Ultra Street Fighter IV to reakcja firmy na sugestie graczy. Czy raczej tych ultra-masterów, którzy mają za sobą dziesiątki tysięcy pojedynków. To dzięki ich pracy w tej odsłonie gry mamy najbardziej wyrównany zestaw zawodników ze wszystkich dostępnych edycji. Chodzi oczywiście o balans, bo co z tego, że mamy do wyboru aż 44 zawadiaków, skoro niektórzy byliby za mocni w stosunku do reszty? Więc według najlepszych graczy - wierzymy na słowo - ta edycja czwartego Street Fightera jest pod tym względem zdecydowanie najbardziej kompletna. Także jeżeli chodzi o ilość aren, trybów gry - no i, o czym już wspomnieliśmy - do dyspozycji mamy najwięcej wojowników i wojowniczek ze wszystkich edycji, a pięcioro z nich pojawiło się premierowo.
Ale wyobraźmy sobie taką o to sytuację: masz już kupioną którąś poprzednią edycję, na przykład tę z dopiskiem Arcade (bo wspominaliśmy już, że od premiery wyszły cztery wersje). I czy warto wydawać znowu kasę, aby rozszerzyć ją do edycji Ultra? Odpowiedź jest i prosta i trudna: jeżeli grasz turniejowo po sieci, to nie masz wyjścia, zakup jest konieczny. Ale jeżeli zabawa ogranicza się głównie do kanapowych potyczek ze znajomymi albo grania samemu - to właściwie po co wydawać jeszcze raz pieniądze na Ultrę? Ale jeżeli wcześniej Street Fightera w ogóle nie miałeś, to gorąco polecamy właśnie Ultra Street Fighter IV.
Dlaczego?
Bo bijatyki to po prostu fajne gry są. W Ultra Street Fighter IV walczymy w dwu wymiarowym środowisku, grafika od premiery "podstawki" w 2009 roku zbytnio się nie zestarzała, bo jest komiksowa, rysowana. Areny, na których toczymy pojedynki są niczego sobie, ruchy zawodników ultra-płynne i to w zupełności wystarcza do nieskończonej właściwie zabawy. Można naturalnie przejść fabularyzowany tryb Arcade, w którym dowiemy się, jakie historie stoją za każdym z wojowników i wojowniczek - ale sens gry jest ukryty w kolejnej pozycji menu. Mianowicie w trybie Versus...
... czyli gracz kontra gracz. Wiecie: konsola, dwa pady, jedna kanapa, telewizor plus kilku znajomych i mamy swój własny, domowy salon gier. Jak zabawa wciągnie - co wiemy z własnych doświadczeń - można bić się przez całą noc. Wystarczy prosta zasada, że przegrywający oddaje pada następnemu i wszyscy są zadowoleni na długie godziny. Szczebelek wyżej stoją naturalnie potyczki sieciowe. Masterów tam nie brakuje, więc warto wcześniej poświęcić sporo czasu na doskonalenie swoich umiejętności, bo wejście do takiej gry "na pałę" skutkuje niezłym łomotem. I to nas biją, a nie my.
Tutaj mała uwaga - w Ultra Street Fighter IV trochę zaniedbano chyba tryby nauki. Więc początkujący w pierwszej chwili mogą przeżyć niemiłe zaskoczenie - czyli "w tubę". Po prostu miejcie świadomość, że na masterowanie ruchów naszych zawodników trzeba będzie poświęcić nieco czasu w samotności. O ile naturalnie chcecie walczyć "świadomie" - bo w kanapowo-imprezowych potyczkach mashowanie czyli przypadkowe szybkie wciskanie rożnych przycisków też się sprawdzi.
Nie będziemy Wam szczegółowo opisywać wszystkich funkcji i trybów Ultra Street Fighter IV, spis zmian w stosunku do poprzednich wersji bez problemu znajdziecie w sieci. I o ile już je macie, na pytanie, czy warto jeszcze raz wydać kasę - niestety nie pomożemy, musicie sobie na nie odpowiedzieć sami. W zamian dostaniecie najbardziej dopakowaną wersję, z dopracowanym balansem zawodników, największą ich ilością - tak jak aren, na których przyjdzie nam walczyć. O zawodowcach nie mówię, dla nich edycja Ultra jest obowiązkowa - o czym zapewne doskonale wiedzą i bez tej recenzji.
Natomiast jeżeli wcześniej nie mieliście w domu Street Fightera IV, to Ultra jest po prostu obowiązkowa. To jedna z absolutnie topowych bijatyk dostępnych na rynku (wielu mówi, że najlepsza). Nawet jeżeli nie jesteście fanami gatunku, to jako gra "imprezowa" na pewno może się przydać. I warto, nawet trochę "na wszelki wypadek" w biblioteczce taki tytuł mieć. W dodatku, jeżeli połkniecie bakcyla, to przecież - podobnie jak przykładowo z wirtualną piłką nożną - Ultra Street Fighter IV właściwie się nie kończy. Kupujesz raz, a później można tłuc się miesiącami. Giermasz gorąco poleca. Dobra, czas kończyć gadać, kolejne rundki na arenie czekają...
Ale wyobraźmy sobie taką o to sytuację: masz już kupioną którąś poprzednią edycję, na przykład tę z dopiskiem Arcade (bo wspominaliśmy już, że od premiery wyszły cztery wersje). I czy warto wydawać znowu kasę, aby rozszerzyć ją do edycji Ultra? Odpowiedź jest i prosta i trudna: jeżeli grasz turniejowo po sieci, to nie masz wyjścia, zakup jest konieczny. Ale jeżeli zabawa ogranicza się głównie do kanapowych potyczek ze znajomymi albo grania samemu - to właściwie po co wydawać jeszcze raz pieniądze na Ultrę? Ale jeżeli wcześniej Street Fightera w ogóle nie miałeś, to gorąco polecamy właśnie Ultra Street Fighter IV.
Dlaczego?
Bo bijatyki to po prostu fajne gry są. W Ultra Street Fighter IV walczymy w dwu wymiarowym środowisku, grafika od premiery "podstawki" w 2009 roku zbytnio się nie zestarzała, bo jest komiksowa, rysowana. Areny, na których toczymy pojedynki są niczego sobie, ruchy zawodników ultra-płynne i to w zupełności wystarcza do nieskończonej właściwie zabawy. Można naturalnie przejść fabularyzowany tryb Arcade, w którym dowiemy się, jakie historie stoją za każdym z wojowników i wojowniczek - ale sens gry jest ukryty w kolejnej pozycji menu. Mianowicie w trybie Versus...
... czyli gracz kontra gracz. Wiecie: konsola, dwa pady, jedna kanapa, telewizor plus kilku znajomych i mamy swój własny, domowy salon gier. Jak zabawa wciągnie - co wiemy z własnych doświadczeń - można bić się przez całą noc. Wystarczy prosta zasada, że przegrywający oddaje pada następnemu i wszyscy są zadowoleni na długie godziny. Szczebelek wyżej stoją naturalnie potyczki sieciowe. Masterów tam nie brakuje, więc warto wcześniej poświęcić sporo czasu na doskonalenie swoich umiejętności, bo wejście do takiej gry "na pałę" skutkuje niezłym łomotem. I to nas biją, a nie my.
Tutaj mała uwaga - w Ultra Street Fighter IV trochę zaniedbano chyba tryby nauki. Więc początkujący w pierwszej chwili mogą przeżyć niemiłe zaskoczenie - czyli "w tubę". Po prostu miejcie świadomość, że na masterowanie ruchów naszych zawodników trzeba będzie poświęcić nieco czasu w samotności. O ile naturalnie chcecie walczyć "świadomie" - bo w kanapowo-imprezowych potyczkach mashowanie czyli przypadkowe szybkie wciskanie rożnych przycisków też się sprawdzi.
Nie będziemy Wam szczegółowo opisywać wszystkich funkcji i trybów Ultra Street Fighter IV, spis zmian w stosunku do poprzednich wersji bez problemu znajdziecie w sieci. I o ile już je macie, na pytanie, czy warto jeszcze raz wydać kasę - niestety nie pomożemy, musicie sobie na nie odpowiedzieć sami. W zamian dostaniecie najbardziej dopakowaną wersję, z dopracowanym balansem zawodników, największą ich ilością - tak jak aren, na których przyjdzie nam walczyć. O zawodowcach nie mówię, dla nich edycja Ultra jest obowiązkowa - o czym zapewne doskonale wiedzą i bez tej recenzji.
Natomiast jeżeli wcześniej nie mieliście w domu Street Fightera IV, to Ultra jest po prostu obowiązkowa. To jedna z absolutnie topowych bijatyk dostępnych na rynku (wielu mówi, że najlepsza). Nawet jeżeli nie jesteście fanami gatunku, to jako gra "imprezowa" na pewno może się przydać. I warto, nawet trochę "na wszelki wypadek" w biblioteczce taki tytuł mieć. W dodatku, jeżeli połkniecie bakcyla, to przecież - podobnie jak przykładowo z wirtualną piłką nożną - Ultra Street Fighter IV właściwie się nie kończy. Kupujesz raz, a później można tłuc się miesiącami. Giermasz gorąco poleca. Dobra, czas kończyć gadać, kolejne rundki na arenie czekają...
Zobacz także
2014-03-23, godz. 17:04
[23.03.2014] South Park: Kijek Prawdy [PC]
Na wstępie ustalmy jedną rzecz: South Park: Kijek Prawdy to naprawdę świetna gra! Po pierwsze dlatego, że w jej tworzenie zaangażowali się twórcy obrazoburczego serialu i fabuła jest naprawdę mocnym punktem tego tytułu. Po drugie:…
» więcej
2014-03-23, godz. 17:01
[23.03.2014] Hearthstone: Heroes of WarCraft [PC]
Fani karcianek mają ostatnio sporo okazji do grania, tym razem sprawdzamy, jak znany doskonale wszystkim Blizzard poradził sobie z przygotowaniem takiego właśnie tytułu. W Hearthstone: Heroes of WarCraft, zgodnie z tytułem, bez trudu…
» więcej
2014-03-23, godz. 16:56
[23.03.2014] Dark Souls II [PS 3]
Po świetnie przyjętych grach RPG Demon Souls i Dark Souls (znajdźcie nasze recenzje), japońskie studio From Software stanęło przed nie lada zadaniem: jak przygotować kolejny tytuł z tej serii, aby był jeszcze ciekawszy, dalej ultra-trudny…
» więcej
2014-03-21, godz. 15:32
[23.03.2014] Przegląd wydarzeń
Wiedźmin 3: Dziki Gon opóźniony - gra na sklepowych półkach pojawi się zimą przyszłego roku. Gracze zasmuceni, a studio zapewnia, że bardzo wiele elementów jest już gotowe, a dzięki obsuwie wszystko będzie dopięte na ostatni…
» więcej
2014-03-20, godz. 15:33
[23.03.2014] Dark Souls II [PS 3]
Po świetnie przyjętych grach RPG Demon Souls i Dark Souls (znajdźcie nasze recenzje), japońskie studio From Software stanęło przed nie lada zadaniem: jak przygotować kolejny tytuł z tej serii, aby był jeszcze ciekawszy, dalej ultra-trudny…
» więcej
2014-03-20, godz. 15:06
[23.03.2014] South Park: Kijek Prawdy [PC]
Na wstępie ustalmy jedną rzecz: South Park: Kijek Prawdy to naprawdę świetna gra! Po pierwsze dlatego, że w jej tworzenie zaangażowali się twórcy obrazoburczego serialu i fabuła jest naprawdę mocnym punktem tego tytułu. Po drugie:…
» więcej
2014-03-20, godz. 15:01
[23.03.2014] Hearthstone: Heroes of WarCraft [PC]
Fani karcianek mają ostatnio sporo okazji do grania, tym razem sprawdzamy, jak znany doskonale wszystkim Blizzard poradził sobie z przygotowaniem takiego właśnie tytułu. W Hearthstone: Heroes of WarCraft, zgodnie z tytułem, bez trudu…
» więcej
2014-03-20, godz. 15:00
[06.04.2014] The Walking Dead: Season Two Episode 2: "A House Divided" [PS 3]
Wydawana w odcinkach gra The Walking Dead zrobiła mnóstwo pozytywnego zamieszania i jeżeli nie mieliście jeszcze okazji zapoznać się z pierwszym sezonem tej produkcji, to koniecznie to zróbcie. Bo już czeka kolejny sezon - i jak na…
» więcej
2014-03-20, godz. 14:50
[23.03.2014] Wysyp wiosennych premier
Aby ograć wszystkie marcowe premiery przydałby się urlop: w tym Giermaszu trzy recenzje. Dwa świetne, chociaż jakże różniące się od siebie tytuły z gatunku RPG czyli ultra poważny Dark Souls 2 i totalnie niepoważny South Park:…
» więcej
2014-03-09, godz. 16:29
[09.03.2014] Przygody złodzieja i zabójcy demonów
Niestety, najnowszy, głośno zapowiadany Thief, spadkobierca uznanej i hołubionej przez hardkorowych graczy serii zawodzi. W najnowszym Giermaszu recenzja także gry na PS Vita i trzeba powiedzieć, że Toukiden: The Age of Demons to naprawdę…
» więcej