Wasteland 2: post apokaliptyczne RPG - które zresztą już ogrywamy, recenzja w tym Giermaszu - na razie wygląda na naprawdę udaną grę, ale są problemy z polskim tłumaczeniem. I to nie z winy wydawcy, bo jak tłumaczy firma, dialogi są tak skonstruowane - chodzi o zaprojektowane mechanizmy w rozgrywce - generują błędy. Twórcy gry i ekipa tłumaczy pracuje nad poprawkami.
Problemy z lokalizacją miało także inne fajne RPG Divinity: Grzech Pierworodny. Wypuszczenie specjalnej łatki z polskimi napisami się przesuwało od połowy lipca - i wreszcie jest, także ściągajcie i cieszcie się jak Rej co to o gęsiach prawił...
Panta Rhei - nie, nie chodzi o grę, a o nazwę silnika graficznego opracowanego przez firmę Capcom. O tyle to warte wspomnienia, że opracowywana na nim gra RPG Deep Down już teraz wygląda obłędnie. A premiera w przyszłym roku, więc może i będzie jeszcze lepiej. Dodajmy, że w Deep Down pograją posiadacze Playstation 4 i że to gra darmowa - free to play - z opcjonalnymi mikropłatnościami.
Nie będzie Assasins Creed V. Spokojnie, wydawca bynajmniej nie skasował przynoszącej góry złota serii a jedynie zapowiedział, że w kolejnych częściach numerków już nie będzie. Tylko bez podtekstów... Jeszcze w tym roku zagramy w dwie nowe odsłony z podtytułami Unity - na konsole nowej generacji - i Rogue na konsolach generacji minionej.
Dawno temu i nieprawda zapowiedziano grę The Last Guardian, przygotowywaną przez autorów kultowego Shadow of the Collosus. Ale ślad o niej zaginął, za to ludzie którzy mieli kiedyś coś z nią wspólnego właśnie pokazali trailer nowego tytułu. Vane zapowiada się równie mistycznie i ciekawie. Oby spełnili rozbudzone oczekiwania.
7 lat pracy - sru - do kubła... I mowa nie o jakimś malutkim studyjku a przepotężnym Blizzardzie. Twórcy World of Warcraft właśnie poinformowali, że skasowali projekt kolejnej gry sieciowej nad którą pracowali. Po 7 latach dłubania, jak się okazało, Project Titan nie spełniał oczekiwań studia.
Bo jak gracze nie kupią - to można zbankrutować. Takie upadłe THQ, jak się dowiedzieliśmy, zainwestowało aż 50 milionów dolarów w grę Darksiders II. Szaleństwo, opowiada nowy właściciel marki, czyli Nordic Games. Ich zdaniem, to owszem, topowy produkt, ale powinien kosztować mniej. Trzymamy więc kciuki za świetną "trójkę" ale za rozsądne pieniądze, bo w Giermaszu serię Darksiders naprawdę lubimy.
Chcecie, żeby Wasz bohater miał bliznę na twarzy, albo tatuaż, albo makijaż albo co tam chcecie. Nie wspominając o bawieniu się kształtem naszych rysów. Takim kreatorem postaci - niczym z serii Sims - chwalą się twórcy nadchodzącego Dragons Age: Inquisition.
Recenzenci kręcili nosem - a tymczasem polskie studio CI Games chwali się, że grę Sniper: Ghost Warrior 2 kupiło 2 miliony gracz. To o milion mniej niż jedynkę ale i tak wynik robi wrażenie. Firma szykuje się do hucznej premiery dobrze się zapowiadającego RPG akcji Lords of the Fallen. Jak "ożenią" 500 tysięcy sztuk, wyjdą na zero. Trzymam kciuki, bo zapowiedzi tego inspirowanego serią Souls i ich legendarnym poziomem trudności, tytuły wyglądają bardzo zacnie.
To będzie "trwająca miesiąc uroczystość" czyli twórcy gry Starte of Decay, sandboxa o przeżyciu w świecie opanowanym przez zombie, świętują 2 miliony sprzedanych kopii ich dzieła. Cieszą się tym bardziej, że nie mieli milionów dolarów na promocję, a tytuł rozreklamowali "pocztą pantoflową" sami gracze.
Jeżeli jesteście fanami gier RPG w stylu a'la klasyczne Baldurs Gate - to pewnie zmartwi Was nieco wiadomość, że premierę gry nawiązującej do tych wzorców, Pillars of Etrnity, przesunięto z końca tego, na przyszły rok. Twórcy - oczywiście - tłumaczą, że muszą jeszcze nad grą popracować. A zapowiada się naprawdę bardzo dobrze, dodajmy.
Ten tytuł ufundowali gracze - a twórcy się wywiążą, ale wygląda na to, że sporo osób do tak zwanego crowdfundingu się zraziło. Być może przez nieuczciwych, co to obiecywali i się nie wywiązywali - w porównaniu rok do roku, przez portal Kickstarter zebrano o 30 milionów dolarów mniej.
Analitycy wieszczą powolny upadek serii Call of Duty. Tak, nie przesłyszeliście się, wszystko przez informacje o gorszej przedpremierowej sprzedaży najnowszej odsłony, zatytułowanej Advanced Warfare. Nowoczesne pole walki, egzoszkielety, szmery-bajery nie są aż takim wabikiem dla graczy. Oczywiście jesteśmy przed premierą, zbliża się gorący przedświąteczny czas... Ale, jakby co, podpowiadamy - wróćcie drodzy twórcy do czasów II Wojny Światowej!
Zobacz także
2015-01-09, godz. 15:15
[13.01.2015] Juju [PC]
"Nie samymi "wiedźminami" człowiek żyje" - Polacy są świetni również w tworzeniu innych gier. Niekoniecznie tak poważnych i krwawych jak przygody Białego Wilka. Przykład? Bardzo proszę - Juju studia Flying Wild Hog. Kiedy widzę…
» więcej
2014-12-28, godz. 16:23
[28.12.2014] Dragon's Age: Inquisition [PC]
Jeszcze jeden wrzecionowiec i wracam do obozu. Zaraz. Elfie zioło przy kamieniu! Biorę. Kilka metrów dalej coś błysnęło? To czaszka. Po spojrzeniu w oczodoły okazuje się, że działa jak lornetka. Coś przez nią wypatrzyłem. Jakiś…
» więcej
2014-12-28, godz. 16:21
[28.12.2014] Dragon's Age: Inquisition [PC]
Jeszcze jeden wrzecionowiec i wracam do obozu. Zaraz. Elfie zioło przy kamieniu! Biorę. Kilka metrów dalej coś błysnęło? To czaszka. Po spojrzeniu w oczodoły okazuje się, że działa jak lornetka. Coś przez nią wypatrzyłem. Jakiś…
» więcej
2014-12-28, godz. 12:37
[28.12.2014] To był rok... - posłuchaj, jakie gry zapadły nam w pamięć w 2014 roku
Podsumowanie roku w Giermaszu to przede wszystkim gry, które recenzowaliśmy - i w które się zagrywaliśmy przez ostatnie 12 miesięcy. Chociaż niektóre tytuły zapadły w pamięć ze zgoła innych powodów... Rozmowa do odsłuchania…
» więcej
2014-12-28, godz. 12:35
[28.12.2014] Dragon's Age: Inquisition [PC]
Jeszcze jeden wrzecionowiec i wracam do obozu. Zaraz. Elfie zioło przy kamieniu! Biorę. Kilka metrów dalej coś błysnęło? To czaszka. Po spojrzeniu w oczodoły okazuje się, że działa jak lornetka. Coś przez nią wypatrzyłem. Jakiś…
» więcej
2014-12-28, godz. 12:33
[28.12.2014] Technologiczne 12 miesięcy okiem Giermaszu...
... czyli, oczywiście, w ostatniej audycji mijającego roku 2014 nasz ekspert Radosław Lis pokusił się o podsumowanie tego, co wydarzyło się w branży IT przez ostatnie 12 miesięcy. Czy był to czas przełomu, czy raczej kontynuacji…
» więcej
2014-12-28, godz. 12:27
[28.12.2014] Podsumowanie roku
This War of Mine, Lords of the Fallen - ale nie tylko. Wymienione dwie gry to tylko "wierzchołek góry lodowej" fajnych polskich produkcji, które wyszły spod ręki naszych zespołów w 2014 roku. Wydarzenia z branży nad Wisłą i Odrą…
» więcej
2014-12-28, godz. 12:10
[28.12.2014] Giermasz #121 - 12 miesięcy z życia graczy
Sporo naprawdę udanych gier, parę rozczarowań - tak w wielkim skrócie można podsumować minione 12 miesięcy w Giermaszu. W tej audycji rozmawiamy o tym, w co bawiliśmy się i zrecenzowaliśmy dla Was. Ale i mamy nowe gry warte uwagi:…
» więcej
2014-12-28, godz. 11:52
[28.12.2014] To był rok... - posłuchaj, jakie gry zapadły nam w pamięć w 2014 roku
Podsumowanie roku w Giermaszu to przede wszystkim gry, które recenzowaliśmy - i w które się zagrywaliśmy przez ostatnie 12 miesięcy. Chociaż niektóre tytuły zapadły w pamięć ze zgoła innych powodów... Rozmowa do odsłuchania…
» więcej
2014-12-28, godz. 11:50
[28.12.2014] The Crew [PC]
Miałem dosyć łamania palców: przez ostatnie trzy godziny gry zaliczałem kolejne wyzwania, żeby zdobyć lepsze części do mojego samochodu. Udało się też przejechać misję fabularną. Więc postanowiłem odpocząć: ustaliłem sobie…
» więcej