O ile - oczywiście - mamy już Soul Sacrifice. Jeżeli nie, to naturalnie kupujemy wersję Delta.
W skrócie, sama rozgrywka to pewna wariacja na temat znanej serii Monster Hunter. Soul Sacrifice Delta to gra action-RPG, w której głównym celem zabawy jest walka z wielkimi potworami na całkiem sporych arenach. Każdy z naszych przeciwników ma swoje mocne strony, ma naturalnie też słabości, które musimy wykorzystać w czasie potyczki. Nie czas to i miejsce aby rozpisywać się szczegółowo na temat całej całkiem rozbudowanej mechaniki rozgrywki, ale warto zwrócić uwagę na kilka elementów, które czynią z Soul Sacrifice Delta tytuł inny od innych.
Po pierwsze, fabuła rodem z dark fantasy (abstrahując od tego, że Monster Hunter zasadniczo jej nie ma). Mroczna, przygnębiająca, opisująca ciemne strony ludzkiej natury: chciwość, gniew, zazdrość, i inne cechy, które czynią z ludzi potwory. To mocna cecha Soul Sacrifice Delta - o ile lubicie sobie trochę poczytać. Grę zaczynamy w klatce, uwięzieni przez mrocznego Czarnoksiężnika czekamy na śmierć. Razem z nami w celi jest też pewna... mówiąca książka. Librom opowie nam swoją historię - technicznie wygląda to tak, że na ekranie widzimy otwarty tom, na jego kartach pojawia się tekst oraz co jakiś czas różne animowane obrazki, ryciny ilustrujące opowieść. Bardzo to ładne, do tego fantastycznie udźwiękowione. Zapewniam, angielscy aktorzy świetnie dali radę, czytane przez nich kwestie doskonale budują mroczny klimat tej opowieści. No i od razu mały - powiedzmy - minusik. Znajomość angielskiego jest niezbędna...
... bo inaczej nie poznacie wielu smaczków tego uniwersum. Wspomniane już było, że trzeba (na pewno warto), wczytać się w karty księgi. Z niej dowiecie się na przykład, dlaczego świat w grze wygląda tak a nie inaczej. Dlaczego walczymy z ludźmi, którzy zamieniają się w potwory. Co się z nimi stało - oni też mają swoje, zazwyczaj bardzo przygnębiające historie. Mechanikę rodem z gier akcji obudowano tutaj świetną opowieścią, o ile będziemy chcieli się w nią zagłębić. Na pewno warto - z drugiej strony, od razu trzeba zaznaczyć, że w związku z tym nie jest to gra dla wszystkich. Zamiast siekania potworów - godziny czytania? Widział to kto? Wierzcie bądź nie, ale można odpalić Soul Sacrifice Delta, siedzieć kilka godzin i nawet nie ruszyć do walki. A zamiast tego czytać lub przygotowywać się do kolejnej potyczki.
Co ciekawe, w Soul Sacrifice Delta nie ma czegoś takiego jak ekwipunek. Nie kupujemy mieczów, zbroi i tak dalej, tutaj sprawę rozwiązano inaczej. Nasza postać jest czarodziejem, który potrzebne narzędzia zagłady potrafi wyczarować sobie sam. Dajmy na to, jakieś ostrze, albo potężny młot - lub czary-bronie działające na odległość. Rodzajów tak zwanych "oferingów" jest wiele, ich działanie możemy sprawdzić "na sucho" na ćwiczebnej arenie. Ich unikatowość polega na tym, że danego "oferingu" możemy użyć w jednej walce określoną ilość razy. Później znika - i wyobraźcie sobie, gdy na arenie czyha na Was wielkie monstrum, a my nie mamy czym walczyć. Wtedy możemy poświęcić jakąś część ciała naszego czarodzieja - dajmy na to wydłubiemy mu oko, a za to zaatakujemy potwora potężnymi ciosami. "Stracone" członki można odzyskać - w szczegóły wchodzić nie będziemy, ale powyższy przykład chyba wyjaśnia, że Soul Sacrifice Delta ma swoje własne, autorskie pomysły na rozgrywkę. Które sprawdzają się nad wyraz dobrze.
W stosunku do podstawowej wersji Soul Sacrifice areny, animacje postaci i potworów są bardziej dopracowane. Poprawiono też i dodano kilka funkcji w wielu menusach, jakie są w grze. Rozbudowano także samą historię, jest więcej zadań i - ciekawostka - motywy zaczerpnięte z bajek braci Grimm. Dziwne? Poczekajcie, jak zobaczycie Czerwonego Kapturka, przejdzie Wam ochota do śmiechu...
I od razu odpowiedzmy na proste pytanie, czy warto kasę wydać jeszcze raz, jeżeli już mamy pierwotne Soul Sacrifice?
Zdaniem Giermaszu - tak. Chociaż nie zaszkodzi poczekać na jakąś promocję - niedawno była i w ten sposób Soul Sacrifice Delta zagościło na naszej redakcyjnej PS Vita. Bo, tak na marginesie, a propos konsolki - nie kupuje się jej, aby później szukać pudełkowych gier w sklepach. Kupuje się za to do niej możliwie jak największą kartę pamięci, zapisuje do sieciowego Playstation Store i czyha na okazje. I wtedy - zapewniamy - jest w co grać. A jak jesteście fanami japońszyczyzny, to zabawy jest na długie miesiące.
Podsumowując tę recenzję: edycję Delta gry Soul Sacrifice polecamy gorąco. Z zastrzeżeniem, że jeżeli macie "podstawkę" to warto poczekać na obniżkę. Mroczny klimat wciąga do gry, japoński rodowód zobowiązuje, czyli spędzicie wiele godzin na masterowaniu swojej postaci. A jak do tego wciągniecie się w grę po sieci - to frajda ze wspólego ubicia jakiejś szczególnie wytrzymałej bestii jest ogromna. Jeżeli nie macie alergii na gry action-RPG i macie Vitę, to nie możecie po prostu przegapić Soul Sacrifice Delta. Po prostu nie możecie.
W skrócie, sama rozgrywka to pewna wariacja na temat znanej serii Monster Hunter. Soul Sacrifice Delta to gra action-RPG, w której głównym celem zabawy jest walka z wielkimi potworami na całkiem sporych arenach. Każdy z naszych przeciwników ma swoje mocne strony, ma naturalnie też słabości, które musimy wykorzystać w czasie potyczki. Nie czas to i miejsce aby rozpisywać się szczegółowo na temat całej całkiem rozbudowanej mechaniki rozgrywki, ale warto zwrócić uwagę na kilka elementów, które czynią z Soul Sacrifice Delta tytuł inny od innych.
Po pierwsze, fabuła rodem z dark fantasy (abstrahując od tego, że Monster Hunter zasadniczo jej nie ma). Mroczna, przygnębiająca, opisująca ciemne strony ludzkiej natury: chciwość, gniew, zazdrość, i inne cechy, które czynią z ludzi potwory. To mocna cecha Soul Sacrifice Delta - o ile lubicie sobie trochę poczytać. Grę zaczynamy w klatce, uwięzieni przez mrocznego Czarnoksiężnika czekamy na śmierć. Razem z nami w celi jest też pewna... mówiąca książka. Librom opowie nam swoją historię - technicznie wygląda to tak, że na ekranie widzimy otwarty tom, na jego kartach pojawia się tekst oraz co jakiś czas różne animowane obrazki, ryciny ilustrujące opowieść. Bardzo to ładne, do tego fantastycznie udźwiękowione. Zapewniam, angielscy aktorzy świetnie dali radę, czytane przez nich kwestie doskonale budują mroczny klimat tej opowieści. No i od razu mały - powiedzmy - minusik. Znajomość angielskiego jest niezbędna...
... bo inaczej nie poznacie wielu smaczków tego uniwersum. Wspomniane już było, że trzeba (na pewno warto), wczytać się w karty księgi. Z niej dowiecie się na przykład, dlaczego świat w grze wygląda tak a nie inaczej. Dlaczego walczymy z ludźmi, którzy zamieniają się w potwory. Co się z nimi stało - oni też mają swoje, zazwyczaj bardzo przygnębiające historie. Mechanikę rodem z gier akcji obudowano tutaj świetną opowieścią, o ile będziemy chcieli się w nią zagłębić. Na pewno warto - z drugiej strony, od razu trzeba zaznaczyć, że w związku z tym nie jest to gra dla wszystkich. Zamiast siekania potworów - godziny czytania? Widział to kto? Wierzcie bądź nie, ale można odpalić Soul Sacrifice Delta, siedzieć kilka godzin i nawet nie ruszyć do walki. A zamiast tego czytać lub przygotowywać się do kolejnej potyczki.
Co ciekawe, w Soul Sacrifice Delta nie ma czegoś takiego jak ekwipunek. Nie kupujemy mieczów, zbroi i tak dalej, tutaj sprawę rozwiązano inaczej. Nasza postać jest czarodziejem, który potrzebne narzędzia zagłady potrafi wyczarować sobie sam. Dajmy na to, jakieś ostrze, albo potężny młot - lub czary-bronie działające na odległość. Rodzajów tak zwanych "oferingów" jest wiele, ich działanie możemy sprawdzić "na sucho" na ćwiczebnej arenie. Ich unikatowość polega na tym, że danego "oferingu" możemy użyć w jednej walce określoną ilość razy. Później znika - i wyobraźcie sobie, gdy na arenie czyha na Was wielkie monstrum, a my nie mamy czym walczyć. Wtedy możemy poświęcić jakąś część ciała naszego czarodzieja - dajmy na to wydłubiemy mu oko, a za to zaatakujemy potwora potężnymi ciosami. "Stracone" członki można odzyskać - w szczegóły wchodzić nie będziemy, ale powyższy przykład chyba wyjaśnia, że Soul Sacrifice Delta ma swoje własne, autorskie pomysły na rozgrywkę. Które sprawdzają się nad wyraz dobrze.
W stosunku do podstawowej wersji Soul Sacrifice areny, animacje postaci i potworów są bardziej dopracowane. Poprawiono też i dodano kilka funkcji w wielu menusach, jakie są w grze. Rozbudowano także samą historię, jest więcej zadań i - ciekawostka - motywy zaczerpnięte z bajek braci Grimm. Dziwne? Poczekajcie, jak zobaczycie Czerwonego Kapturka, przejdzie Wam ochota do śmiechu...
I od razu odpowiedzmy na proste pytanie, czy warto kasę wydać jeszcze raz, jeżeli już mamy pierwotne Soul Sacrifice?
Zdaniem Giermaszu - tak. Chociaż nie zaszkodzi poczekać na jakąś promocję - niedawno była i w ten sposób Soul Sacrifice Delta zagościło na naszej redakcyjnej PS Vita. Bo, tak na marginesie, a propos konsolki - nie kupuje się jej, aby później szukać pudełkowych gier w sklepach. Kupuje się za to do niej możliwie jak największą kartę pamięci, zapisuje do sieciowego Playstation Store i czyha na okazje. I wtedy - zapewniamy - jest w co grać. A jak jesteście fanami japońszyczyzny, to zabawy jest na długie miesiące.
Podsumowując tę recenzję: edycję Delta gry Soul Sacrifice polecamy gorąco. Z zastrzeżeniem, że jeżeli macie "podstawkę" to warto poczekać na obniżkę. Mroczny klimat wciąga do gry, japoński rodowód zobowiązuje, czyli spędzicie wiele godzin na masterowaniu swojej postaci. A jak do tego wciągniecie się w grę po sieci - to frajda ze wspólego ubicia jakiejś szczególnie wytrzymałej bestii jest ogromna. Jeżeli nie macie alergii na gry action-RPG i macie Vitę, to nie możecie po prostu przegapić Soul Sacrifice Delta. Po prostu nie możecie.
Zobacz także
2014-02-09, godz. 17:52
ARCHIWUM 2013
» więcej
2014-02-09, godz. 17:51
ARCHIWUM 2013, listopad
» więcej
2014-02-09, godz. 17:38
[09.02.2014] Dragon Ball Z: Battle of Z [PS 3]
Gier z uniwersum popularnej japońskiej animacji Dragon Ball jest bardzo dużo. Niektóre z nich były bardzo fajne, część jest przyzwoita, reszta, wcale nie mała - wiadomo... Właśnie dostaliśmy do testów kolejną odsłonę z podtytułem…
» więcej
2014-02-09, godz. 15:59
[09.02.2014] The Wolf Among Us: Episode 2 "Smoke & Mirrors" [PS 3]
W Giermaszu recenzowaliśmy już pierwszy odcinek tej podzielonej na pięć części gry. To kolejna przygodówka Telltale Games, mroczny kryminał w świecie wykreowanym wcześniej w komiksach z serii Fables. I pierwsze spotkanie z bohaterami…
» więcej
2014-02-09, godz. 15:50
[09.02.2014] Lecimy do Soczi...
... po smartfony oczywiście, co nam sport, skoro rozdawali za darmo nowe Samsungi. No dobrze - i tak byśmy nie dostali, bo otrzymali je tylko sportowcy biorący udział w Igrzyskach Olimpijskich. W Microsofcie zawody w zgadywanie "kto zostanie…
» więcej
2014-02-09, godz. 15:47
ARCHIWUM 2014, luty
» więcej
2014-02-09, godz. 15:42
[09.02.2014] Dymy i ściemy
W tym Giermaszu recenzje dwóch gier wyglądem przypominających film animowany: Dragon Ball Z: Battle of Z - nie polecamy niestety. A drugi tytuł to The Wolf Among Us, właśnie skończyliśmy drugi epizod zatytułowany Smoke & Mirrors…
» więcej
2014-02-07, godz. 14:20
[09.02.2014] Przegląd wydarzeń
W Activision "bida z nyndzą" czyli w 2013 roku firma miała o ponad 5 procent dochodu mniej niż w 2012. Czyli jedynie ponad cztery i pół miliarda dolarów. Słabiutko... Ale się pocieszają - i inwestorów - że w tym roku zadebiutuje…
» więcej
2014-02-07, godz. 14:19
[09.02.2014] Dragon Ball Z: Battle of Z [PS 3]
Gier z uniwersum popularnej japońskiej animacji Dragon Ball jest bardzo dużo. Niektóre z nich były bardzo fajne, część jest przyzwoita, reszta, wcale nie mała - wiadomo... Właśnie dostaliśmy do testów kolejną odsłonę z podtytułem…
» więcej
2014-02-07, godz. 14:18
[09.02.2014] Might & Magic Duel of Champions [PC]
To nie pierwsza gra karciana przeniesiona na ekrany komputerów. Oczywiście nie mówimy tutaj o kierkach czy pokerze, a o taliach z przygodami bohaterów w fantastycznych światach, z elementami RPG. Might & Magic Duel of Champions zainteresowało…
» więcej