Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
"W trosce o najwyższą jakość produktu..." - ileż to razy gracze słyszeli podobną formułkę. Oczywiście w momencie, gdy twórcy informują o opóźnieniu premiery wyczekiwanego tytułu. Tym razem padło na - po pierwsze: Battlefield Hardline - sieciowa strzelanka "policja kontra przestępcy" zadebiutuje w bliżej nieokreślonym terminie w 2015 roku.

A po drugie: Dragons Age: Inquisition. Tu "obsuwa" na szczęście dla graczy krótsza, sześciotygodniowa. RPG od uznanego studia BioWare w sklepach pojawi się więc 21 listopada tego roku. Oczywiście, "by dokonać ostatnich szlifów i zapewnić Wam doświadczenie, o jakie nam chodziło" - tłumaczą twórcy.

Ale wydawca, czyli Electronic Arts, gigant z USA może sobie na to pozwolić. Ujawnione właśnie wyniki finansowe firmy w pierwszym kwartale roku fiskalnego chyba ucieszyły księgowych: 335 milionów dolarów zysku netto. Ale jak się wydaje FIFA 14, Titanfall, Battlefield 4 oraz EA SPORTS UFC, to sprawa jest jasna.

W tej branży generalnie zarabia się nieźle: według serwisu Gamasutra w USA średnio 85 tysięcy dolarów rocznie. Najmniej dostaje tester, najwięcej - a to niespodzianka - członkowie zarządu. Chociaż konkurencja jest ogromna: tylko 2 procent niezależnych twórców zarobiło na swoich produktach ponad 200 tysięcy dolarów.

Niestety, nie da się zarobić na ambitnych strzelankach. Chociaż recenzenci, w tym Giermasz, bardzo chwalili grę Spec Ops: The Line, drugiej części nie będzie. Sprzedaż była za mała. Ogromna szkoda, my polecamy.

Studio Crytec w poważnych tarapatach finansowych. Zarząd zaprzecza, ale właśnie odszedł jeden z twórców świetnego silnika graficznego CryEngine. Tiago Sousa będzie pracował w idSoftware.

Która to firma właśnie tworzy grę Doom 4. Coś tam nawet pokazali - czyli ładne filmiki nie ujawniające niczego. Poczekamy na konkrety - nie dajemy się złapać na kolejny efektowny trailer, prawda?

Chociaż takie informacje - "podgrzewające" atmosferę przed premierą - to nam się podobają. W zespole odpowiadającym za Assasins Creed: Unity, zatrudniono specjalistę do spraw parkouru. Prawdziwego specjalistę, to członek grupy Tempest Freerunning - Michael „Frostie” Zernow.

"Przedstawiliście mnie jako porywacza, mordercę i wroga publicznego - domagam się rekompensaty za straty moralne" - to Manuel Noriega, były dyktator Panamy, który właśnie pozwał wydawcę Call of Duty: Black Ops II, za to, jak przedstawiono go w grze.

Polacy polubili crowdfunding. Sprawa jest o tyle wyjątkowa, że to gracze w 24 godziny sfinansowali powrót kultowego miesięcznika o grach komputerowych "Secret Service".

1699 złotych - tyle będzie kosztował w Polsce Xbox One. To wersja bez Kinecta, z dwoma grami: FIFA 15 i Forza Motorsport 5. Wersja z sensorem ruchu + gra Dance Cental: Spotlight oraz FIFA 15 to wydatek 1999 złotych. Premiera 5 września.

Pamiętacie Space Invaders, grę-protoplastę-legendę z automatów z 1978 roku? Nawet jeżeli nazwa nic nie mówi, wystarczy jeden obrazek z gry, aby wszystko sobie przypomnieć. Opis znajdziecie też w dziale "Stare, ale jare" na stronie Giermaszu. No i teraz wyobraźcie sobie, że znane hollywoodzkie studio Warner Bros. chce Space Invaders zekranizować...

Zobacz także

2014-11-07, godz. 09:40 [16.11.2014] F1 2014 [PS 3] "Huk silników rozdzierał chłodne tego dnia powietrze, publiczność na trybunach zamarła w oczekiwaniu na moment, gdy zgasną czerwone światła i najlepsi z najlepszych, mistrzowie kierownicy, ruszą do walki na torze" - że tak poetycko… » więcej 2014-11-02, godz. 19:04 [02.11.2014] The Evil Within [PC] Krew, wnętrzności czy obrzydliwe zniekształcenia. A całość w "malowniczym" otoczeniu zrujnowanego szpitala psychiatrycznego. Takimi - jakże oryginalnymi - motywami chce nas zaskoczyć The Evil Within, kolejny survival horror od Tango… » więcej 2014-11-02, godz. 18:57 [02.11.2014] Obcy: Izolacja [PC] W kosmosie nikt nie usłyszy Twojego krzyku. Za to na pewno usłyszą go sąsiedzi, gdy kolejny raz będziesz się darł jak panienka, bo w ciemnym, wilgotnym korytarzu rzucił się na Ciebie znany od lat hełmiasty stwór z ohydną paszczą… » więcej 2014-11-02, godz. 16:17 [02.11.2014] Borderlands The Pre-Sequel! [PS 3] Pewnie wiecie, co to takiego "kupka wstydu"? Ta, na którą odkładamy kolejne gry, obiecując sobie, że "jak będę miał/miała czas, to sobie zagram". Kupka rośnie, bo widząc coraz to nowe wyprzedaże i okazje, łatwo się skusić, mówiąc… » więcej 2014-11-02, godz. 16:12 [02.11.2014] Zaginięcie Ethana Cartera [PC] Przewrotnie można powiedzieć, że ta gra to koszmar recenzenta. Jak opowiedzieć o tytule, w którym najważniejsza jest historia - ale przecież nie można o niej mówić, bo cała zabawa polega na jej odkrywaniu? Jak opisać grę, która… » więcej 2014-11-02, godz. 15:54 [02.11.2014] The Evil Within [PC] Krew, wnętrzności czy obrzydliwe zniekształcenia. A całość w "malowniczym" otoczeniu zrujnowanego szpitala psychiatrycznego. Takimi - jakże oryginalnymi - motywami chce nas zaskoczyć The Evil Within, kolejny survival horror od Tango… » więcej 2014-11-02, godz. 15:53 [02.11.2014] Obcy: Izolacja [PC] W kosmosie nikt nie usłyszy Twojego krzyku. Za to na pewno usłyszą go sąsiedzi, gdy kolejny raz będziesz się darł jak panienka, bo w ciemnym, wilgotnym korytarzu rzucił się na Ciebie znany od lat hełmiasty stwór z ohydną paszczą… » więcej 2014-11-02, godz. 15:32 [02.11.2014] Przegląd wydarzeń Ponieważ panie mają pierwszeństwo, to zaczynamy od smutnej wiadomości dla fanów płci pięknej: mianowicie jedna z najpiękniejszych twarzy Ubisoftu, czyli Jade Raymond, szefowa oddziału w Toronto podziękowała za dalszą współpracę… » więcej 2014-11-02, godz. 15:05 [02.11.2014] Giermasz Horror Show W tej audycji straszymy do potęgi: recenzujemy udany horror - człowiek kontra zabójczy stwór - w Obcy: Izolacja. Uciekamy przed mrocznym rzeźnikiem i diabelskim pomiotem w nie tak do końca udanym The Evil Within. I przemierzamy sielską… » więcej 2014-11-02, godz. 14:52 [02.11.2014] Zaginięcie Ethana Cartera [PC] Przewrotnie można powiedzieć, że ta gra to koszmar recenzenta. Jak opowiedzieć o tytule, w którym najważniejsza jest historia - ale przecież nie można o niej mówić, bo cała zabawa polega na jej odkrywaniu? Jak opisać grę, która… » więcej
555556557558559560561