Do wyboru mamy kilka trybów: oczywiście kariera, pojedyncze wyścigi czy rozgrywka w sieci, a także, nieco już zapominane a fantastyczne wyścigi na podzielonym ekranie z drugim graczem, który siedzi obok nas. Do wyboru mamy samochody turystyczne - rzecz jasna po odpowiednim tuningu - ale i na przykład bolidy z torów f1 albo kosmicznie drogie fury seryjne - wszystko w zależności od trybu.
Twórcy, moim zdaniem, postawili przede wszystkim na radochę z jazdy, traktując nieco po macoszemu takie szczegóły jak samodzielne kupowanie aut, zarabianie kasy i staranie się o udoskonalenia. Trochę szkoda, bo wiadomo, że takie rzeczy też dają dużo satysfakcji.
Ale sama jazda - o ile na początku frustrująca - jest całkiem w porządku. Gdy już przyzwyczaimy się do tego jak zachowują się auta i opanowujemy kierowanie - co w szczególności na początku może dać się we znaki graczom bez dużej ilości wirtualnych kilometrów na liczniku. Sam się do takich zaliczam, bo wyścigi to raczej nie moja dziedzina. Tu więc uwaga, że bez doświadczenia będziecie potrzebowali więcej czasu, aby zdobyć wreszcie jakieś miejsce na pudle. Tym bardziej, że GRID: Autosport - jak już wspomniałem - chociaż bardziej to zręcznościówka, ale rodowód firmy zobowiązuje i jakieś małe zacięcie symulacyjne gdzieś tam jest.
No i przyznaję, że sama kariera raczej mnie nie pochłonęła. Według mnie brakuje jednak tego czegoś, co powoduje, że cieszmy się na myśl, że przeciwnikom zostaje jedynie wdychanie naszych spalin. Irytują również pewne uproszczenia, które niby mają sprawić, że będzie bardziej realistycznie. Jeśli na przykład wyjedziemy poza tor - nie dostaniemy karnego czasu. Gra na moment odbierze jedynie moc przycisku odpowiedzialnego za gaz, więc po prostu przez kilka sekund stoimy jak barany na poboczu. Z realizmem ma to niewiele wspólnego. Wolałbym przekonać się na przykład na końcu jak bardzo ścinałem zakręty i jak ukarali mnie za to sędziowie, bo przymusowy postój powoduje jedynie frustrację, a nie motywację.
Poza tym jednak jest nieźle. Szczególnie z jednego powodu - wyścigów ulicznych. Tutaj faktycznie czuć emocje, rywalizację i łatwo wyobrazić sobie, że ścigamy się za kasę, jesteśmy bogaci, młodzi i tak strasznie niezależni. Dobra - poważnie - ten tryb gorąco polecam bo naprawdę daje fajnego kopa.
Cała gra zresztą - choć trochę się czepiam - trzyma poziom. Zniszczenia aut wyglądają przyzwoicie i człowiek jednak ma chęć wykręcić jak najlepszy czas. Tory wyglądają bardzo fajnie, samochody raczej też. Dźwiękowo też nie jest źle. Sumując to wszystko i dodając duży wybór tras, możliwość przeprowadzenia bardzo przydatnych kwalifikacji otrzymujemy naprawdę udane wyścigi. Ja generalnie polecam i wystawiam solidne między 7,5, a 8.
Twórcy, moim zdaniem, postawili przede wszystkim na radochę z jazdy, traktując nieco po macoszemu takie szczegóły jak samodzielne kupowanie aut, zarabianie kasy i staranie się o udoskonalenia. Trochę szkoda, bo wiadomo, że takie rzeczy też dają dużo satysfakcji.
Ale sama jazda - o ile na początku frustrująca - jest całkiem w porządku. Gdy już przyzwyczaimy się do tego jak zachowują się auta i opanowujemy kierowanie - co w szczególności na początku może dać się we znaki graczom bez dużej ilości wirtualnych kilometrów na liczniku. Sam się do takich zaliczam, bo wyścigi to raczej nie moja dziedzina. Tu więc uwaga, że bez doświadczenia będziecie potrzebowali więcej czasu, aby zdobyć wreszcie jakieś miejsce na pudle. Tym bardziej, że GRID: Autosport - jak już wspomniałem - chociaż bardziej to zręcznościówka, ale rodowód firmy zobowiązuje i jakieś małe zacięcie symulacyjne gdzieś tam jest.
No i przyznaję, że sama kariera raczej mnie nie pochłonęła. Według mnie brakuje jednak tego czegoś, co powoduje, że cieszmy się na myśl, że przeciwnikom zostaje jedynie wdychanie naszych spalin. Irytują również pewne uproszczenia, które niby mają sprawić, że będzie bardziej realistycznie. Jeśli na przykład wyjedziemy poza tor - nie dostaniemy karnego czasu. Gra na moment odbierze jedynie moc przycisku odpowiedzialnego za gaz, więc po prostu przez kilka sekund stoimy jak barany na poboczu. Z realizmem ma to niewiele wspólnego. Wolałbym przekonać się na przykład na końcu jak bardzo ścinałem zakręty i jak ukarali mnie za to sędziowie, bo przymusowy postój powoduje jedynie frustrację, a nie motywację.
Poza tym jednak jest nieźle. Szczególnie z jednego powodu - wyścigów ulicznych. Tutaj faktycznie czuć emocje, rywalizację i łatwo wyobrazić sobie, że ścigamy się za kasę, jesteśmy bogaci, młodzi i tak strasznie niezależni. Dobra - poważnie - ten tryb gorąco polecam bo naprawdę daje fajnego kopa.
Cała gra zresztą - choć trochę się czepiam - trzyma poziom. Zniszczenia aut wyglądają przyzwoicie i człowiek jednak ma chęć wykręcić jak najlepszy czas. Tory wyglądają bardzo fajnie, samochody raczej też. Dźwiękowo też nie jest źle. Sumując to wszystko i dodając duży wybór tras, możliwość przeprowadzenia bardzo przydatnych kwalifikacji otrzymujemy naprawdę udane wyścigi. Ja generalnie polecam i wystawiam solidne między 7,5, a 8.
Zobacz także
2014-03-09, godz. 16:16
[09.03.2014] Kim jest Cortana!?
Właściwie to u nas będzie Paulina a nie Cortana - co już może nieco naprowadzić na odpowiedź na pytanie postawione powyżej i co te wyżej wymienione panie mają wspólnego z Microsoftem. W tym wydaniu rozmów o technologiach nasz ekspert…
» więcej
2014-03-09, godz. 16:13
ARCHIWUM 2014, marzec
» więcej
2014-03-09, godz. 16:12
[09.03.2014] Thief [PS 3]
Wyjaśnijmy jedną rzecz na początku: nowy Thief, restart znanej i bardzo szanowanej serii "skradanek", miał u nas nieco łatwiej. Dlaczego? Bo chociaż w klasyczne gry wydane pod marką Thief kiedyś tam dawno graliśmy, to nie jesteśmy…
» więcej
2014-03-07, godz. 14:43
[09.03.2014] Toukiden: The Age of Demons [PS Vita]
Chociaż głosy o upadku Playstation Vita nie milkną (my tak nie uważamy!), to z drugiej strony pojawia się coraz więcej zapowiedzi na tę konsolę, szczególnie gier z Japonii. W tym kraju handheldy rządzą, fakt: przede wszystkim Nintendo…
» więcej
2014-03-07, godz. 12:39
[09.03.2014] Przegląd wydarzeń
Na początek miało być optymistycznie, czyli mieliśmy zaprosić Was do sprawdzenia tego, co dzieje się na stronie nintendo.pl. Bo od 1 marca miał ruszyć nowy dystrybutor sprzętu Wielkiego N w Polsce. I być może tak się stało - na…
» więcej
2014-03-06, godz. 14:12
[09.03.2014] Daley Thompson's Decathlon (1984r.)
Uwaga - nadciąga "zabójca" joysticków, a przecież mówi się, że "sport to zdrowie". Ale po kolei, bo ktoś już pyta "a co to jest joystick?". Teraz mamy pady z analogowymi stickami - no to kiedyś był jeden, duży, z przyciskami. W…
» więcej
2014-03-05, godz. 13:32
[09.03.2014] Thief [PS 3]
Wyjaśnijmy jedną rzecz na początku: nowy Thief, restart znanej i bardzo szanowanej serii "skradanek", miał u nas nieco łatwiej. Dlaczego? Bo chociaż w klasyczne gry wydane pod marką Thief kiedyś tam dawno graliśmy, to nie jesteśmy…
» więcej
2014-03-05, godz. 13:31
[09.03.2014] Toukiden: The Age of Demons [PS Vita]
Chociaż głosy o upadku Playstation Vita nie milkną (my tak nie uważamy!), to z drugiej strony pojawia się coraz więcej zapowiedzi na tę konsolę, szczególnie gier z Japonii. W tym kraju handheldy rządzą, fakt: przede wszystkim Nintendo…
» więcej
2014-02-23, godz. 16:31
[23.02.2014] Project Tango
Wymieniony w tytule tajemniczy projekt szykuje nam Google, cóż to takiego jest? O tym mówi nasz ekspert od nowych technologii czyli Radek Lis. Nowości szykuje także inny gigant IT czyli Microsoft, ich Office będzie dostępny do używania…
» więcej
2014-02-23, godz. 16:07
[23.02.2014] King's Bounty Legions [PC]
Kolejny tytuł z cyklu free to play, który recenzujemy w Giermaszu. Właściwie można by to skwitować krótkim "ściągnijcie sami i przekonajcie się, czy jest fajne", ale przecież tych tytułów jest tak dużo... Warto więc dać szansę…
» więcej