Na początek oficjalne potwierdzenie, że genialne GTA V wyjdzie na PC-ty. Dokładnie 27 stycznia 2015. Wcześniej będą się nią cieszyć posiadacze konsol nowej generacji - 21 listopada tego roku. "Upiękniona" i powiększona wersja hitu wygląda ponoć obłędnie, o wiele lepiej niż na starych konsolach. A "pecetowcy" poczekają dłużej, bo jak tłumaczy Rockstar, za to dostaną ultra-mega-super graficzny fajerwerk.
Znamy też datę premiery wielce wyczekiwanej na całym świecie gry o zombie w roli głównej. Polskie studio Techland poinformowało, że premierę Dying Light zaplanowano na 30 stycznia roku przyszłego. Przypomnijmy pokrótce: południowoamerykańskie miasto, żywe trupy - które będą szczególnie groźne po zmroku - i próbujący w nim przeżyć gracze.
Mało zombie - to co powiecie na Resident Evil: Revelation 2? Wiadomo już, że w kontynuacji miejscem akcji nie będzie luksusowy statek wycieczkowy a opuszczone więzienie na wyspie, oraz - i tu nowość-niespodzianka - że najpierw gra wyjdzie w czterech odcinkach w cyfrowej dystrybucji, później w pudełku.
Jeszcze a propos grania na PC-tach. Według badań w USA przeprowadzonych przez NPD Group, użytkownicy blaszaków pokochali wręcz cyfrowe wyprzedaże - ponad połowa z nich dopiero wtedy wyda kasę, jak gra jest w promocji. Także prawie połowa z posiadaczy "blaszaków" zalicza się do tak zwanych hardcorowych graczy.
Co do konsol - w Stanach Zjednoczonych dalej rządzi Playstation 4, chociaż Xbox One nieco odrobił straty. Bo Microsoft wypuścił pakiet konsola+gra Madden NFL 2015. Tak, w USA kochają futbol amerykański.
A może chcecie sobie kupić statek kosmiczny? Oczywiście wirtualny, polecają twórcy kosmicznego symulatora-gry ekonomicznej-sandboxa-strzelanki-i-co-tam-jeszcze czyli Star Citizen. Gracze już wpłacili ponad 53 miliony dolarów, aby gra powstała, a twórcy cały czas dorzucają coś nowego: ostatnio nowe statki właśnie - i tryb wyścigów. Oj, będzie się działo - oby tylko spełnili rozbuchane do granic możliwości oczekiwania.
Ten tak zwany crowdfunding nie jest zły: dzięki niemu dostaliśmy między innymi świetnie ocenianą - także przez Giermasz - grę RPG Divinity: Grzech Pierworody. Twórcy cieszą się, że sprzedali już 500 tysięcy egzemplarzy. Dzięki temu "idą na swoje" i deklarują, że koniec z publicznymi zbiórkami: bo oni już sobie sami poradzą i niech z pomocy crowdfundingu korzystają inni.
Lubicie oglądać Formułę 1? A lubicie komentarz Andrzeja Borowczyka? Jak tak, to ucieszy Was pewnie informacja, że w najnowszej grze F1 2014 będzie polski komentarz właśnie tego pana. A jak nie lubicie - zawsze będzie sobie można przełączyć na angielskie głosy.
Wielce zasłużone dla wirtualnych symulatorów samochodowych - takich z prawdziwego zdarzenia - szwedzkie studio SimBin zbankrutowało. A właściwie - i tu mamy pozytywny akcent - upadło, aby się lepiej zrestrukturyzować. Tak twierdzi szefostwo, mają dalej pracować nad usprawnianiem dostępnej już sieciowej ścigałki RaceRoom Racing Experience. My polecamy jeszcze serię GTR, GT Legends i tak dalej - ale pamiętajcie, to symulatory, bez kierownicy nie przystąp.
Sami twórcy mówią wprost: - To jest głupia gra... I co? I milion egzemplarzy już się sprzedało - i pewnie będzie więcej, bo Goat Simulator, Symulator Kozy, właśnie trafił na smartfony i tablety. Nie przesłyszeliście się: symulator rozrabiającej kozy, z wieloma celowymi błędami w rozgrywce, zauroczył milion graczy...
Postapokaliptyczna wizja rozwoju ludzkości, która znowu żyje w jaskiniach i walczy z... robotami, które wyewoluowały (!?) i przypominają wielkie dinozaury. Gra ma się nazywać Horizon, będzie RPG akcji, a przygotowują ją twórcy serii strzelanek Killzone. Nic więcej właściwie nie wiadomo, czekamy na oficjalną zapowiedź.
Za to o Bloodborne wiadomo coraz więcej, na przykład znamy datę premiery: początek lutego 2015 roku. To gra przygotowana przez tych samych ludzi co kultowa seria Dark Souls i Demon Souls. W sieci są kolejne filmiki z rozgrywki, która ma być nieco łatwiejsza niż w Soulsach i zamiast mrocznych zamków będzie równie mroczna wiktoriańska stylistyka.
Final Fantasy XV żyje i ma się dobrze - takie informacje dobiegają z targów Tokyo Game Show 2014. Kolejna odsłona legendarnych jRPG nie ma jeszcze daty premiery, podobno w demo zagramy wiosną przyszłego roku. Pokazano fragmenty rozgrywki - nie ma turowych walk, a raczej coś w stylu hack'n'slash. Ciekawe, czy ta nowinka - czy wręcz rewolucja - spodoba się graczom.
Nie pasuje Wam fantastyka - to jeszcze tej jesieni w sieci pojawi się grywalna wstępna wersja gry Kingdom Come: Deliverance. Premiera pod koniec przyszłego roku - w tym RPG NIE BĘDZIE ELFÓW I KRASNOLUDÓW, a prawdziwe "zwykłe" ludzkie średniowiecze. Powstanie gry sfinansowali gracze, zapowiada się to bardzo smakowicie.
A jeżeli lubicie strategie, wielkie, wspaniałe, kompleksowe - to średniowiecze stoi otworem. W grze Crusader Kings II: Mroczne Wieki. Sprawa jest o tyle ciekawa, że ta doskonale oceniana gra nie miała jakiejś wielkiej kampanii marketingowej. Do tego jest to jednak tytuł dosyć niszowy. I co z tego - w dwa lata po premierze twórcy informują, że sprzedali aż milion kopii. Brawo!
Recenzje są słabe, nie dostaniecie 2,5 miliona dolarow premii - to problem studia Bungie i sieciowej strzelanki Destiny. Gra - co wiadomo - zarabia świetnie, ale dziennikarze kręcą nosem. A w kontrakcie z wydawcą był bonus właśnie za wysoką średnią ocen w serwisach. I chyba go jednak nie będzie.
Wracając jeszcze do targów gier w Tokio - pokazano na nich krótki trailer najnowszej odsłony słynnej serii gier-horrorów, czyli Silent Hill z roboczym podtytułem P.T. Przygotowuje ją słynny Hideo Kojima - ten od Metal Gear Solid - i trzeba przyznać, że to najnowsze wideo naprawdę jeży włosy na głowie. Polecamy - o ile się odważycie.
Yakuza: Zero - to był jeden z ważniejszych punktów prezentacji firmy SEGA. O japońskich mafiozach - dla Japończyków. Bo, niestety, po raz kolejny, ani słowem nikt się nie zająknął, że ta gra trafi do rąk graczy w naszej części świata. Znowu... Ciekawe, opłacają się różne remastery, tłumaczone są niewielkie, w sumie niszowe produkcje - a SEGA twierdzi, że Yakuza po angielsku im się nie sprzeda.
Bravely Deafult czyli jedna z najpiękniejszych gier na konsolę przenośną Nintendo 3DS doczeka się kontynuacji. Bravely Second niezmiennie wygląda świetnie - i niezmiennie, podobnie jak "jedynka" będzie doskonałym pretekstem do kupna właśnie tej konsoli. Co jak co, Nintendo zna się na wydawaniu ekskluzywnych tytułów na 3DS-a.
No i na koniec informacja, która zelektryzowała media na całym świecie: Microsoft, za skromne 2,5 miliarda dolarów kupił sobie studio Mojang. Kto to? A to tylko ci, co zrobili Minecrafta. Gra-fenomen, która już rozeszła się w 54 milionach egzemplarzy ma być dalej wspierana i dopieszczana - ale już pod skrzydłami Microsoftu.
A pomysłodawca i założyciel Mojang, czyli Markus "Notch" Persson odszedł ze studia. Tłumaczy, że Minecraft go przerósł, że sukces był za duży - co tłumaczy w długim wpisie na swojej stronie internetowej. Kończy go słowami, że "nie chodzi o pieniądze, ale o zdrowie psychiczne”. Jasne, jasne...
Znamy też datę premiery wielce wyczekiwanej na całym świecie gry o zombie w roli głównej. Polskie studio Techland poinformowało, że premierę Dying Light zaplanowano na 30 stycznia roku przyszłego. Przypomnijmy pokrótce: południowoamerykańskie miasto, żywe trupy - które będą szczególnie groźne po zmroku - i próbujący w nim przeżyć gracze.
Mało zombie - to co powiecie na Resident Evil: Revelation 2? Wiadomo już, że w kontynuacji miejscem akcji nie będzie luksusowy statek wycieczkowy a opuszczone więzienie na wyspie, oraz - i tu nowość-niespodzianka - że najpierw gra wyjdzie w czterech odcinkach w cyfrowej dystrybucji, później w pudełku.
Jeszcze a propos grania na PC-tach. Według badań w USA przeprowadzonych przez NPD Group, użytkownicy blaszaków pokochali wręcz cyfrowe wyprzedaże - ponad połowa z nich dopiero wtedy wyda kasę, jak gra jest w promocji. Także prawie połowa z posiadaczy "blaszaków" zalicza się do tak zwanych hardcorowych graczy.
Co do konsol - w Stanach Zjednoczonych dalej rządzi Playstation 4, chociaż Xbox One nieco odrobił straty. Bo Microsoft wypuścił pakiet konsola+gra Madden NFL 2015. Tak, w USA kochają futbol amerykański.
A może chcecie sobie kupić statek kosmiczny? Oczywiście wirtualny, polecają twórcy kosmicznego symulatora-gry ekonomicznej-sandboxa-strzelanki-i-co-tam-jeszcze czyli Star Citizen. Gracze już wpłacili ponad 53 miliony dolarów, aby gra powstała, a twórcy cały czas dorzucają coś nowego: ostatnio nowe statki właśnie - i tryb wyścigów. Oj, będzie się działo - oby tylko spełnili rozbuchane do granic możliwości oczekiwania.
Ten tak zwany crowdfunding nie jest zły: dzięki niemu dostaliśmy między innymi świetnie ocenianą - także przez Giermasz - grę RPG Divinity: Grzech Pierworody. Twórcy cieszą się, że sprzedali już 500 tysięcy egzemplarzy. Dzięki temu "idą na swoje" i deklarują, że koniec z publicznymi zbiórkami: bo oni już sobie sami poradzą i niech z pomocy crowdfundingu korzystają inni.
Lubicie oglądać Formułę 1? A lubicie komentarz Andrzeja Borowczyka? Jak tak, to ucieszy Was pewnie informacja, że w najnowszej grze F1 2014 będzie polski komentarz właśnie tego pana. A jak nie lubicie - zawsze będzie sobie można przełączyć na angielskie głosy.
Wielce zasłużone dla wirtualnych symulatorów samochodowych - takich z prawdziwego zdarzenia - szwedzkie studio SimBin zbankrutowało. A właściwie - i tu mamy pozytywny akcent - upadło, aby się lepiej zrestrukturyzować. Tak twierdzi szefostwo, mają dalej pracować nad usprawnianiem dostępnej już sieciowej ścigałki RaceRoom Racing Experience. My polecamy jeszcze serię GTR, GT Legends i tak dalej - ale pamiętajcie, to symulatory, bez kierownicy nie przystąp.
Sami twórcy mówią wprost: - To jest głupia gra... I co? I milion egzemplarzy już się sprzedało - i pewnie będzie więcej, bo Goat Simulator, Symulator Kozy, właśnie trafił na smartfony i tablety. Nie przesłyszeliście się: symulator rozrabiającej kozy, z wieloma celowymi błędami w rozgrywce, zauroczył milion graczy...
Postapokaliptyczna wizja rozwoju ludzkości, która znowu żyje w jaskiniach i walczy z... robotami, które wyewoluowały (!?) i przypominają wielkie dinozaury. Gra ma się nazywać Horizon, będzie RPG akcji, a przygotowują ją twórcy serii strzelanek Killzone. Nic więcej właściwie nie wiadomo, czekamy na oficjalną zapowiedź.
Za to o Bloodborne wiadomo coraz więcej, na przykład znamy datę premiery: początek lutego 2015 roku. To gra przygotowana przez tych samych ludzi co kultowa seria Dark Souls i Demon Souls. W sieci są kolejne filmiki z rozgrywki, która ma być nieco łatwiejsza niż w Soulsach i zamiast mrocznych zamków będzie równie mroczna wiktoriańska stylistyka.
Final Fantasy XV żyje i ma się dobrze - takie informacje dobiegają z targów Tokyo Game Show 2014. Kolejna odsłona legendarnych jRPG nie ma jeszcze daty premiery, podobno w demo zagramy wiosną przyszłego roku. Pokazano fragmenty rozgrywki - nie ma turowych walk, a raczej coś w stylu hack'n'slash. Ciekawe, czy ta nowinka - czy wręcz rewolucja - spodoba się graczom.
Nie pasuje Wam fantastyka - to jeszcze tej jesieni w sieci pojawi się grywalna wstępna wersja gry Kingdom Come: Deliverance. Premiera pod koniec przyszłego roku - w tym RPG NIE BĘDZIE ELFÓW I KRASNOLUDÓW, a prawdziwe "zwykłe" ludzkie średniowiecze. Powstanie gry sfinansowali gracze, zapowiada się to bardzo smakowicie.
A jeżeli lubicie strategie, wielkie, wspaniałe, kompleksowe - to średniowiecze stoi otworem. W grze Crusader Kings II: Mroczne Wieki. Sprawa jest o tyle ciekawa, że ta doskonale oceniana gra nie miała jakiejś wielkiej kampanii marketingowej. Do tego jest to jednak tytuł dosyć niszowy. I co z tego - w dwa lata po premierze twórcy informują, że sprzedali aż milion kopii. Brawo!
Recenzje są słabe, nie dostaniecie 2,5 miliona dolarow premii - to problem studia Bungie i sieciowej strzelanki Destiny. Gra - co wiadomo - zarabia świetnie, ale dziennikarze kręcą nosem. A w kontrakcie z wydawcą był bonus właśnie za wysoką średnią ocen w serwisach. I chyba go jednak nie będzie.
Wracając jeszcze do targów gier w Tokio - pokazano na nich krótki trailer najnowszej odsłony słynnej serii gier-horrorów, czyli Silent Hill z roboczym podtytułem P.T. Przygotowuje ją słynny Hideo Kojima - ten od Metal Gear Solid - i trzeba przyznać, że to najnowsze wideo naprawdę jeży włosy na głowie. Polecamy - o ile się odważycie.
Yakuza: Zero - to był jeden z ważniejszych punktów prezentacji firmy SEGA. O japońskich mafiozach - dla Japończyków. Bo, niestety, po raz kolejny, ani słowem nikt się nie zająknął, że ta gra trafi do rąk graczy w naszej części świata. Znowu... Ciekawe, opłacają się różne remastery, tłumaczone są niewielkie, w sumie niszowe produkcje - a SEGA twierdzi, że Yakuza po angielsku im się nie sprzeda.
Bravely Deafult czyli jedna z najpiękniejszych gier na konsolę przenośną Nintendo 3DS doczeka się kontynuacji. Bravely Second niezmiennie wygląda świetnie - i niezmiennie, podobnie jak "jedynka" będzie doskonałym pretekstem do kupna właśnie tej konsoli. Co jak co, Nintendo zna się na wydawaniu ekskluzywnych tytułów na 3DS-a.
No i na koniec informacja, która zelektryzowała media na całym świecie: Microsoft, za skromne 2,5 miliarda dolarów kupił sobie studio Mojang. Kto to? A to tylko ci, co zrobili Minecrafta. Gra-fenomen, która już rozeszła się w 54 milionach egzemplarzy ma być dalej wspierana i dopieszczana - ale już pod skrzydłami Microsoftu.
A pomysłodawca i założyciel Mojang, czyli Markus "Notch" Persson odszedł ze studia. Tłumaczy, że Minecraft go przerósł, że sukces był za duży - co tłumaczy w długim wpisie na swojej stronie internetowej. Kończy go słowami, że "nie chodzi o pieniądze, ale o zdrowie psychiczne”. Jasne, jasne...
Zobacz także
2014-09-07, godz. 12:50
ARCHIWUM 2014, wrzesień
» więcej
2014-09-07, godz. 12:49
[07.09.2014] Zaczynamy
Setki studiów tworzących gry, produkcje, które już podbiły świat - i kolejne, które zaraz to uczynią. Polska branża gier komputerowych na naszych oczach rozrosła się ogromnie i staje eksportowym towarem najwyższej klasy. O tym…
» więcej
2014-09-07, godz. 12:45
ARCHIWUM 2014, wrzesień
» więcej
2014-09-07, godz. 12:44
GRAMY PO POLSKU
» więcej
2014-09-07, godz. 12:39
[07.09.2014] Jak (nie)obejrzeliśmy nowości na targach IFA
Miało być tak: akredytujemy się jako prasa na targach elektroniki użytkowej IFA w Berlinie i - inaczej niż dotychczas - bez tłoku, w spokoju oglądamy wszystkie nowości dzień przed oficjalnym otwarciem imprezy. Taki był plan - ale…
» więcej
2014-08-31, godz. 15:04
ARCHIWUM 2014, lipiec
» więcej
2014-08-31, godz. 15:04
ARCHIWUM 2014, czerwiec
» więcej
2014-08-24, godz. 16:05
[24.08.2014] Nowe okno na świat
Czekamy na premierę nowego Windowsa, o czym opowiada nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis. Okazuje się także, że pomysł Google na samochód, który sam jeździ napotyka na pewne przeszkody. Na rynku pojawia się także nowy sprzęt…
» więcej
2014-08-24, godz. 16:01
[24.08.2014] Ultra Street Fighter IV [PS 3]
Na samym wstępie musimy ustalić jedną rzecz: w Giermaszu nie jesteśmy fachowcami od gier walki, co to godziny spędzili na mozolnej nauce kolejnych ciosów i kombosów - aby później w grze po sieci udowodnić, jaki to z nas kozak. Ale…
» więcej
2014-08-24, godz. 15:50
[24.08.2014] Might & Magic Heroes Online [PC]
Gdyby tę produkcję opisać w krótkich żołnierskich słowach powiedzielibyśmy tak: nowoczesna kontynuacja klasyki. Might & Magic Heroes Online czerpie pełnymi garściami z tego co najlepsze w całej serii. Najlepszym wyznacznikiem jakości…
» więcej