Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
"W trosce o najwyższą jakość produktu..." - ileż to razy gracze słyszeli podobną formułkę. Oczywiście w momencie, gdy twórcy informują o opóźnieniu premiery wyczekiwanego tytułu. Tym razem padło na - po pierwsze: Battlefield Hardline - sieciowa strzelanka "policja kontra przestępcy" zadebiutuje w bliżej nieokreślonym terminie w 2015 roku.

A po drugie: Dragons Age: Inquisition. Tu "obsuwa" na szczęście dla graczy krótsza, sześciotygodniowa. RPG od uznanego studia BioWare w sklepach pojawi się więc 21 listopada tego roku. Oczywiście, "by dokonać ostatnich szlifów i zapewnić Wam doświadczenie, o jakie nam chodziło" - tłumaczą twórcy.

Ale wydawca, czyli Electronic Arts, gigant z USA może sobie na to pozwolić. Ujawnione właśnie wyniki finansowe firmy w pierwszym kwartale roku fiskalnego chyba ucieszyły księgowych: 335 milionów dolarów zysku netto. Ale jak się wydaje FIFA 14, Titanfall, Battlefield 4 oraz EA SPORTS UFC, to sprawa jest jasna.

W tej branży generalnie zarabia się nieźle: według serwisu Gamasutra w USA średnio 85 tysięcy dolarów rocznie. Najmniej dostaje tester, najwięcej - a to niespodzianka - członkowie zarządu. Chociaż konkurencja jest ogromna: tylko 2 procent niezależnych twórców zarobiło na swoich produktach ponad 200 tysięcy dolarów.

Niestety, nie da się zarobić na ambitnych strzelankach. Chociaż recenzenci, w tym Giermasz, bardzo chwalili grę Spec Ops: The Line, drugiej części nie będzie. Sprzedaż była za mała. Ogromna szkoda, my polecamy.

Studio Crytec w poważnych tarapatach finansowych. Zarząd zaprzecza, ale właśnie odszedł jeden z twórców świetnego silnika graficznego CryEngine. Tiago Sousa będzie pracował w idSoftware.

Która to firma właśnie tworzy grę Doom 4. Coś tam nawet pokazali - czyli ładne filmiki nie ujawniające niczego. Poczekamy na konkrety - nie dajemy się złapać na kolejny efektowny trailer, prawda?

Chociaż takie informacje - "podgrzewające" atmosferę przed premierą - to nam się podobają. W zespole odpowiadającym za Assasins Creed: Unity, zatrudniono specjalistę do spraw parkouru. Prawdziwego specjalistę, to członek grupy Tempest Freerunning - Michael „Frostie” Zernow.

"Przedstawiliście mnie jako porywacza, mordercę i wroga publicznego - domagam się rekompensaty za straty moralne" - to Manuel Noriega, były dyktator Panamy, który właśnie pozwał wydawcę Call of Duty: Black Ops II, za to, jak przedstawiono go w grze.

Polacy polubili crowdfunding. Sprawa jest o tyle wyjątkowa, że to gracze w 24 godziny sfinansowali powrót kultowego miesięcznika o grach komputerowych "Secret Service".

1699 złotych - tyle będzie kosztował w Polsce Xbox One. To wersja bez Kinecta, z dwoma grami: FIFA 15 i Forza Motorsport 5. Wersja z sensorem ruchu + gra Dance Cental: Spotlight oraz FIFA 15 to wydatek 1999 złotych. Premiera 5 września.

Pamiętacie Space Invaders, grę-protoplastę-legendę z automatów z 1978 roku? Nawet jeżeli nazwa nic nie mówi, wystarczy jeden obrazek z gry, aby wszystko sobie przypomnieć. Opis znajdziecie też w dziale "Stare, ale jare" na stronie Giermaszu. No i teraz wyobraźcie sobie, że znane hollywoodzkie studio Warner Bros. chce Space Invaders zekranizować...

Zobacz także

2015-03-13, godz. 13:57 [14.03.2015] (Nie)Kochamy Apple* Najnowsza konferencja amerykańskiego giganta to dla nas oczywiście okazja, aby powymieniać się uwagami na temat "kultu Maka". Kto jest "hejterem" a kto "fanbojem"? Posłuchajcie naszej rozmowy z ekspertem Giermaszu Radkiem Lisem. Dowiecie… » więcej 2015-03-13, godz. 13:52 [14.03.2015] Descent (1995 r.) W połowie lat 90-tych trójwymiarowe gry wciąż jeszcze były pewną nowinką, którą zachwycali się gracze. Wyobraźcie sobie - zamiast dwuwymiarowych kosmicznych strzelanek, można było wskoczyć w wirtualny kokpit i walić z laserów… » więcej 2015-03-12, godz. 09:35 [14.03.2015] Giermasz #131 - Mroczne stany świadomości Tak się złożyło, że w tej audycji recenzujemy jedną grę - bo Jarek Gowin na chorobowym. Gatunek point'n'click jakoby obumiera i jest niszowy - nawet jeżeli (choć nie jesteśmy do tego przekonani), to cały czas na rynku… » więcej 2015-03-12, godz. 09:33 [14.03.2015] Przegląd tygodnia Były czołgi, samoloty - to niech będą wielkie okręty wojenne. Studio świetnie znane z World of Tanks sieciowe bitwy na morzu zapowiadało już ze trzy lata temu. I się doczekaliśmy - a przynajmniej doczekaliśmy się beta testów World… » więcej 2015-03-12, godz. 09:31 [14.03.2015] Tormentum: Dark Sorrow [PC] Mam propozycję: jeżeli po przeczytaniu tej recenzji zainteresuje was gra Tormentum: Dark Sorrow, to spróbujcie tak zaplanować sobie czas z tą produkcją, żeby skończyć ją w jedną noc. Bo nie jest jakoś przesadnie długa, a wydaje… » więcej 2015-03-12, godz. 09:30 [21.03.2015] The Book of Unwritten Tales 2 [PC] To kolejny przykład na to, że sprawdzone rozwiązania i czerpanie pełnymi garściami z dobrych wzorów - w rozsądnych ilościach - to prawie gotowa recepta na udaną grę. Prawie, bo do tego trzeba dołożyć jeszcze twórców z dobrym… » więcej 2015-03-06, godz. 17:43 [07.03.2015] Oddworld: Abe's Oddysee New N' Tasty [PC] Niektórzy deweloperzy jednak pamiętają, że nie naprawia się rzeczy, które nie są zepsute, a jeśli coś przynosi mnóstwo frajdy i nie pozwala oderwać się od ekranu komputera, to znaczy, że nie wymaga wielkich zmian. Taki właśnie… » więcej 2015-03-06, godz. 17:34 [07.03.2015] Giants: Citizen Kabuto (2000r.) To był jeden z tych akcentów charakterystycznych dla końcówki lat 90-tych. Miks wszystkiego, z akcentem położonym na nieco przyciężkawy humor. W Giants: Citizen Kabuto, produkcji sprzed 15-tu lat Planet Moon Studios, mamy mieszankę… » więcej 2015-03-06, godz. 17:24 [07.03.2015] Polska branża ma się coraz lepiej This War of Mine docenione po raz kolejny - jaką nagrodę tym razem zdobyła ta świetna polska produkcja, opowiada nasz ekspert od rodzimej branży, czyli Michał Król z portalu HCgamer. Uchylając rąbka tajemnicy, miłe jest to, że grę… » więcej 2015-03-06, godz. 17:22 ARCHIWUM 2015, marzec » więcej
536537538539540541542