Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
To będzie bardzo krótka recenzja: powód na szczęście jest banalnie prosty. Diablo III Ultimate Evil Edition to najnormalniej w świecie znakomita gra. Taka, która może nas pochłonąć na dziesiątki, setki godzin. To wreszcie tytuł, w którym świetnie będziemy bawić się ze znajomymi. A to wszystko dopieszczone do granic możliwości w najbardziej kompletnej edycji na konsole nowej generacji. Od premiery "podstawki", Diablo III na komputerach PC minęły już 2 lata i trzeba przyznać, że twórcy gry ze studia Blizzard - jak zawsze w ich przypadku - wiele czasu poświęcili, aby swój produkt dopracować do granic możliwości. Diablo III Ultimate Evil Edition na kosolach nowej generacji - w to się gra...
GIERMASZ-Recenzja Diablo III Ultimate Evil Edition
Posłuchaj recenzji gry Diablo III Ultimate Evil Edition.
Po pierwsze dlatego, że konsolowy pad okazuje się po prostu idealnym kontrolerem do tego tytułu. Zabrzmi to może jak herezja, pamiętając stricte pecetowy rodowód całej serii Diablo, ale - zapomnijcie o myszce i klawiaturze! To właśnie gra na Playstation 4 i Xbox One przy pomocy pada jest absolutnie najlepszym, co dotychczas wymyślono. Zresztą można to było stwierdzić grając już na konsolach poprzedniej generacji w podstawową wersję gry - ale na nowym sprzęcie, z podrasowaną grafiką i płynnością rozgrywki, frajda z zabawy jest najpełniejsza.

Zróbmy chwilę przerwy w wyliczaniu zalet Diablo III Ultimate Evil Edition, aby wyjaśnić, co to właściwie za gra. Po pierwsze RPG - czyli mamy mroczną historię świata Sanktuarium i odwiecznej walki nieba z piekłem, przedstawianą w kolejnych odsłonach serii. Po drugie - skoro to RPG, to naturalnie mamy ekwipunek, który zbieramy, eliksiry, magię - ale i levelowanie, czyli nabijanie naszej postaci kolejnych poziomów doświadczenia, aby była coraz lepsza.

Ale, przy okazji pierwszego Diablo, wymyślono mechanizm, który zrewolucjonizował gatunek. Czyli hack'n'slash - najedź myszką na przeciwnika - i naciskaj przycisk do skutku, aby go ubić. Zresztą z tego powodu pokutowało przekonanie, że na padzie się nie da. Nie prawda - o czym była już mowa.

W pierwszym Diablo eksplorowaliśmy tylko kolejne poziomy lochów, w "dwójce" wyszliśmy w teren i tak też jest w trójce. Jak w to się gra - w skrócie chodzi o to, aby wytłuc jak najwięcej potworów i zbierać: doświadczenie i coraz lepszy loot - czyli przedmioty, które "wypadają" z pokonanych przez nas wrogów. Do tego obserwujemy kolejną odsłonę mrocznej historii, ale siłą Diablo III na konsolach jest niewątpliwie kooperacja i granie na jednym ekranie. Zresztą od lat aspekt sieciowej rozgrywki był siłą tej serii.

Diablo III Ultimate Evil Edition na konsolach nowej generacji zbiera wszystko, co wydano dotychczas, plus dodatek Reaper of Souls i sporo usprawnień podstawowej edycji gry. Bo pamiętajmy też o jednym - pierwsze Diablo to rok 1996, "dwójka" wyszła po 4 latach - a "trójka" po... 12 latach od premiery "dwójki". Były kolejki pod sklepami - i były też narzekania, że jakieś takie mało mroczne, że kiepsko ze zbieraniem fajnego ekwipunku, i tak dalej. Teraz za to - wraz z premierą Ultimate Evil Edition, wreszcie wszystko działa i wygląda tak jak trzeba. I to po polsku.

W gatunku hack'n'slash, action RPG jest kilka tytułów, które zasługują na uwagę, na przykład darmowe Path of Exile. Co by jednak nie powiedzieć, wraz z premierą Diablo III Ultimate Evil Edition na konsolach nowej generacji można powiedzieć, że król wrócił na swój tron. Jeżeli nie macie Playstation 4 czy Xboxa One, można też bawić się na ich poprzednikach PS 3 i Xbox-sie 360 - oraz oczywiście na PC - ale w ocenie Giermaszu to właśnie na nowym sprzęcie i padzie gra rozwija skrzydła w pełni.

Super, gorąco polecamy!

Zobacz także

2015-02-12, godz. 10:23 [14.02.2015] Giermasz #127 - O tym jak niewiele graczom do szczęścia potrzeba Jakoś tak się złożyło, że w tym Giermaszu recenzje dwóch gier wydanych przez giganta branży, czyli Ubisoft. Za Grow Home Andrzej Kutys będzie chwalić: gdy korporacja pozwala na nieco luzu swoim pracownikom, a ci dają upust fantazji… » więcej 2015-02-12, godz. 09:35 [14.02.2015] Heroes of Might & Magic III: HD Edition [PC] Na początek przykład z innej branży: kiedy na rynek wszedł nowy Volkswagen Garbus, dziennikarze motoryzacyjni tłumaczyli ten fakt próbą wskrzeszenia legendy. Tylko po co, skoro legenda wciąż żyje? - pytali od razu inni. Widzę tu… » więcej 2015-02-12, godz. 09:35 [14.02.2015] Grow Home [PC] Chociaż tę produkcję wydała potężna firma, nie towarzyszyła jej wielka kampania reklamowa. Ba, pytanie, czy w ogóle jakaś była. Ot, jeden czy dwa trailery - i wiele pozytywnych opinii w internecie. Jeżeli Grow Home nieźle się… » więcej 2015-02-06, godz. 16:14 [07.02.2015] Strzeżcie się Raven's Cry... Niestety, wielokrotnie opóźniana premiera pirackiego RPG Raven's Cry to na razie jedna wielka "wtopa". Chociaż bardzo kibicujemy polskim produkcjom, to zgodziliśmy się z naszym ekspertem od rodzimej branży, że w tej chwili absolutnie… » więcej 2015-02-06, godz. 16:12 ARCHIWUM 2015, luty » więcej 2015-02-06, godz. 15:25 [07.02.2015] Dying Light [PC] Wreszcie... Wreszcie ktoś zrobił grę, która faktycznie może przypominać to, jakby wyglądał świat, w którym ludzie skazani są na konfrontacje z żywymi trupami. Dying Light studia Techland może nie szokuje, ale straszy: przyprawia… » więcej 2015-02-06, godz. 15:22 [07.02.2015] Dying Light [PC] Wreszcie... Wreszcie ktoś zrobił grę, która faktycznie może przypominać to, jakby wyglądał świat, w którym ludzie skazani są na konfrontacje z żywymi trupami. Dying Light studia Techland może nie szokuje, ale straszy: przyprawia… » więcej 2015-02-06, godz. 15:18 [07.02.2015] Saints Row IV Re-Elected i DLC Gat out of Hell [PS 4] "Ech, życie" - nieraz narzekałem na "ciężki fach recenzenta", ale teraz to już naprawę jestem w kropce. Bo moim obowiązkiem jest przecież przekazać możliwie jak najlepszy, najbardziej kompletny obraz opisywanej produkcji. Oczywiście… » więcej 2015-02-06, godz. 11:05 [07.02.2015] Przegląd tygodnia "Strategie są dla fanatyków, to niszowa rozrywka"... - jeżeli tak myślicie, to chyba jesteście w błędzie. Ostatnio dowiedzieliśmy się bowiem, że seria Civilization rozeszła się do sklepów w nakładzie 29 milionów egzemplarzy… » więcej 2015-02-06, godz. 11:01 [07.02.2015] Dying Light [PC] Wreszcie... Wreszcie ktoś zrobił grę, która faktycznie może przypominać to, jakby wyglądał świat, w którym ludzie skazani są na konfrontacje z żywymi trupami. Dying Light studia Techland może nie szokuje, ale straszy: przyprawia… » więcej
542543544545546547548