Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
To będzie bardzo krótka recenzja: powód na szczęście jest banalnie prosty. Diablo III Ultimate Evil Edition to najnormalniej w świecie znakomita gra. Taka, która może nas pochłonąć na dziesiątki, setki godzin. To wreszcie tytuł, w którym świetnie będziemy bawić się ze znajomymi. A to wszystko dopieszczone do granic możliwości w najbardziej kompletnej edycji na konsole nowej generacji. Od premiery "podstawki", Diablo III na komputerach PC minęły już 2 lata i trzeba przyznać, że twórcy gry ze studia Blizzard - jak zawsze w ich przypadku - wiele czasu poświęcili, aby swój produkt dopracować do granic możliwości. Diablo III Ultimate Evil Edition na kosolach nowej generacji - w to się gra...
GIERMASZ-Recenzja Diablo III Ultimate Evil Edition
Posłuchaj recenzji gry Diablo III Ultimate Evil Edition.
Po pierwsze dlatego, że konsolowy pad okazuje się po prostu idealnym kontrolerem do tego tytułu. Zabrzmi to może jak herezja, pamiętając stricte pecetowy rodowód całej serii Diablo, ale - zapomnijcie o myszce i klawiaturze! To właśnie gra na Playstation 4 i Xbox One przy pomocy pada jest absolutnie najlepszym, co dotychczas wymyślono. Zresztą można to było stwierdzić grając już na konsolach poprzedniej generacji w podstawową wersję gry - ale na nowym sprzęcie, z podrasowaną grafiką i płynnością rozgrywki, frajda z zabawy jest najpełniejsza.

Zróbmy chwilę przerwy w wyliczaniu zalet Diablo III Ultimate Evil Edition, aby wyjaśnić, co to właściwie za gra. Po pierwsze RPG - czyli mamy mroczną historię świata Sanktuarium i odwiecznej walki nieba z piekłem, przedstawianą w kolejnych odsłonach serii. Po drugie - skoro to RPG, to naturalnie mamy ekwipunek, który zbieramy, eliksiry, magię - ale i levelowanie, czyli nabijanie naszej postaci kolejnych poziomów doświadczenia, aby była coraz lepsza.

Ale, przy okazji pierwszego Diablo, wymyślono mechanizm, który zrewolucjonizował gatunek. Czyli hack'n'slash - najedź myszką na przeciwnika - i naciskaj przycisk do skutku, aby go ubić. Zresztą z tego powodu pokutowało przekonanie, że na padzie się nie da. Nie prawda - o czym była już mowa.

W pierwszym Diablo eksplorowaliśmy tylko kolejne poziomy lochów, w "dwójce" wyszliśmy w teren i tak też jest w trójce. Jak w to się gra - w skrócie chodzi o to, aby wytłuc jak najwięcej potworów i zbierać: doświadczenie i coraz lepszy loot - czyli przedmioty, które "wypadają" z pokonanych przez nas wrogów. Do tego obserwujemy kolejną odsłonę mrocznej historii, ale siłą Diablo III na konsolach jest niewątpliwie kooperacja i granie na jednym ekranie. Zresztą od lat aspekt sieciowej rozgrywki był siłą tej serii.

Diablo III Ultimate Evil Edition na konsolach nowej generacji zbiera wszystko, co wydano dotychczas, plus dodatek Reaper of Souls i sporo usprawnień podstawowej edycji gry. Bo pamiętajmy też o jednym - pierwsze Diablo to rok 1996, "dwójka" wyszła po 4 latach - a "trójka" po... 12 latach od premiery "dwójki". Były kolejki pod sklepami - i były też narzekania, że jakieś takie mało mroczne, że kiepsko ze zbieraniem fajnego ekwipunku, i tak dalej. Teraz za to - wraz z premierą Ultimate Evil Edition, wreszcie wszystko działa i wygląda tak jak trzeba. I to po polsku.

W gatunku hack'n'slash, action RPG jest kilka tytułów, które zasługują na uwagę, na przykład darmowe Path of Exile. Co by jednak nie powiedzieć, wraz z premierą Diablo III Ultimate Evil Edition na konsolach nowej generacji można powiedzieć, że król wrócił na swój tron. Jeżeli nie macie Playstation 4 czy Xboxa One, można też bawić się na ich poprzednikach PS 3 i Xbox-sie 360 - oraz oczywiście na PC - ale w ocenie Giermaszu to właśnie na nowym sprzęcie i padzie gra rozwija skrzydła w pełni.

Super, gorąco polecamy!

Zobacz także

2015-01-09, godz. 15:15 [13.01.2015] Juju [PC] "Nie samymi "wiedźminami" człowiek żyje" - Polacy są świetni również w tworzeniu innych gier. Niekoniecznie tak poważnych i krwawych jak przygody Białego Wilka. Przykład? Bardzo proszę - Juju studia Flying Wild Hog. Kiedy widzę… » więcej 2014-12-28, godz. 16:23 [28.12.2014] Dragon's Age: Inquisition [PC] Jeszcze jeden wrzecionowiec i wracam do obozu. Zaraz. Elfie zioło przy kamieniu! Biorę. Kilka metrów dalej coś błysnęło? To czaszka. Po spojrzeniu w oczodoły okazuje się, że działa jak lornetka. Coś przez nią wypatrzyłem. Jakiś… » więcej 2014-12-28, godz. 16:21 [28.12.2014] Dragon's Age: Inquisition [PC] Jeszcze jeden wrzecionowiec i wracam do obozu. Zaraz. Elfie zioło przy kamieniu! Biorę. Kilka metrów dalej coś błysnęło? To czaszka. Po spojrzeniu w oczodoły okazuje się, że działa jak lornetka. Coś przez nią wypatrzyłem. Jakiś… » więcej 2014-12-28, godz. 12:37 [28.12.2014] To był rok... - posłuchaj, jakie gry zapadły nam w pamięć w 2014 roku Podsumowanie roku w Giermaszu to przede wszystkim gry, które recenzowaliśmy - i w które się zagrywaliśmy przez ostatnie 12 miesięcy. Chociaż niektóre tytuły zapadły w pamięć ze zgoła innych powodów... Rozmowa do odsłuchania… » więcej 2014-12-28, godz. 12:35 [28.12.2014] Dragon's Age: Inquisition [PC] Jeszcze jeden wrzecionowiec i wracam do obozu. Zaraz. Elfie zioło przy kamieniu! Biorę. Kilka metrów dalej coś błysnęło? To czaszka. Po spojrzeniu w oczodoły okazuje się, że działa jak lornetka. Coś przez nią wypatrzyłem. Jakiś… » więcej 2014-12-28, godz. 12:33 [28.12.2014] Technologiczne 12 miesięcy okiem Giermaszu... ... czyli, oczywiście, w ostatniej audycji mijającego roku 2014 nasz ekspert Radosław Lis pokusił się o podsumowanie tego, co wydarzyło się w branży IT przez ostatnie 12 miesięcy. Czy był to czas przełomu, czy raczej kontynuacji… » więcej 2014-12-28, godz. 12:27 [28.12.2014] Podsumowanie roku This War of Mine, Lords of the Fallen - ale nie tylko. Wymienione dwie gry to tylko "wierzchołek góry lodowej" fajnych polskich produkcji, które wyszły spod ręki naszych zespołów w 2014 roku. Wydarzenia z branży nad Wisłą i Odrą… » więcej 2014-12-28, godz. 12:10 [28.12.2014] Giermasz #121 - 12 miesięcy z życia graczy Sporo naprawdę udanych gier, parę rozczarowań - tak w wielkim skrócie można podsumować minione 12 miesięcy w Giermaszu. W tej audycji rozmawiamy o tym, w co bawiliśmy się i zrecenzowaliśmy dla Was. Ale i mamy nowe gry warte uwagi:… » więcej 2014-12-28, godz. 11:52 [28.12.2014] To był rok... - posłuchaj, jakie gry zapadły nam w pamięć w 2014 roku Podsumowanie roku w Giermaszu to przede wszystkim gry, które recenzowaliśmy - i w które się zagrywaliśmy przez ostatnie 12 miesięcy. Chociaż niektóre tytuły zapadły w pamięć ze zgoła innych powodów... Rozmowa do odsłuchania… » więcej 2014-12-28, godz. 11:50 [28.12.2014] The Crew [PC] Miałem dosyć łamania palców: przez ostatnie trzy godziny gry zaliczałem kolejne wyzwania, żeby zdobyć lepsze części do mojego samochodu. Udało się też przejechać misję fabularną. Więc postanowiłem odpocząć: ustaliłem sobie… » więcej
547548549550551552553