Ale skoro gracze są skłonni płacić grube pieniądze za granie w nieskończone jeszcze produkcje? Na platformie cyfrowej sprzedaży Steam sporą popularnością cieszą się gry z tak zwanym "Early Access", wczesnym dostępem. Na przykład gra Planet Explorers o przetrwaniu na obcej planecie, rozeszła się w ponad 150 tysiącach egzemplarzy. Czyste szaleństwo.
A co powiedzie na Star Citizen? To kosmiczny symulator, gra ekonomiczna w której latamy sobie po całym Wszechświecie. Jeszcze nie powstała, ale to, co obiecali twórcy graczy przekonało bardzo: to oni wyłożyli skromne 50 milionów dolarów na sfinansowanie produkcji. Na szczęście przynajmniej pokazywane fragmenty rozgrywki przekonują, że nie będzie to kupowanie przysłowiowego "kota w worku".
Fani latania po kosmosie będą zresztą mieli wybór. Fenomenalnie zapowiada się niezależna gra No Man's Sky. Nie będzie w niej fabuły - to gracze napiszą swoją własną historię odkrywania kolejnych planet i ich eksploracji. To ma być wielka przygoda - obiecują twórcy. A teraz najlepsze: nie wiadomo jak to zrobili, ale obiecują, że planet będzie tyle, że jeżeli chcielibyśmy odwiedzić je wszystkie, zajęłoby to... miliardy prawdziwych lat.
Jeszcze a propos kupowania gier - wyobraźcie sobie, wydajecie pełną cyfrę za premierę (w przypadku konsol to często ponad dwie stówy), a później okazuje się, że gra ma jeszcze mikropłatności. Chcesz jakiś fajny przedmiot? Dopłać realnym szmalem... Podoba się? No właśnie, Ubisoft zirytował graczy informacją, że mikropłatności pojawią się w najnowszym Assasins Creed: Unity. Firma uspokaja, że nie będą nachalne - tak jak w trzeciej części serii. No niby fakt, tam nachalne nie były.
Z drugiej strony - skoro wydana przez Ubisoft gra Watch_Dogs była najchętniej "piracona" w USA, to jakoś muszą sobie odbić straty. Jako ciekawostkę dodajmy, że firma MOVOTO LLC zbadała w jakich stanach jaka produkcja była najczęściej ściągana nielegalnie. I nie da się ukryć, stan Delaware rządzi! Najchętniej "piracono" grę Goat Simulator, czyli symulator kozy. Szacun.
I jeszcze jedno, bo mamy więcej informacji o Assasins Creed: Rogue - jest zapowiadane jako "najmroczniejsza część serii". Gra - w odróżnieniu od produkcji z podtytułem Unity przeznaczonej na konsole nowej generacji - to Rogue trafi na generację już minioną. Bohaterem będzie Shay Patrick Cormac, assasin, który z jakiś powodów zwróci się przeciwko swoim braciom. Dlaczego, dowiemy się w listopadzie.
Także w USA miał się odbyć konwent fanów gry Minecraft. Ludzie kupili bilety, zarezerwowali hotele w Nowym Jorku, problem w tym, że parę dni przed startem Mineoram-y, organizatorzy imprezę odwołali i zniknęli... razem z 500 tysiącami dolarów.
Sacred 3 - w Giermaszu raczej nie będziemy mówić o tej grze, bo jest mocno taka sobie. No i właśnie: jeden z byłych pracowników studia, które ten tytuł zrobiło tłumaczy, że tak naprawdę o tym, jaka będzie ta produkcja, zdecydował wydawca gry. I zamiast całkiem fajnej podróby Diablo, jaką były poprzednie części, Sacred 3 jest po prostu nijakie.
A teraz uwaga, oficjalny komunikat: "Potwierdzamy. Rozpoczęliśmy przygotowania do produkcji pełnometrażowego aktorskiego filmu fabularnego Wiedźmin, za który odpowiedzialny będzie Tomek Bagiński i ekipa Platige Films. Scenariusz powstanie w oparciu o prozę Andrzeja Sapkowskiego. Projekt jest obecnie w fazie developmentu". O tym poinformował właśnie Tomek Bagiński. Trzymamy kciuki, żeby było lepiej niż poprzednio - chociaż gorzej to się już chyba nie da...
Zobacz także
2014-05-17, godz. 14:55
[18.05.2014] Smite [PC]
W dziedzinie sieciowych gier z gatunku "tower defence" oczywiście rządzi i dzieli League of Legends. Ale i inni twórcy podejmują ten temat w nadziei na kawałek tego smakowitego tortu. Zdarzają się jednak tytuły, które do znanej świetnie…
» więcej
2014-05-17, godz. 14:51
ARCHIWUM 2014, kwiecień
» więcej
2014-05-17, godz. 14:51
ARCHIWUM 2014, marzec
» więcej
2014-05-17, godz. 14:50
[18.05.2014] Nihilumbra [PC]
Ależ nas zaskoczyła ta gra... Niezależna, niewielka produkcja pokazała prawdziwy pazur - naprawdę nie spodziewaliśmy się po Nihilumbra, że będzie nam ciężko oderwać się od ekranu. Jak w to się gra? Twórcy gier indie często…
» więcej
2014-05-17, godz. 12:01
[18.05.2014] Przegląd wydarzeń
Akcja będzie się działa w Himalajach, a największe góry świata na ekranie odwiedzimy już w listopadzie tego roku. Uwaga! - Ubisoft niniejszym właśnie zapowiedział Far Cry 4! Jest już nawet oficjalna okładka w sieci. A na niej -…
» więcej
2014-05-02, godz. 16:24
[04.05.2014] Star Wars: The Old Republic [PC]
Trudno powiedzieć, że to jest jakaś nowość. Być może słyszeliście, jakie pieniądze utopiono w tym projekcie, który pierwotnie miał być grą sieciową z miesięcznym abonamentem. Skończyło się ostatecznie na modelu free to play…
» więcej
2014-05-02, godz. 16:23
[04.05.2014] LEGO The Hobbit [PS 3]
"To kolejny tytuł z długiej serii, klocki jakie znamy i lubimy" - tak pisaliśmy w jednej recenzji Giermaszu, całkiem niedawno. A tak w innej: "kultowe klocki powracają w kolejnej grze. I właściwie tyle tytułem wstępu, posłuchajcie…
» więcej
2014-05-02, godz. 16:21
[04.05.2014] Puppeteer [PS 3]
Ta gra wzbudziła nasze zainteresowanie już na etapie zapowiedzi: niebanalnie wyglądająca platformówka, której akcja dzieje się na scenie teatralnej i tak też wygląda, z papierowo-kartonową scenografią na czele. Po premierze ta produkcja…
» więcej
2014-05-02, godz. 16:04
[04.05.2014] Żegnamy Nokię
Kto by pomyślał, że będziemy kiedyś mówić o końcu tej kultowej - było nie było - marki. Bo Nokia zniknie, nie będzie nowych topowych smartfonów sygnowanych tym logo. Między innymi o tym opowiada nasz ekspert od nowych technologii…
» więcej
2014-05-02, godz. 16:02
ARCHIWUM 2014, maj
» więcej