Ale skoro gracze są skłonni płacić grube pieniądze za granie w nieskończone jeszcze produkcje? Na platformie cyfrowej sprzedaży Steam sporą popularnością cieszą się gry z tak zwanym "Early Access", wczesnym dostępem. Na przykład gra Planet Explorers o przetrwaniu na obcej planecie, rozeszła się w ponad 150 tysiącach egzemplarzy. Czyste szaleństwo.
A co powiedzie na Star Citizen? To kosmiczny symulator, gra ekonomiczna w której latamy sobie po całym Wszechświecie. Jeszcze nie powstała, ale to, co obiecali twórcy graczy przekonało bardzo: to oni wyłożyli skromne 50 milionów dolarów na sfinansowanie produkcji. Na szczęście przynajmniej pokazywane fragmenty rozgrywki przekonują, że nie będzie to kupowanie przysłowiowego "kota w worku".
Fani latania po kosmosie będą zresztą mieli wybór. Fenomenalnie zapowiada się niezależna gra No Man's Sky. Nie będzie w niej fabuły - to gracze napiszą swoją własną historię odkrywania kolejnych planet i ich eksploracji. To ma być wielka przygoda - obiecują twórcy. A teraz najlepsze: nie wiadomo jak to zrobili, ale obiecują, że planet będzie tyle, że jeżeli chcielibyśmy odwiedzić je wszystkie, zajęłoby to... miliardy prawdziwych lat.
Jeszcze a propos kupowania gier - wyobraźcie sobie, wydajecie pełną cyfrę za premierę (w przypadku konsol to często ponad dwie stówy), a później okazuje się, że gra ma jeszcze mikropłatności. Chcesz jakiś fajny przedmiot? Dopłać realnym szmalem... Podoba się? No właśnie, Ubisoft zirytował graczy informacją, że mikropłatności pojawią się w najnowszym Assasins Creed: Unity. Firma uspokaja, że nie będą nachalne - tak jak w trzeciej części serii. No niby fakt, tam nachalne nie były.
Z drugiej strony - skoro wydana przez Ubisoft gra Watch_Dogs była najchętniej "piracona" w USA, to jakoś muszą sobie odbić straty. Jako ciekawostkę dodajmy, że firma MOVOTO LLC zbadała w jakich stanach jaka produkcja była najczęściej ściągana nielegalnie. I nie da się ukryć, stan Delaware rządzi! Najchętniej "piracono" grę Goat Simulator, czyli symulator kozy. Szacun.
I jeszcze jedno, bo mamy więcej informacji o Assasins Creed: Rogue - jest zapowiadane jako "najmroczniejsza część serii". Gra - w odróżnieniu od produkcji z podtytułem Unity przeznaczonej na konsole nowej generacji - to Rogue trafi na generację już minioną. Bohaterem będzie Shay Patrick Cormac, assasin, który z jakiś powodów zwróci się przeciwko swoim braciom. Dlaczego, dowiemy się w listopadzie.
Także w USA miał się odbyć konwent fanów gry Minecraft. Ludzie kupili bilety, zarezerwowali hotele w Nowym Jorku, problem w tym, że parę dni przed startem Mineoram-y, organizatorzy imprezę odwołali i zniknęli... razem z 500 tysiącami dolarów.
Sacred 3 - w Giermaszu raczej nie będziemy mówić o tej grze, bo jest mocno taka sobie. No i właśnie: jeden z byłych pracowników studia, które ten tytuł zrobiło tłumaczy, że tak naprawdę o tym, jaka będzie ta produkcja, zdecydował wydawca gry. I zamiast całkiem fajnej podróby Diablo, jaką były poprzednie części, Sacred 3 jest po prostu nijakie.
A teraz uwaga, oficjalny komunikat: "Potwierdzamy. Rozpoczęliśmy przygotowania do produkcji pełnometrażowego aktorskiego filmu fabularnego Wiedźmin, za który odpowiedzialny będzie Tomek Bagiński i ekipa Platige Films. Scenariusz powstanie w oparciu o prozę Andrzeja Sapkowskiego. Projekt jest obecnie w fazie developmentu". O tym poinformował właśnie Tomek Bagiński. Trzymamy kciuki, żeby było lepiej niż poprzednio - chociaż gorzej to się już chyba nie da...
Zobacz także
2014-11-28, godz. 12:39
[30.11.2014] Giermasz na "szóstkę" vol.2
Ooops, znowu to zrobiliśmy... Co prawda zamiast normalnego obrazu widzimy piksele od nieustannego grania, ale czego się nie robi dla naszych słuchaczy, znowu 6 recenzji w Giermaszu. Ograliśmy więc dla Was: Assasin's Creed: Unity…
» więcej
2014-11-28, godz. 12:37
[30.11.2014] Freedom Wars [PS Vita]
Dziwna to recenzja, gdy po wyliczeniu całkiem pokaźnej liczby minusów, gra jednak dostanie dosyć wysoką ocenę. Sprawę komplikuje dodatkowo fakt, że to tytuł z Japonii - co "z definicji" odrzuca część graczy. I, połóżmy wisienkę…
» więcej
2014-11-28, godz. 12:35
[30.11.2014] LEGO Batman 3: Poza Gotham [PS 3]
Na wstępie chyba wypadałoby ogłosić szybki konkurs na "kreatywny wstęp do recenzji kolejnej gry z serii LEGO". Bo ja siedzę, siedzę - i nic mądrego wymyślić nie mogę. Oprócz czegoś w stylu, że to "klocki jakie znamy i lubimy"…
» więcej
2014-11-26, godz. 13:56
[30.11.2014] LEGO Batman 3: Poza Gotham [PS 3]
Na wstępie chyba wypadałoby ogłosić szybki konkurs na "kreatywny wstęp do recenzji kolejnej gry z serii LEGO". Bo ja siedzę, siedzę - i nic mądrego wymyślić nie mogę. Oprócz czegoś w stylu, że to "klocki jakie znamy i lubimy"…
» więcej
2014-11-25, godz. 13:31
[30.11.2014] Assasin's Creed Unity [PC]
Oczekiwania były ogromne, skrzętnie zresztą podsycane przez marketingowców z Ubisoftu. Dlatego trudno się dziwić temu, że równie ogromna afera wybuchła po premierze Assasin's Creed Unity. Poszło o stronę techniczną gry: błędy…
» więcej
2014-11-25, godz. 13:31
[30.11.2014] LEGO Batman 3: Poza Gotham [PS 3]
Na wstępie chyba wypadałoby ogłosić szybki konkurs na "kreatywny wstęp do recenzji kolejnej gry z serii LEGO". Bo ja siedzę, siedzę - i nic mądrego wymyślić nie mogę. Oprócz czegoś w stylu, że to "klocki jakie znamy i lubimy"…
» więcej
2014-11-25, godz. 13:27
[30.11.2014] Freedom Wars [PS Vita]
Dziwna to recenzja, gdy po wyliczeniu całkiem pokaźnej liczby minusów, gra jednak dostanie dosyć wysoką ocenę. Sprawę komplikuje dodatkowo fakt, że to tytuł z Japonii - co "z definicji" odrzuca część graczy. I, połóżmy wisienkę…
» więcej
2014-11-25, godz. 13:24
[30.11.2014] Freedom Wars [PS Vita]
Dziwna to recenzja, gdy po wyliczeniu całkiem pokaźnej liczby minusów, gra jednak dostanie dosyć wysoką ocenę. Sprawę komplikuje dodatkowo fakt, że to tytuł z Japonii - co "z definicji" odrzuca część graczy. I, połóżmy wisienkę…
» więcej
2014-11-16, godz. 16:52
[16.11.2014] DriveClub [PS 4]
Z idealnym wyczuciem wciskam pedał hamulca, aby nie uronić ułamków sekund przy wyjściu z zakrętu. Absolutnie nie mogę uderzyć przeciwnika przede mną, bo uszkodzenia auta zmuszą mnie do postoju w boksie i straty kolejnych pozycji…
» więcej
2014-11-16, godz. 16:41
[16.11.2014] F1 2014 [PS 3]
"Huk silników rozdzierał chłodne tego dnia powietrze, publiczność na trybunach zamarła w oczekiwaniu na moment, gdy zgasną czerwone światła i najlepsi z najlepszych, mistrzowie kierownicy, ruszą do walki na torze" - że tak poetycko…
» więcej