Ale skoro gracze są skłonni płacić grube pieniądze za granie w nieskończone jeszcze produkcje? Na platformie cyfrowej sprzedaży Steam sporą popularnością cieszą się gry z tak zwanym "Early Access", wczesnym dostępem. Na przykład gra Planet Explorers o przetrwaniu na obcej planecie, rozeszła się w ponad 150 tysiącach egzemplarzy. Czyste szaleństwo.
A co powiedzie na Star Citizen? To kosmiczny symulator, gra ekonomiczna w której latamy sobie po całym Wszechświecie. Jeszcze nie powstała, ale to, co obiecali twórcy graczy przekonało bardzo: to oni wyłożyli skromne 50 milionów dolarów na sfinansowanie produkcji. Na szczęście przynajmniej pokazywane fragmenty rozgrywki przekonują, że nie będzie to kupowanie przysłowiowego "kota w worku".
Fani latania po kosmosie będą zresztą mieli wybór. Fenomenalnie zapowiada się niezależna gra No Man's Sky. Nie będzie w niej fabuły - to gracze napiszą swoją własną historię odkrywania kolejnych planet i ich eksploracji. To ma być wielka przygoda - obiecują twórcy. A teraz najlepsze: nie wiadomo jak to zrobili, ale obiecują, że planet będzie tyle, że jeżeli chcielibyśmy odwiedzić je wszystkie, zajęłoby to... miliardy prawdziwych lat.
Jeszcze a propos kupowania gier - wyobraźcie sobie, wydajecie pełną cyfrę za premierę (w przypadku konsol to często ponad dwie stówy), a później okazuje się, że gra ma jeszcze mikropłatności. Chcesz jakiś fajny przedmiot? Dopłać realnym szmalem... Podoba się? No właśnie, Ubisoft zirytował graczy informacją, że mikropłatności pojawią się w najnowszym Assasins Creed: Unity. Firma uspokaja, że nie będą nachalne - tak jak w trzeciej części serii. No niby fakt, tam nachalne nie były.
Z drugiej strony - skoro wydana przez Ubisoft gra Watch_Dogs była najchętniej "piracona" w USA, to jakoś muszą sobie odbić straty. Jako ciekawostkę dodajmy, że firma MOVOTO LLC zbadała w jakich stanach jaka produkcja była najczęściej ściągana nielegalnie. I nie da się ukryć, stan Delaware rządzi! Najchętniej "piracono" grę Goat Simulator, czyli symulator kozy. Szacun.
I jeszcze jedno, bo mamy więcej informacji o Assasins Creed: Rogue - jest zapowiadane jako "najmroczniejsza część serii". Gra - w odróżnieniu od produkcji z podtytułem Unity przeznaczonej na konsole nowej generacji - to Rogue trafi na generację już minioną. Bohaterem będzie Shay Patrick Cormac, assasin, który z jakiś powodów zwróci się przeciwko swoim braciom. Dlaczego, dowiemy się w listopadzie.
Także w USA miał się odbyć konwent fanów gry Minecraft. Ludzie kupili bilety, zarezerwowali hotele w Nowym Jorku, problem w tym, że parę dni przed startem Mineoram-y, organizatorzy imprezę odwołali i zniknęli... razem z 500 tysiącami dolarów.
Sacred 3 - w Giermaszu raczej nie będziemy mówić o tej grze, bo jest mocno taka sobie. No i właśnie: jeden z byłych pracowników studia, które ten tytuł zrobiło tłumaczy, że tak naprawdę o tym, jaka będzie ta produkcja, zdecydował wydawca gry. I zamiast całkiem fajnej podróby Diablo, jaką były poprzednie części, Sacred 3 jest po prostu nijakie.
A teraz uwaga, oficjalny komunikat: "Potwierdzamy. Rozpoczęliśmy przygotowania do produkcji pełnometrażowego aktorskiego filmu fabularnego Wiedźmin, za który odpowiedzialny będzie Tomek Bagiński i ekipa Platige Films. Scenariusz powstanie w oparciu o prozę Andrzeja Sapkowskiego. Projekt jest obecnie w fazie developmentu". O tym poinformował właśnie Tomek Bagiński. Trzymamy kciuki, żeby było lepiej niż poprzednio - chociaż gorzej to się już chyba nie da...
Zobacz także
2014-06-29, godz. 15:04
[29.06.2014] I jeszcze raz o Google...
... bo całkiem niedawno mieli swoją własną konferencję, na której uchylili nieco rąbka tajemnicy nad czym pracują i jak zamierzają nas zaskoczyć w przyszłości. Czy są nią smart-watche, inteligentne zegarko-smartfony? Mamy co…
» więcej
2014-06-29, godz. 15:01
[29.06.2014] Watch_Dogs [PC]
Tytułem wstępu - Watch_Dogs: jeżeli interesujesz się grami komputerowymi drogi słuchaczu, to nie mogłeś o tym tytule nie słyszeć. Ale nawet gdy graczem stajesz się od czasu do czasu, to trudno było przegapić reklamy tego tytułu…
» więcej
2014-06-29, godz. 14:59
[29.06.2014] Watch_Dogs [PC]
Tytułem wstępu - Watch_Dogs: jeżeli interesujesz się grami komputerowymi drogi słuchaczu, to nie mogłeś o tym tytule nie słyszeć. Ale nawet gdy graczem stajesz się od czasu do czasu, to trudno było przegapić reklamy tego tytułu…
» więcej
2014-06-29, godz. 14:57
[29.06.2014] Murdered: Soul Suspect [PS 3]
Pierwsza scena gry: zamaskowany rytualny zabójca wypycha nas przez okno trzeciego piętra. Podchodzi do leżącego na ziemi, jeszcze żyjącego policjanta, podnosi jego pistolet i strzela 7 razy w pierś. To wszystko obserwuje duch zabitego…
» więcej
2014-06-29, godz. 14:55
[29.06.2014] Neverwinter [PC]
Pierwsza i druga część serii Neverwinter Nights zasłużenie zapisała się we wdzięcznej pamięci fanów komputerowych gier RPG: przedstawiały kolejne historie ze świata AD&D, miały dobrą jak na swoje czasy grafikę i dopracowaną…
» więcej
2014-06-29, godz. 14:54
[29.06.2014] Watch_Dogs [PC]
Tytułem wstępu - Watch_Dogs: jeżeli interesujesz się grami komputerowymi drogi słuchaczu, to nie mogłeś o tym tytule nie słyszeć. Ale nawet gdy graczem stajesz się od czasu do czasu, to trudno było przegapić reklamy tego tytułu…
» więcej
2014-06-29, godz. 14:52
[29.06.2014] Murdered: Soul Suspect [PS 3]
Pierwsza scena gry: zamaskowany rytualny zabójca wypycha nas przez okno trzeciego piętra. Podchodzi do leżącego na ziemi, jeszcze żyjącego policjanta, podnosi jego pistolet i strzela 7 razy w pierś. To wszystko obserwuje duch zabitego…
» więcej
2014-06-29, godz. 14:49
[29.06.2014] Neverwinter [PC]
Pierwsza i druga część serii Neverwinter Nights zasłużenie zapisała się we wdzięcznej pamięci fanów komputerowych gier RPG: przedstawiały kolejne historie ze świata AD&D, miały dobrą jak na swoje czasy grafikę i dopracowaną…
» więcej
2014-06-29, godz. 14:44
[29.06.2014] Neverwinter Nights (2002r.)
Tu było wszystko, czego dobre RPG potrzebowało. Intryga, dramaty, śmierć i miłość. Miłość w czasach zarazy dodajmy. Od epidemii zaczyna się bowiem fabuła pierwszej części gry Neverwinter. czyli Neverwinter Nigts. Noce w Neverwinter…
» więcej
2014-06-29, godz. 14:35
[29.06.2014] Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie...
Podsłuchują nas, wiedzą wszystko o wszystkich - nie, to nie jest opis afery podsłuchowej a rzeczywistość świata gry Watch_Dogs: to naprawdę bardzo dobry sandbox. Dobre też miało być Murdered: Soul Suspect, a jest jedynie poprawne…
» więcej