Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Od dłuższego czasu zastanawiamy się: ile jeszcze rynek wytrzyma takich tytułów? Właściwie co drugi dzień słyszy się o jakiejś grze, która skupia się na rozgrywce sieciowej. Tak zwane MMO na PeCetach właściwie panują niepodzielnie i kto wie, może już na stałe odebrały najwyższe miejsce podium rozgrywkom dla jednego gracza? Miejmy jednak nadzieję, że nie, bo tak w naszej redakcji, jak i wśród znajomych wielu z nich przepada za scenariuszami napisanymi wybitnie pod jedną osobę. Ale żeby nie było, że tylko narzekamy, to w tym Giermaszu sprawdzamy kolejną produkcję nastawioną na sieciowe potyczki. Co by nie powiedzieć, jednak większość z nowości trzyma poziom - właśnie tak jest z Rift, czyli MMO ze stajni studia Trion. Jak ocenimy ten tytuł - czytajcie i słuchajcie w rozwinięciu tego akapitu.
GIERMASZ-Recenzja Rift
Posłuchaj recenzji gry Rift.
Pierwsze skojarzenie? Planescape Torment - szczególnie jeśli chodzi o fabułę. W Rift również jesteśmy kolesiem, który już raz umarł i ma wyprostować to, co inni popsuli.

To zresztą nie jedyne źródło inspiracji chłopaków z Trion. We wszystkich komentarzach i opiniach dotyczących Rift, bez problemu znajdziecie porównanie, które zmienia się właściwie w zarzut, że gra za bardzo przypomina World of Warcraft. Faktycznie - podobieństwa są. Jednak oceniając tę grę, nie braliśmy tego pod uwagę: bo przecież w każdym chyba tytule można znaleźć źródła inspiracji i zapożyczenia z innych produkcji.
Tak "na upartego" - za każdym razem można się do tego przyczepić.

Tym bardziej, że w Rift jest też sporo innowacji - choćby w tworzeniu postaci opartej o systemy tak zwanych dusz. Łatwiej to zobaczyć w akcji niż opisać. Generalnie, przez ich odpowiedni dobór w danej chwili, możemy przystosować naszą postać do aktualnej sytuacji w rozgrywce. I choć teraz pewnie brzmi to enigmatycznie, to w działaniu system jest klarowny i ciekawy.

Poza tym, wybór rasy to standard: jakieś krasnoludy, elfy, itd., itp. Szału nie ma też jeśli chodzi o zadania do wykonania: część z nich jest na tyle trudna, że faktycznie trudno je pokonać bez pomocy innych graczy. No i ok: w końcu po coś łączymy się z tymi serwerami, po to wszakże tworzono gry sieciowe. Ale z drugiej strony, czasami może irytować, gdy mamy wrażenie, że poziom trudności jest tutaj nieco sztucznie zawyżany.

Sama treść questów też nie powala: zabij, zdobądź, zniszcz, pogadaj. Znacznie lepiej jest,
gdy chodzi o swego rodzaju główne misje czyli zamykanie tytułowych Riftów - szczelin między wymiarami, przez które przełażą różne paskudztwa i brużdżą porządnym obywatelom. Tu jest fajnie, ciekawie, trudno i z bossami. Za zamknięcie dziurska dostajemy rodzaj waluty, za którą kupujemy wiadomo co - bzdety, które pomagają nam szybciej wykańczać tych złych.

Jeśli chodzi o elementy drugoplanowe - do których moim zdaniem należy między innymi grafika - to jest po prostu ok. Choć można się też nieco przyczepić - bo można powiedzieć, że wymagania sprzętowe są nieco zbyt wyśrubowane w porównaniu do tego, co widzimy na ekranie i posiadacze słabszych PC-tów muszą trochę pokombinować, żeby cieszyć się rozgrywką. Muzyka i efekty dźwiękowe są na poprawnym poziomie.

Końcowa ocena? Od Giermaszu ósemka w dziesięciostopniowej skali - krótko mówiąc, mimo, że się trochę czepialiśmy, warto grać w Rift.

Zobacz także

2015-01-13, godz. 16:09 ARCHIWUM 2015, styczeń » więcej 2015-01-13, godz. 13:18 [13.01.2015] Giermasz #122 - Chwila wytchnienia przed gorącym rokiem Ta premiera - ku naszemu zaskoczeniu i niezadowoleniu - przeszła jakby nieco w cieniu wielkich tytułów z gigantycznymi budżetami. Tymczasem nasze, polskie Juju. kolorowa, bajkowa platformówka to bardzo przyjemna zabawa tak dla młodszych… » więcej 2015-01-13, godz. 09:48 [13.01.2015] Night Hawk: F-117A Stealth Fighter 2.0 (1991r.) Przy tej grze można było spędzić długie godziny. Gracz do dyspozycji miał najnowocześniejszą wojskową technikę: kamery na podczerwień, nowoczesne systemy namierzania i doskonałe uzbrojenie. A przede wszystkim, miałeś niewidzialny… » więcej 2015-01-13, godz. 08:35 [13.01.2015] One Piece Unlimited World R [PS Vita] Na początku roku mamy nieco wytchnienia (ale tylko trochę, pod koniec miesiąca znowu graczy zaatakują nowości) - więc zajrzałem na swoją wielgachną "kupkę wstydu", aby ograć to, co udało się kupić na wielu różnych promocjach… » więcej 2015-01-13, godz. 08:32 [13.01.2015] Przegląd tygodnia Na początek trochę cyferek: w Sony po okresie świątecznym strzelają korki od szampana. Playstation 4 okazało się znakomitym prezentem pod choinkę, skoro firma sprzedała ponad 4 miliony konsol - a od momentu premiery w sumie 18,5 miliona… » więcej 2015-01-12, godz. 16:34 [13.01.2014] Witamy w Nowym Roku! Świat technologii tylko na chwilę zwolnił przez święta, teraz znowu nabiera przyspieszenia - wszak na kolejne Boże Narodzenie trzeba będzie coś nowego na prezenty wypuścić, prawda? Wiele z tego pokazano na targach CES w Las Vegas… » więcej 2015-01-12, godz. 16:33 ARCHIWUM 2015, styczeń » więcej 2015-01-09, godz. 15:25 [13.01.2015] One Piece Unlimited World R [PS Vita] Na początku roku mamy nieco wytchnienia (ale tylko trochę, pod koniec miesiąca znowu graczy zaatakują nowości) - więc zajrzałem na swoją wielgachną "kupkę wstydu", aby ograć to, co udało się kupić na wielu różnych promocjach… » więcej 2015-01-09, godz. 15:22 [13.01.2015] One Piece Unlimited World R [PS Vita] Na początku roku mamy nieco wytchnienia (ale tylko trochę, pod koniec miesiąca znowu graczy zaatakują nowości) - więc zajrzałem na swoją wielgachną "kupkę wstydu", aby ograć to, co udało się kupić na wielu różnych promocjach… » więcej 2015-01-09, godz. 15:16 [13.01.2015] Juju [PC] "Nie samymi "wiedźminami" człowiek żyje" - Polacy są świetni również w tworzeniu innych gier. Niekoniecznie tak poważnych i krwawych jak przygody Białego Wilka. Przykład? Bardzo proszę - Juju studia Flying Wild Hog. Kiedy widzę… » więcej
546547548549550551552