Do wyboru jest osiem frakcji. Bardzo zróżnicowanych, dodajmy. Tylko jedna posługuje się magią - bo świat gry osadzony jest w realiach fantastycznych - inna pod hasłem "dyplomacja" rozumie skopanie tyłka oponentowi, a jeszcze inna buduje tylko jedno, potężne miasto.
W zależności od naszych wyborów, określamy od razu sposób, w jaki chcemy zasłużyć na tytuł imperatora. Możemy po prostu podbijać wszystko co napotkamy na drodze, zdominować inne frakcje dzięki naszej technologii, zniszczyć je szerokimi wpływami, czy za pomocą umiejętności dyplomatycznych.
Do tego wszystkiego dochodzą niuanse, z którymi mierzyć się musi każdy imperator: zapewnianie mieszkańcom - bez których nie da się niczego wybudować - odpowiedniego poziomu zadowolenia. Dopiero wtedy zaczną się rozmnażać. Należy odpowiednio dbać także o gospodarkę, wspomniane już rozwoje - technologiczny i dyplomatyczny, a także o zdobywanie punktów doświadczenia przez naszych bohaterów - są tu bowiem także elementy RPG.
Nie wolno zapominać też o tym, że każda z tych gałęzi potrzebuje odpowiedniego paliwa. Motorem napędowym gospodarki na przykład jest między innymi żywność czy badania.
Takich niuansów, które sprawiają, że rozgrywka pozwala wczuć się w rolę, jest naprawdę mnóstwo. Do tego mamy do dyspozycji niezły samouczek i bardzo fajną możliwość kreowania własnych map, które w ramach silnika gry dają niemal niekończące się możliwości.
Grafika - choć w strategiach grająca drugie skrzypce - tu wcale nie jest traktowana po macoszemu. Sporo szczegółów, możliwość oddalania i przybliżania to tylko niektóre z jej
zalet. Mamy też świetną muzykę.
Co jeszcze? Nic więcej dodawać nie trzeba. Jeśli pytacie czy warto odwiedzić świat Aurigi to zdaniem Giermaszu, jak najbardziej. Także, jeżeli dopiero próbujecie się przekonać do gatunku strategii. Co prawda rzucicie się na dosyć głęboką wodę, ale satysfakcja będzie naprawdę ogromna, gwarantujemy.
W zależności od naszych wyborów, określamy od razu sposób, w jaki chcemy zasłużyć na tytuł imperatora. Możemy po prostu podbijać wszystko co napotkamy na drodze, zdominować inne frakcje dzięki naszej technologii, zniszczyć je szerokimi wpływami, czy za pomocą umiejętności dyplomatycznych.
Do tego wszystkiego dochodzą niuanse, z którymi mierzyć się musi każdy imperator: zapewnianie mieszkańcom - bez których nie da się niczego wybudować - odpowiedniego poziomu zadowolenia. Dopiero wtedy zaczną się rozmnażać. Należy odpowiednio dbać także o gospodarkę, wspomniane już rozwoje - technologiczny i dyplomatyczny, a także o zdobywanie punktów doświadczenia przez naszych bohaterów - są tu bowiem także elementy RPG.
Nie wolno zapominać też o tym, że każda z tych gałęzi potrzebuje odpowiedniego paliwa. Motorem napędowym gospodarki na przykład jest między innymi żywność czy badania.
Takich niuansów, które sprawiają, że rozgrywka pozwala wczuć się w rolę, jest naprawdę mnóstwo. Do tego mamy do dyspozycji niezły samouczek i bardzo fajną możliwość kreowania własnych map, które w ramach silnika gry dają niemal niekończące się możliwości.
Grafika - choć w strategiach grająca drugie skrzypce - tu wcale nie jest traktowana po macoszemu. Sporo szczegółów, możliwość oddalania i przybliżania to tylko niektóre z jej
zalet. Mamy też świetną muzykę.
Co jeszcze? Nic więcej dodawać nie trzeba. Jeśli pytacie czy warto odwiedzić świat Aurigi to zdaniem Giermaszu, jak najbardziej. Także, jeżeli dopiero próbujecie się przekonać do gatunku strategii. Co prawda rzucicie się na dosyć głęboką wodę, ale satysfakcja będzie naprawdę ogromna, gwarantujemy.
Zobacz także
2015-03-13, godz. 13:57
[14.03.2015] (Nie)Kochamy Apple*
Najnowsza konferencja amerykańskiego giganta to dla nas oczywiście okazja, aby powymieniać się uwagami na temat "kultu Maka". Kto jest "hejterem" a kto "fanbojem"? Posłuchajcie naszej rozmowy z ekspertem Giermaszu Radkiem Lisem. Dowiecie…
» więcej
2015-03-13, godz. 13:52
[14.03.2015] Descent (1995 r.)
W połowie lat 90-tych trójwymiarowe gry wciąż jeszcze były pewną nowinką, którą zachwycali się gracze. Wyobraźcie sobie - zamiast dwuwymiarowych kosmicznych strzelanek, można było wskoczyć w wirtualny kokpit i walić z laserów…
» więcej
2015-03-12, godz. 09:35
[14.03.2015] Giermasz #131 - Mroczne stany świadomości
Tak się złożyło, że w tej audycji recenzujemy jedną grę - bo Jarek Gowin na chorobowym. Gatunek point'n'click jakoby obumiera i jest niszowy - nawet jeżeli (choć nie jesteśmy do tego przekonani), to cały czas na rynku…
» więcej
2015-03-12, godz. 09:33
[14.03.2015] Przegląd tygodnia
Były czołgi, samoloty - to niech będą wielkie okręty wojenne. Studio świetnie znane z World of Tanks sieciowe bitwy na morzu zapowiadało już ze trzy lata temu. I się doczekaliśmy - a przynajmniej doczekaliśmy się beta testów World…
» więcej
2015-03-12, godz. 09:31
[14.03.2015] Tormentum: Dark Sorrow [PC]
Mam propozycję: jeżeli po przeczytaniu tej recenzji zainteresuje was gra Tormentum: Dark Sorrow, to spróbujcie tak zaplanować sobie czas z tą produkcją, żeby skończyć ją w jedną noc. Bo nie jest jakoś przesadnie długa, a wydaje…
» więcej
2015-03-12, godz. 09:30
[21.03.2015] The Book of Unwritten Tales 2 [PC]
To kolejny przykład na to, że sprawdzone rozwiązania i czerpanie pełnymi garściami z dobrych wzorów - w rozsądnych ilościach - to prawie gotowa recepta na udaną grę. Prawie, bo do tego trzeba dołożyć jeszcze twórców z dobrym…
» więcej
2015-03-06, godz. 17:43
[07.03.2015] Oddworld: Abe's Oddysee New N' Tasty [PC]
Niektórzy deweloperzy jednak pamiętają, że nie naprawia się rzeczy, które nie są zepsute, a jeśli coś przynosi mnóstwo frajdy i nie pozwala oderwać się od ekranu komputera, to znaczy, że nie wymaga wielkich zmian. Taki właśnie…
» więcej
2015-03-06, godz. 17:34
[07.03.2015] Giants: Citizen Kabuto (2000r.)
To był jeden z tych akcentów charakterystycznych dla końcówki lat 90-tych. Miks wszystkiego, z akcentem położonym na nieco przyciężkawy humor. W Giants: Citizen Kabuto, produkcji sprzed 15-tu lat Planet Moon Studios, mamy mieszankę…
» więcej
2015-03-06, godz. 17:24
[07.03.2015] Polska branża ma się coraz lepiej
This War of Mine docenione po raz kolejny - jaką nagrodę tym razem zdobyła ta świetna polska produkcja, opowiada nasz ekspert od rodzimej branży, czyli Michał Król z portalu HCgamer. Uchylając rąbka tajemnicy, miłe jest to, że grę…
» więcej
2015-03-06, godz. 17:22
ARCHIWUM 2015, marzec
» więcej