Ale skoro gracze są skłonni płacić grube pieniądze za granie w nieskończone jeszcze produkcje? Na platformie cyfrowej sprzedaży Steam sporą popularnością cieszą się gry z tak zwanym "Early Access", wczesnym dostępem. Na przykład gra Planet Explorers o przetrwaniu na obcej planecie, rozeszła się w ponad 150 tysiącach egzemplarzy. Czyste szaleństwo.
A co powiedzie na Star Citizen? To kosmiczny symulator, gra ekonomiczna w której latamy sobie po całym Wszechświecie. Jeszcze nie powstała, ale to, co obiecali twórcy graczy przekonało bardzo: to oni wyłożyli skromne 50 milionów dolarów na sfinansowanie produkcji. Na szczęście przynajmniej pokazywane fragmenty rozgrywki przekonują, że nie będzie to kupowanie przysłowiowego "kota w worku".
Fani latania po kosmosie będą zresztą mieli wybór. Fenomenalnie zapowiada się niezależna gra No Man's Sky. Nie będzie w niej fabuły - to gracze napiszą swoją własną historię odkrywania kolejnych planet i ich eksploracji. To ma być wielka przygoda - obiecują twórcy. A teraz najlepsze: nie wiadomo jak to zrobili, ale obiecują, że planet będzie tyle, że jeżeli chcielibyśmy odwiedzić je wszystkie, zajęłoby to... miliardy prawdziwych lat.
Jeszcze a propos kupowania gier - wyobraźcie sobie, wydajecie pełną cyfrę za premierę (w przypadku konsol to często ponad dwie stówy), a później okazuje się, że gra ma jeszcze mikropłatności. Chcesz jakiś fajny przedmiot? Dopłać realnym szmalem... Podoba się? No właśnie, Ubisoft zirytował graczy informacją, że mikropłatności pojawią się w najnowszym Assasins Creed: Unity. Firma uspokaja, że nie będą nachalne - tak jak w trzeciej części serii. No niby fakt, tam nachalne nie były.
Z drugiej strony - skoro wydana przez Ubisoft gra Watch_Dogs była najchętniej "piracona" w USA, to jakoś muszą sobie odbić straty. Jako ciekawostkę dodajmy, że firma MOVOTO LLC zbadała w jakich stanach jaka produkcja była najczęściej ściągana nielegalnie. I nie da się ukryć, stan Delaware rządzi! Najchętniej "piracono" grę Goat Simulator, czyli symulator kozy. Szacun.
I jeszcze jedno, bo mamy więcej informacji o Assasins Creed: Rogue - jest zapowiadane jako "najmroczniejsza część serii". Gra - w odróżnieniu od produkcji z podtytułem Unity przeznaczonej na konsole nowej generacji - to Rogue trafi na generację już minioną. Bohaterem będzie Shay Patrick Cormac, assasin, który z jakiś powodów zwróci się przeciwko swoim braciom. Dlaczego, dowiemy się w listopadzie.
Także w USA miał się odbyć konwent fanów gry Minecraft. Ludzie kupili bilety, zarezerwowali hotele w Nowym Jorku, problem w tym, że parę dni przed startem Mineoram-y, organizatorzy imprezę odwołali i zniknęli... razem z 500 tysiącami dolarów.
Sacred 3 - w Giermaszu raczej nie będziemy mówić o tej grze, bo jest mocno taka sobie. No i właśnie: jeden z byłych pracowników studia, które ten tytuł zrobiło tłumaczy, że tak naprawdę o tym, jaka będzie ta produkcja, zdecydował wydawca gry. I zamiast całkiem fajnej podróby Diablo, jaką były poprzednie części, Sacred 3 jest po prostu nijakie.
A teraz uwaga, oficjalny komunikat: "Potwierdzamy. Rozpoczęliśmy przygotowania do produkcji pełnometrażowego aktorskiego filmu fabularnego Wiedźmin, za który odpowiedzialny będzie Tomek Bagiński i ekipa Platige Films. Scenariusz powstanie w oparciu o prozę Andrzeja Sapkowskiego. Projekt jest obecnie w fazie developmentu". O tym poinformował właśnie Tomek Bagiński. Trzymamy kciuki, żeby było lepiej niż poprzednio - chociaż gorzej to się już chyba nie da...
Zobacz także
2015-01-09, godz. 15:15
[13.01.2015] Juju [PC]
"Nie samymi "wiedźminami" człowiek żyje" - Polacy są świetni również w tworzeniu innych gier. Niekoniecznie tak poważnych i krwawych jak przygody Białego Wilka. Przykład? Bardzo proszę - Juju studia Flying Wild Hog. Kiedy widzę…
» więcej
2014-12-28, godz. 16:23
[28.12.2014] Dragon's Age: Inquisition [PC]
Jeszcze jeden wrzecionowiec i wracam do obozu. Zaraz. Elfie zioło przy kamieniu! Biorę. Kilka metrów dalej coś błysnęło? To czaszka. Po spojrzeniu w oczodoły okazuje się, że działa jak lornetka. Coś przez nią wypatrzyłem. Jakiś…
» więcej
2014-12-28, godz. 16:21
[28.12.2014] Dragon's Age: Inquisition [PC]
Jeszcze jeden wrzecionowiec i wracam do obozu. Zaraz. Elfie zioło przy kamieniu! Biorę. Kilka metrów dalej coś błysnęło? To czaszka. Po spojrzeniu w oczodoły okazuje się, że działa jak lornetka. Coś przez nią wypatrzyłem. Jakiś…
» więcej
2014-12-28, godz. 12:37
[28.12.2014] To był rok... - posłuchaj, jakie gry zapadły nam w pamięć w 2014 roku
Podsumowanie roku w Giermaszu to przede wszystkim gry, które recenzowaliśmy - i w które się zagrywaliśmy przez ostatnie 12 miesięcy. Chociaż niektóre tytuły zapadły w pamięć ze zgoła innych powodów... Rozmowa do odsłuchania…
» więcej
2014-12-28, godz. 12:35
[28.12.2014] Dragon's Age: Inquisition [PC]
Jeszcze jeden wrzecionowiec i wracam do obozu. Zaraz. Elfie zioło przy kamieniu! Biorę. Kilka metrów dalej coś błysnęło? To czaszka. Po spojrzeniu w oczodoły okazuje się, że działa jak lornetka. Coś przez nią wypatrzyłem. Jakiś…
» więcej
2014-12-28, godz. 12:33
[28.12.2014] Technologiczne 12 miesięcy okiem Giermaszu...
... czyli, oczywiście, w ostatniej audycji mijającego roku 2014 nasz ekspert Radosław Lis pokusił się o podsumowanie tego, co wydarzyło się w branży IT przez ostatnie 12 miesięcy. Czy był to czas przełomu, czy raczej kontynuacji…
» więcej
2014-12-28, godz. 12:27
[28.12.2014] Podsumowanie roku
This War of Mine, Lords of the Fallen - ale nie tylko. Wymienione dwie gry to tylko "wierzchołek góry lodowej" fajnych polskich produkcji, które wyszły spod ręki naszych zespołów w 2014 roku. Wydarzenia z branży nad Wisłą i Odrą…
» więcej
2014-12-28, godz. 12:10
[28.12.2014] Giermasz #121 - 12 miesięcy z życia graczy
Sporo naprawdę udanych gier, parę rozczarowań - tak w wielkim skrócie można podsumować minione 12 miesięcy w Giermaszu. W tej audycji rozmawiamy o tym, w co bawiliśmy się i zrecenzowaliśmy dla Was. Ale i mamy nowe gry warte uwagi:…
» więcej
2014-12-28, godz. 11:52
[28.12.2014] To był rok... - posłuchaj, jakie gry zapadły nam w pamięć w 2014 roku
Podsumowanie roku w Giermaszu to przede wszystkim gry, które recenzowaliśmy - i w które się zagrywaliśmy przez ostatnie 12 miesięcy. Chociaż niektóre tytuły zapadły w pamięć ze zgoła innych powodów... Rozmowa do odsłuchania…
» więcej
2014-12-28, godz. 11:50
[28.12.2014] The Crew [PC]
Miałem dosyć łamania palców: przez ostatnie trzy godziny gry zaliczałem kolejne wyzwania, żeby zdobyć lepsze części do mojego samochodu. Udało się też przejechać misję fabularną. Więc postanowiłem odpocząć: ustaliłem sobie…
» więcej