Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Takiej gry jeszcze nie recenzowaliśmy w Giermaszu. Zacznijmy od pytania - skąd "dwójka" przy tytule? Przecież pierwszym post apokaliptycznym RPG, czyli grą która stawia na rozwój bohatera w zniszczonym przez kataklizm świecie, był Fallout, prawda? Otóż, nie! Pierwszy był Wasteland, czyli gra której nie pamiętają nawet takie staruchy jak my. Wydana w 1988 roku produkcja dopiero teraz doczekała się kontynuacji, za którą zabrało się inXile Entertainment. Zazwyczaj nie mówimy zbyt wiele o fabule, ale tym razem warto o niej wspomnieć choćby z powodu podobieństw do Fallouta właśnie. Tu również mamy do czynienia z apokalipsą atomową i przemierzaniem radioaktywnej pustyni. A wcielamy się w Desert Rangera, czyli pustynnego strażnika - żołnierza jednostki, która jest marną pozostałością po Armii Stanów Zjednoczonych. I mimo pewnych niedociągnięć - jest to przygoda naprawdę warta przeżycia, szczegóły recenzji Giermaszu w rozwinięciu tego akapitu.
GIERMASZ-Recenzja Wasteland 2
Posłuchaj recenzji gry Wasteland 2.
Podobieństw do Fallouta jest tutaj naprawdę dużo. Począwszy od tego, jak wygląda gra - też widzimy całą akcję i bohatera z rzutu izometrycznego, czyli z góry i pod kątem.

Tu także śmierć czyha na każdym kroku. Jeśli spotykamy kogoś, kto wygląda na wroga, to prawie na pewno nim jest. Jest brudno, nieprzyjemnie, niebezpiecznie i czasami odrażająco - czyli tak, jak powinno być w grze, której fabuła toczy się w zniszczonym
przez atom świecie.

Klimat jest megamiodny. Dla niego samego warto spróbować swoich sił w Wasteland 2. Raczej nie jest to jednak zabawa dla tych, którzy nie przepadają za statystykami, liczbami i rozwojem umiejętności. Tutaj ma to kolosalne znaczenie. W naszej drużynie należy odpowiednio zadbać, aby mieć specjalistów z każdej dziedziny. To jest jednym z kluczy do czerpania jak największej przyjemności z rozgrywki. Kompromisów nie ma: albo jesteś na przykład złodziejem, albo specjalistą od siłowych rozwiązań. Ludzie renesansu w Wasteland 2 nie istnieją.

Ogromne znaczenie ma też narracja. Dużo tu opisów, opcji dialogowych, możliwości
wyboru tego, co chcemy powiedzieć napotkanym postaciom. Plus to - i minus. Z jednej strony, nieco spowalnia rozgrywkę, z drugiej, także buduje klimat i daje wiele możliwości przeżycia naszej przygody.

Oczywiście istnieją też gałęzie rozwoju tego, jak prowadzeni przez nas bohaterowie radzą sobie z mówieniem i przekonywaniem innych do naszych racji. To też - nota bene - podobieństwo do Fallouta.

A jak to wygląda pod względem grafiki? Źle. Naprawdę źle. Postaci i lokacje w najlepszym wypadku są poniżej średniej. Nie najlepiej jest też z animacją. Skoro porównujemy do
Fallouta - to Wasteland 2 graficznie przypomina pierwszą jego część. To fatalna informacja, biorąc pod uwagę, że ten Fallout powstał w latach 90-tych. Może i trochę przesadzamy, ale według Giermaszu twórców nie usprawiedliwia nawet to, że środki na Wasteland zbierali na Kickstarterze, czyli krótko mówiąc na produkcję zrzucili się internauci.

Mimo wszystko spróbujcie. Kiedy już przełkniecie gorzką pigułkę w postaci paskudnej grafiki to zobaczycie, że klimat nagradza wytrwałość z nawiązką.

Zobacz także

2014-03-05, godz. 13:32 [09.03.2014] Thief [PS 3] Wyjaśnijmy jedną rzecz na początku: nowy Thief, restart znanej i bardzo szanowanej serii "skradanek", miał u nas nieco łatwiej. Dlaczego? Bo chociaż w klasyczne gry wydane pod marką Thief kiedyś tam dawno graliśmy, to nie jesteśmy… » więcej 2014-03-05, godz. 13:31 [09.03.2014] Toukiden: The Age of Demons [PS Vita] Chociaż głosy o upadku Playstation Vita nie milkną (my tak nie uważamy!), to z drugiej strony pojawia się coraz więcej zapowiedzi na tę konsolę, szczególnie gier z Japonii. W tym kraju handheldy rządzą, fakt: przede wszystkim Nintendo… » więcej 2014-02-23, godz. 16:31 [23.02.2014] Project Tango Wymieniony w tytule tajemniczy projekt szykuje nam Google, cóż to takiego jest? O tym mówi nasz ekspert od nowych technologii czyli Radek Lis. Nowości szykuje także inny gigant IT czyli Microsoft, ich Office będzie dostępny do używania… » więcej 2014-02-23, godz. 16:07 [23.02.2014] King's Bounty Legions [PC] Kolejny tytuł z cyklu free to play, który recenzujemy w Giermaszu. Właściwie można by to skwitować krótkim "ściągnijcie sami i przekonajcie się, czy jest fajne", ale przecież tych tytułów jest tak dużo... Warto więc dać szansę… » więcej 2014-02-23, godz. 16:05 [23.02.2014] Lightnig Returns: Final Fantasy XIII [PS 3] Trzecia, ostatnia część gier osadzonych w uniwersum nakreślone w pierwszej odsłony "trzynastki". W założeniu ma spinać klamrą wydarzenia z Final Fantasy XIII i następnej części z numerkiem XIII-2: w praktyce, przedstawiana historia… » więcej 2014-02-23, godz. 16:01 [23.02.2014] The LEGO Movie Videogame [PS 3] Właściwie za recenzję tej gry powinno wystarczyć zdanie: "to kolejny tytuł z długiej serii, klocki jakie znamy i lubimy" (sprawdźcie, że w poprzedniej recenzji innego tytułu LEGO użyliśmy bardzo podobnych słów). Tym razem, zamiast… » więcej 2014-02-23, godz. 14:12 [23.02.2014] Turok: Dinosaur Hunter (1997r.) To chyba były jeszcze echa "dinomanii" po Parku Jurajskim: nie było wtedy dzieciaka, który by nie zwariował na punkcie dinozaurów. Choć wydawcy gier chyba nieco zlekceważyli ten temat, bo gry z prehistorycznymi gadami można było zliczyć… » więcej 2014-02-23, godz. 14:07 [23.02.2014] The LEGO Movie Videogame [PS 3] Właściwie za recenzję tej gry powinno wystarczyć zdanie: "to kolejny tytuł z długiej serii, klocki jakie znamy i lubimy" (sprawdźcie, że w poprzedniej recenzji innego tytułu LEGO użyliśmy bardzo podobnych słów). Tym razem, zamiast… » więcej 2014-02-23, godz. 14:01 [23.02.2014] "(Not) Everything is awesome!" W tym Giermaszu znowu aż trzy recenzje: dwie gry to świeżutkie premiery, The LEGO Movie Videogame to kolejny tytuł z długiej klockowej serii. Źle nie jest, ale przełomu w rozgrywce nie oczekujcie. Lightning Returns: Final Fantasy XIII… » więcej 2014-02-23, godz. 13:55 [23.02.2014] Przegląd wydarzeń Ojczyzna Sony, czyli Japonia - doczekała się wreszcie premiery Playstation 4. I co? I nic - gracze na całym świecie oczekiwali wielkiej fety, imprezy, zapowiedzi nowych gier... A były gadżety, naklejki czy konsole z wypalonym laserowo… » więcej
583584585586587588589