Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Dystrybucja cyfrowa - czyli zamiast kupić pudełko z grą w sklepie, płacimy i ściągamy ją z internetu - wiele osób twierdzi, że to nie dla nich "bo pudełko można sobie postawić na półce", itd. itp. Ale liczby nie kłamią: badający rynek analitycy grupy DFC Intelligence stwierdzili, że 92 procent gier sprzedawanych na PC-ty to właśnie cyfrowa dystrybucja. Żegnajcie pudełka...

Ale skoro gracze są skłonni płacić grube pieniądze za granie w nieskończone jeszcze produkcje? Na platformie cyfrowej sprzedaży Steam sporą popularnością cieszą się gry z tak zwanym "Early Access", wczesnym dostępem. Na przykład gra Planet Explorers o przetrwaniu na obcej planecie, rozeszła się w ponad 150 tysiącach egzemplarzy. Czyste szaleństwo.

A co powiedzie na Star Citizen? To kosmiczny symulator, gra ekonomiczna w której latamy sobie po całym Wszechświecie. Jeszcze nie powstała, ale to, co obiecali twórcy graczy przekonało bardzo: to oni wyłożyli skromne 50 milionów dolarów na sfinansowanie produkcji. Na szczęście przynajmniej pokazywane fragmenty rozgrywki przekonują, że nie będzie to kupowanie przysłowiowego "kota w worku".

Fani latania po kosmosie będą zresztą mieli wybór. Fenomenalnie zapowiada się niezależna gra No Man's Sky. Nie będzie w niej fabuły - to gracze napiszą swoją własną historię odkrywania kolejnych planet i ich eksploracji. To ma być wielka przygoda - obiecują twórcy. A teraz najlepsze: nie wiadomo jak to zrobili, ale obiecują, że planet będzie tyle, że jeżeli chcielibyśmy odwiedzić je wszystkie, zajęłoby to... miliardy prawdziwych lat.

Jeszcze a propos kupowania gier - wyobraźcie sobie, wydajecie pełną cyfrę za premierę (w przypadku konsol to często ponad dwie stówy), a później okazuje się, że gra ma jeszcze mikropłatności. Chcesz jakiś fajny przedmiot? Dopłać realnym szmalem... Podoba się? No właśnie, Ubisoft zirytował graczy informacją, że mikropłatności pojawią się w najnowszym Assasins Creed: Unity. Firma uspokaja, że nie będą nachalne - tak jak w trzeciej części serii. No niby fakt, tam nachalne nie były.

Z drugiej strony - skoro wydana przez Ubisoft gra Watch_Dogs była najchętniej "piracona" w USA, to jakoś muszą sobie odbić straty. Jako ciekawostkę dodajmy, że firma MOVOTO LLC zbadała w jakich stanach jaka produkcja była najczęściej ściągana nielegalnie. I nie da się ukryć, stan Delaware rządzi! Najchętniej "piracono" grę Goat Simulator, czyli symulator kozy. Szacun.

I jeszcze jedno, bo mamy więcej informacji o Assasins Creed: Rogue - jest zapowiadane jako "najmroczniejsza część serii". Gra - w odróżnieniu od produkcji z podtytułem Unity przeznaczonej na konsole nowej generacji - to Rogue trafi na generację już minioną. Bohaterem będzie Shay Patrick Cormac, assasin, który z jakiś powodów zwróci się przeciwko swoim braciom. Dlaczego, dowiemy się w listopadzie.

Także w USA miał się odbyć konwent fanów gry Minecraft. Ludzie kupili bilety, zarezerwowali hotele w Nowym Jorku, problem w tym, że parę dni przed startem Mineoram-y, organizatorzy imprezę odwołali i zniknęli... razem z 500 tysiącami dolarów.

Sacred 3 - w Giermaszu raczej nie będziemy mówić o tej grze, bo jest mocno taka sobie. No i właśnie: jeden z byłych pracowników studia, które ten tytuł zrobiło tłumaczy, że tak naprawdę o tym, jaka będzie ta produkcja, zdecydował wydawca gry. I zamiast całkiem fajnej podróby Diablo, jaką były poprzednie części, Sacred 3 jest po prostu nijakie.

A teraz uwaga, oficjalny komunikat: "Potwierdzamy. Rozpoczęliśmy przygotowania do produkcji pełnometrażowego aktorskiego filmu fabularnego Wiedźmin, za który odpowiedzialny będzie Tomek Bagiński i ekipa Platige Films. Scenariusz powstanie w oparciu o prozę Andrzeja Sapkowskiego. Projekt jest obecnie w fazie developmentu". O tym poinformował właśnie Tomek Bagiński. Trzymamy kciuki, żeby było lepiej niż poprzednio - chociaż gorzej to się już chyba nie da...

Zobacz także

2014-09-07, godz. 12:49 [07.09.2014] Zaczynamy Setki studiów tworzących gry, produkcje, które już podbiły świat - i kolejne, które zaraz to uczynią. Polska branża gier komputerowych na naszych oczach rozrosła się ogromnie i staje eksportowym towarem najwyższej klasy. O tym… » więcej 2014-09-07, godz. 12:45 ARCHIWUM 2014, wrzesień » więcej 2014-09-07, godz. 12:44 GRAMY PO POLSKU » więcej 2014-09-07, godz. 12:39 [07.09.2014] Jak (nie)obejrzeliśmy nowości na targach IFA Miało być tak: akredytujemy się jako prasa na targach elektroniki użytkowej IFA w Berlinie i - inaczej niż dotychczas - bez tłoku, w spokoju oglądamy wszystkie nowości dzień przed oficjalnym otwarciem imprezy. Taki był plan - ale… » więcej 2014-08-31, godz. 15:04 ARCHIWUM 2014, lipiec » więcej 2014-08-31, godz. 15:04 ARCHIWUM 2014, czerwiec » więcej 2014-08-24, godz. 16:05 [24.08.2014] Nowe okno na świat Czekamy na premierę nowego Windowsa, o czym opowiada nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis. Okazuje się także, że pomysł Google na samochód, który sam jeździ napotyka na pewne przeszkody. Na rynku pojawia się także nowy sprzęt… » więcej 2014-08-24, godz. 16:01 [24.08.2014] Ultra Street Fighter IV [PS 3] Na samym wstępie musimy ustalić jedną rzecz: w Giermaszu nie jesteśmy fachowcami od gier walki, co to godziny spędzili na mozolnej nauce kolejnych ciosów i kombosów - aby później w grze po sieci udowodnić, jaki to z nas kozak. Ale… » więcej 2014-08-24, godz. 15:50 [24.08.2014] Might & Magic Heroes Online [PC] Gdyby tę produkcję opisać w krótkich żołnierskich słowach powiedzielibyśmy tak: nowoczesna kontynuacja klasyki. Might & Magic Heroes Online czerpie pełnymi garściami z tego co najlepsze w całej serii. Najlepszym wyznacznikiem jakości… » więcej 2014-08-24, godz. 15:47 [24.08.2014] Soul Sacrifice Delta [PS Vita] Playstation Vita: konsola przenośna, handheld firmy Sony - przez wielu graczy skreślona, jako sprzęt bez przyszłości. W Giermaszu próbujemy walczyć z tym stereotypem. Rzeczywiście, konsolce może i brakuje tak zwanych gier AAA, czyli… » więcej
562563564565566567568