Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
"W trosce o najwyższą jakość produktu..." - ileż to razy gracze słyszeli podobną formułkę. Oczywiście w momencie, gdy twórcy informują o opóźnieniu premiery wyczekiwanego tytułu. Tym razem padło na - po pierwsze: Battlefield Hardline - sieciowa strzelanka "policja kontra przestępcy" zadebiutuje w bliżej nieokreślonym terminie w 2015 roku.

A po drugie: Dragons Age: Inquisition. Tu "obsuwa" na szczęście dla graczy krótsza, sześciotygodniowa. RPG od uznanego studia BioWare w sklepach pojawi się więc 21 listopada tego roku. Oczywiście, "by dokonać ostatnich szlifów i zapewnić Wam doświadczenie, o jakie nam chodziło" - tłumaczą twórcy.

Ale wydawca, czyli Electronic Arts, gigant z USA może sobie na to pozwolić. Ujawnione właśnie wyniki finansowe firmy w pierwszym kwartale roku fiskalnego chyba ucieszyły księgowych: 335 milionów dolarów zysku netto. Ale jak się wydaje FIFA 14, Titanfall, Battlefield 4 oraz EA SPORTS UFC, to sprawa jest jasna.

W tej branży generalnie zarabia się nieźle: według serwisu Gamasutra w USA średnio 85 tysięcy dolarów rocznie. Najmniej dostaje tester, najwięcej - a to niespodzianka - członkowie zarządu. Chociaż konkurencja jest ogromna: tylko 2 procent niezależnych twórców zarobiło na swoich produktach ponad 200 tysięcy dolarów.

Niestety, nie da się zarobić na ambitnych strzelankach. Chociaż recenzenci, w tym Giermasz, bardzo chwalili grę Spec Ops: The Line, drugiej części nie będzie. Sprzedaż była za mała. Ogromna szkoda, my polecamy.

Studio Crytec w poważnych tarapatach finansowych. Zarząd zaprzecza, ale właśnie odszedł jeden z twórców świetnego silnika graficznego CryEngine. Tiago Sousa będzie pracował w idSoftware.

Która to firma właśnie tworzy grę Doom 4. Coś tam nawet pokazali - czyli ładne filmiki nie ujawniające niczego. Poczekamy na konkrety - nie dajemy się złapać na kolejny efektowny trailer, prawda?

Chociaż takie informacje - "podgrzewające" atmosferę przed premierą - to nam się podobają. W zespole odpowiadającym za Assasins Creed: Unity, zatrudniono specjalistę do spraw parkouru. Prawdziwego specjalistę, to członek grupy Tempest Freerunning - Michael „Frostie” Zernow.

"Przedstawiliście mnie jako porywacza, mordercę i wroga publicznego - domagam się rekompensaty za straty moralne" - to Manuel Noriega, były dyktator Panamy, który właśnie pozwał wydawcę Call of Duty: Black Ops II, za to, jak przedstawiono go w grze.

Polacy polubili crowdfunding. Sprawa jest o tyle wyjątkowa, że to gracze w 24 godziny sfinansowali powrót kultowego miesięcznika o grach komputerowych "Secret Service".

1699 złotych - tyle będzie kosztował w Polsce Xbox One. To wersja bez Kinecta, z dwoma grami: FIFA 15 i Forza Motorsport 5. Wersja z sensorem ruchu + gra Dance Cental: Spotlight oraz FIFA 15 to wydatek 1999 złotych. Premiera 5 września.

Pamiętacie Space Invaders, grę-protoplastę-legendę z automatów z 1978 roku? Nawet jeżeli nazwa nic nie mówi, wystarczy jeden obrazek z gry, aby wszystko sobie przypomnieć. Opis znajdziecie też w dziale "Stare, ale jare" na stronie Giermaszu. No i teraz wyobraźcie sobie, że znane hollywoodzkie studio Warner Bros. chce Space Invaders zekranizować...

Zobacz także

2015-05-08, godz. 16:53 [09.05.2015] Było sobie studio... ... nazywało się Reality pump i robiło niezłe gry. Może nie były to mega hity, ale nakłady szły w miliony. Do czasu - bo właśnie zbankrutowali. A byli jednym z polskich pionierów w tej branży, więc sporo na ten temat rozmawiamy… » więcej 2015-05-08, godz. 15:54 [09.05.2015] Giermasz #139 - Krwawe KO W tym programie recenzja jednej produkcji - za to nie byle jakiej, bo na hasło "Mortal Kombat" reagują nawet osoby, które nie interesują się grami. Było nie było - seria krwawych bijatyk jest jedną z wizytówek tej branży. Ale pomyśleliśmy… » więcej 2015-05-08, godz. 15:04 [09.05.2015] Windows "miłości i pokoju"... Jak powszechnie wiadomo, używanie tak zwanych emotikonów - smutnych, wesołych, zadumanych, zdenerwowanych, zdziwionych, itd.itp - buziek (a kreskówkowych smutnych czy wesołych piesków, kotków i wielu innych) od dawna jest normalnym… » więcej 2015-05-08, godz. 10:38 [09.05.2015] Yie Ar Kung-Fu (1985 r.) W opisie tej gry na Wikipedii czytamy, że "uważa się ją za podstawę dla współczesnych gier walki". Skoro więc w Giermaszu z 9 maja mówimy o dopiero co wydanej nowoczesnej bijatyce Mortal Kombat X - to powspominajmy, od czego się… » więcej 2015-05-08, godz. 10:05 [09.05.2015] Przegląd tygodnia Szkoda. Naprawdę szkoda, że w taki sposób żegnają się z tworzeniem gier. Pamiętacie, jak złościliśmy się na beznadzieje pirackie RPG Raven's Cry? Totalnie niedopracowane, pisane "na kolanie"... ta gra stała się przysłowiowym… » więcej 2015-05-06, godz. 15:38 ARCHIWUM 2015, kwiecień » więcej 2015-05-06, godz. 15:34 [09.05.2015] Mortal Kombat X [PC] Wiem, wiem - żeby recenzować taką grę powinienem znać na wyrywki wszystkie ciosy wszystkich wojowników i to najlepiej z kultowej "jedynki". A przynajmniej dogłębnie ograć poprzednią, bardzo dobrze ocenianą "dziewiątkę". I nawet… » więcej 2015-05-06, godz. 12:28 [09.05.2015] Mortal Kombat X [PC] Wiem, wiem - żeby recenzować taką grę powinienem znać na wyrywki wszystkie ciosy wszystkich wojowników i to najlepiej z kultowej "jedynki". A przynajmniej dogłębnie ograć poprzednią, bardzo dobrze ocenianą "dziewiątkę". I nawet… » więcej 2015-05-06, godz. 12:26 [09.05.2015] Mortal Kombat X [PC] Wiem, wiem - żeby recenzować taką grę powinienem znać na wyrywki wszystkie ciosy wszystkich wojowników i to najlepiej z kultowej "jedynki". A przynajmniej dogłębnie ograć poprzednią, bardzo dobrze ocenianą "dziewiątkę". I nawet… » więcej 2015-05-02, godz. 21:40 ARCHIWUM 2015, maj » więcej
527528529530531532533