Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
W przypadku Divinity: Grzech Pierworodny brakuje nam jakoś wyszukanych słów: powiedzmy więc wprost - to gra z cyklu "nic dodać, nic ująć". Zapaleńcy kolejny raz pokazali, że nie zawsze duże studio i kosmiczny budżet są jedynymi gwarantami jakości. To po prostu kawał solidnego RPG, które swój początek miało - jak ostatnio wiele udanych projektów - na Kickstarterze, czyli portalu, który pomaga zbierać kasę od ludzi na projekty proponowane przez amatorów (no może też i zawodowców, którzy nie mają środków na stworzenie gry). Produkcja studia Larian czerpie pełnymi garściami z klasyków, ale proponuje też wiele własnych rozwiązań, lub tych już sprawdzonych, ale podanych w nowym opakowaniu. W Giermaszu bardzo nam się Divinity: Grzech Pierworodny spodobało, szczegóły w rozwinięciu tego akapitu.
GIERMASZ-Recenzja Divinity: Grzech Pierworodny
Posłuchaj recenzji gry Divinity: Grzech Pierworodny.
Jeśli chodzi o znajome motywy, to widoczne są one choćby w fabule. Historia zawiązuje się w sposób niby to niewinny i dotyczący pozornie błahej sprawy, aby przerodzić się w epopeję zbliżoną już klimatami do klasycznego motywu ratowania świata.

Kierujemy dwiema postaciami, które wyposażamy rzecz jasna w odpowiednie cechy - na przykład możemy sprawić, ze jedna będzie miała więcej cech przywódczych, a druga na przykład będzie lepiej negocjować. Kiedy gramy sami, odpowiadamy za kolejne posunięcia obu bohaterów. Przez sieć - tylko jednym, stery drugiego przejmuje ktoś po drugiej stronie łącza. Z biegiem gry możemy też kogoś przyłączyć do kompanii.

To, co bardzo przypadło nam do gustu, to umiejętność budowania klimatu przez twórców. Dialogi rozpisane są naprawdę nieźle, jest w nich trochę dowcipów (choć te akurat nie trafiły w moje poczucie humoru, ale może i śmieszą). Całość trzyma w kupie niezła - również dobrze osadzona w klimatach eRPeGowo-fantastycznych - grafika i przyzwoita muzyka.

Największą radość sprawia chyba jednak walka. Co w niej takiego zachwycającego? Tajemnica tkwi w systemie turowym. W czasie pauzy można spokojnie zaplanować kolejne ruchy, ciosy, czary i inne zabawy. Mocno taktycznie i przyjemnie.

Choć przyznam, że na początku trzeba się było trochę zmuszać się do gry w Divinity: Grzech Pierworodny. Nie chodzi o to, że była za trudna czy coś podobnego. Po prostu wolno nabierała rozpędu. Dopiero kiedy odkrywamy kolejne możliwości przygotowane przez autorów, poznajemy kolejne smaczki, granie zaczyna sprawiać prawdziwą przyjemność i można spokojnie zapaść się w świecie gry.

I Wam też to radzimy. To jest naprawdę solidna - nieco oldschoolowa, ale w stu procentach w dobrym znaczeniu tego słowa - produkcja. Ocena Giermaszu wysoka - to albo solidna ósemka (jak nie jesteście zajadłymi fanami RPG), a dla miłośników gatunku nieco słabsza dziewiątka.

Zobacz także

2013-08-09, godz. 12:10 [09.08.2013] Super Stardust Delta Są takie gry, które nie potrzebują epickiej historii, godzin cut-scenek, rozbudowanego ekwipunku, wyborów moralnych i czego tam jeszcze. Tu liczy się czysta zabawa i tony adrenaliny. Super Stardust Delta to po prostu tytuł z gatunku… » więcej 2013-08-09, godz. 11:58 [09.08.2013] Giermasz na tropie super-złodzieja Po wakacyjnym zastoju powoli rusza karuzela z premierami, w tym Giermaszu recenzujemy nową grę przygodową The Raven: Legacy of a Master Thief - polecamy. Później coś starszego, ale to gra z gatunku tych, które nie mają końca, czyli… » więcej 2013-08-09, godz. 11:56 ARCHIWUM 2013, lipiec » więcej 2013-08-09, godz. 11:52 [09.08.2013] Asteroids (1979r.) To jedna z najważniejszych gier w historii branży. Był rok 1979, gdy w salonach zadebiutowały automaty z grą Asteroids. Ultranowoczesny statek kosmiczny niszczył asteroidy i pojazdy obcych. Wektorowa grafika powodowała prawdziwy opad… » więcej 2013-08-09, godz. 11:39 [09.08.2013] Przegląd tygodnia Company of Heroes 2 kontra wściekli rosyjscy gracze. Efekt: grę wycofano ze sprzedaży. W Rosji nie spodobała się przedstawiona tam wizja historii Wielkiej Wojny Ojczyźnianej: terroru NKWD i często bezsensownej śmierci żołnierzy na… » więcej 2013-08-02, godz. 18:17 [02.08.2013] Gdy słońce było bogiem... . Giermasz cofa się w czasie i przestrzeni. Odwiedziliśmy słowiańską osadę na wyspie Ostrów Grabowski w Wolinie. Tam szukamy źródeł legend i podważamy mity, które utrwalane są w grach. Gościem specjalnym i naszym przewodnikiem… » więcej 2013-08-02, godz. 15:08 [02.08.2013] Polski satelita, bunt załogi Apple i antałek Polska myśl techniczna leci w kosmos. Jesienią z kosmodromu na terenie Kazachstanu wystartują dwa polskie urządzenia satelitarne - między innymi o tym mówi nasz ekspert Radek Lis. Google zaprasza do testów swoich okularów, ale chętni… » więcej 2013-08-02, godz. 14:53 [02.08.2013] Gdy rodzili się bohaterowie... W programie przenosimy się w czasie do XI wieku i sprawdzamy ile prawdy i mitów jest w grach o bohaterskich wojownikach. Podczas wizyty w średniowiecznym skansenie dowiadujemy się, dlaczego Geralt z Rivii i bohaterowie Skyrim nie mogli… » więcej 2013-07-26, godz. 17:15 Zobacz kilka obrazków z gry Zone of the Enders HD Collection » więcej 2013-07-26, godz. 17:07 [26.07.2013] Zone of the Enders HD Collection Wakacyjnego nadrabiania zaległości w Giermaszu ciąg dalszy: tym razem "bierzemy na tapetę" reedycję HD dwóch klasyków z Playstation 2. W roli głównej wielkie roboty - i studio, które totalnie zepsuło konwersję na PS 3. Zabawne… » więcej
600601602603604605606