam bo naprawdę daje fajnego kopa.

Cała gra zresztą - choć trochę się czepiam - trzyma poziom. Zniszczenia aut wyglądają przyzwoicie i człowiek jednak ma chęć wykręcić jak najlepszy czas. Tory wyglądają bardzo fajnie, samochody raczej też. Dźwiękowo też nie jest źle. Sumując to wszystko i dodając duży wybór tras, możliwość przeprowadzenia bardzo przydatnych kwalifikacji otrzymujemy naprawdę udane wyścigi. Ja generalnie polecam i wystawiam solidne między 7,5, a 8.

Zobacz także

2014-11-28, godz. 12:39 [30.11.2014] Giermasz na "szóstkę" vol.2 Ooops, znowu to zrobiliśmy... Co prawda zamiast normalnego obrazu widzimy piksele od nieustannego grania, ale czego się nie robi dla naszych słuchaczy, znowu 6 recenzji w Giermaszu. Ograliśmy więc dla Was: Assasin's Creed: Unity… » więcej 2014-11-28, godz. 12:37 [30.11.2014] Freedom Wars [PS Vita] Dziwna to recenzja, gdy po wyliczeniu całkiem pokaźnej liczby minusów, gra jednak dostanie dosyć wysoką ocenę. Sprawę komplikuje dodatkowo fakt, że to tytuł z Japonii - co "z definicji" odrzuca część graczy. I, połóżmy wisienkę… » więcej 2014-11-28, godz. 12:35 [30.11.2014] LEGO Batman 3: Poza Gotham [PS 3] Na wstępie chyba wypadałoby ogłosić szybki konkurs na "kreatywny wstęp do recenzji kolejnej gry z serii LEGO". Bo ja siedzę, siedzę - i nic mądrego wymyślić nie mogę. Oprócz czegoś w stylu, że to "klocki jakie znamy i lubimy"… » więcej 2014-11-26, godz. 13:56 [30.11.2014] LEGO Batman 3: Poza Gotham [PS 3] Na wstępie chyba wypadałoby ogłosić szybki konkurs na "kreatywny wstęp do recenzji kolejnej gry z serii LEGO". Bo ja siedzę, siedzę - i nic mądrego wymyślić nie mogę. Oprócz czegoś w stylu, że to "klocki jakie znamy i lubimy"… » więcej 2014-11-25, godz. 13:31 [30.11.2014] Assasin's Creed Unity [PC] Oczekiwania były ogromne, skrzętnie zresztą podsycane przez marketingowców z Ubisoftu. Dlatego trudno się dziwić temu, że równie ogromna afera wybuchła po premierze Assasin's Creed Unity. Poszło o stronę techniczną gry: błędy… » więcej 2014-11-25, godz. 13:31 [30.11.2014] LEGO Batman 3: Poza Gotham [PS 3] Na wstępie chyba wypadałoby ogłosić szybki konkurs na "kreatywny wstęp do recenzji kolejnej gry z serii LEGO". Bo ja siedzę, siedzę - i nic mądrego wymyślić nie mogę. Oprócz czegoś w stylu, że to "klocki jakie znamy i lubimy"… » więcej 2014-11-25, godz. 13:27 [30.11.2014] Freedom Wars [PS Vita] Dziwna to recenzja, gdy po wyliczeniu całkiem pokaźnej liczby minusów, gra jednak dostanie dosyć wysoką ocenę. Sprawę komplikuje dodatkowo fakt, że to tytuł z Japonii - co "z definicji" odrzuca część graczy. I, połóżmy wisienkę… » więcej 2014-11-25, godz. 13:24 [30.11.2014] Freedom Wars [PS Vita] Dziwna to recenzja, gdy po wyliczeniu całkiem pokaźnej liczby minusów, gra jednak dostanie dosyć wysoką ocenę. Sprawę komplikuje dodatkowo fakt, że to tytuł z Japonii - co "z definicji" odrzuca część graczy. I, połóżmy wisienkę… » więcej 2014-11-16, godz. 16:52 [16.11.2014] DriveClub [PS 4] Z idealnym wyczuciem wciskam pedał hamulca, aby nie uronić ułamków sekund przy wyjściu z zakrętu. Absolutnie nie mogę uderzyć przeciwnika przede mną, bo uszkodzenia auta zmuszą mnie do postoju w boksie i straty kolejnych pozycji… » więcej 2014-11-16, godz. 16:41 [16.11.2014] F1 2014 [PS 3] "Huk silników rozdzierał chłodne tego dnia powietrze, publiczność na trybunach zamarła w oczekiwaniu na moment, gdy zgasną czerwone światła i najlepsi z najlepszych, mistrzowie kierownicy, ruszą do walki na torze" - że tak poetycko… » więcej
552553554555556557558