Sony i Microsoft robią zresztą wszystko, aby swoje next-geny promować: podobno - jak chlapnął na forum ktoś z Ubisoftu - producenci konsol wymuszają, aby na PC-tach gry miały zablokowaną mniejszą płynność rozgrywki. Zamiast 60 klatek na sekundę, ma być 30. Oczywiście na konsolach taki nowy Assasin ma wyglądać lepiej i sprzedawać sprzęt. Ale przecież "pecetowcy" mogą robić swoje łatki i poprawiać oprawę gry.
Co doskonale widać na przykładzie gry Obcy: Izolacja. Gra w klimacie horroru zyskuje na grafice, niespełna dwa tygodnie po premierze już pojawiają się łatki, dzięki którym oprawa jest lepsza.
Aha - jak ściągnęliście na swojego PC-ta dopiero co wydaną konwersję z konsol gry Final Fantasy XIII to, tak, również możecie już szukać patcha, który odblokowuje wyższą rozdzielczość ekranu i - znowu - rozgrywkę w zamiast 30, to w 60 klatkach na sekundę.
I jeszcze a propos Dragons Age: Inquisition, jak mówią twórcy, przygotowali zabawy na grubo ponad 150 godzin. Oczywiście pod warunkiem, że bawimy się we wszystkie zadania dodatkowe i tak dalej. Sam wątek główny przejdziemy w około 40 godzin.
Coś się kończy - coś się zaczyna: kiedyś pracowali przy grach z serii Bioshock czy Guitar Hero, a teraz ich nowo założone studio uzbierało kasę od graczy na debiutancką produkcję. 150 tysięcy dolarów zaledwie w tydzień, powstanie za to gra The Flame in the Flood, survival w post apokaliptycznym świecie.
Za to 5 dni trwało, aby sprzedać 50 tysięcy kopii gry Zaginięcie Ethana Cartera. Przygodówka za którą stoją doświadczeni polscy twórcy, na razie wyszła na PC-ta: wygląda ślicznie i jest to bardzo dobra gra. Recenzja w następnym Giermaszu.
Nintendo Wii U ma swojego killera: slasher, kontynuacja świetnie przyjętej Bayonetty zbiera znakomite recenzje. Mówi się, że "dwójka pozamiatała gatunkiem". Pytanie, czy stanie się system sellerem podupadłej nieco konsoli, pozostaje otwarte.
Pamiętacie jak w Giermaszu recenzowaliśmy grę Smite? Sieciowa gra tower defense jest obecnie trzecią pod względem popularności w tym gatunku. Nam się podobało, a jak poćwiczymy, to weźmiemy udział w mistrzostwach w Smite. Pula nagród to, bagatela, milion dolarów.
Pierwsze pod względem popularności w gatunku tower defense jest oczywiście League of Legends, ale chyba czują na plecach oddech konkurencji, bo na testowych serwerach pojawiło się sporo nowości w mechanice rozgrywki. Szczegółów szukajcie w necie, na razie nic nie zmieniło się w podstawowej grze. W League of Legends mistrzostwa właśnie trwają. Dzisiaj finał, jest milion dolarów dla zwycięzców.
Tamte gry nie mają miesięcznego abonamentu tak jak World of Warcraft. Ciekawe, że wiele lat po premierze, odchodzeniu graczy, w WOW-a dalej gra około 7,5 miliona ludzi. Było mniej, ale sporo osób wróciło przed planowaną wkrótce premierą kolejnego dodatku.
A ponad 3 miliony graczy dziennie "melduje się" na serwerach sieciowej pierwszoosobowej strzelanki Destiny. Wiecie, tej gry za 500 milionów dolarów. Gotowej produkcji trochę się oberwało od recenzentów, ale wygląda na to, że fanów eksterminowania obcych zagrażających ludzkości nie brakuje.
W Giermaszu zapraszamy też na kącik o polskich grach - a jak "wyniuchał" nasz gość, Michał Król z portalu HCGamer, prawdopodobnie powstaje już Lords of the Fallen 2. Tymczasem premiera wielce wyczekiwanej "jedynki" jeszcze w tym miesiącu. Polskie action-RPG z wymagającą rozgrywką a'la Dark Souls zapowiada się bardzo zacnie.
Czekacie na kontynuację psychodelicznej gry z grafiką rodem z Commodore czyli Hotline Miami 2? No to jeszcze poczekacie, bo premierę przesunięto na koniec tego albo początek przyszłego roku. Zgadliście: "chcemy grę dopracować" - tłumaczą twórcy.
Najnowsza gra z najpopularniejszej serii na konsolach Sony - to ponad 60 milionów sprzedanych gier na wszystkich maszynach Japończyków - czyli wyścigi samochodowe Gran Turismo 7 pokaże się nie wcześniej niż w przyszłym roku. Czy może inaczej, według twórców, to "optymistyczna data". Lepiej od razu nastawić się na premierę w 2016 roku.
Widzieliście zwiastun polskiej gry Hatred? Nie polecamy, jest obrzydliwy. Bo gra traktuje o mordowaniu ludzi - coś w stylu newsów z USA, gdy kolejny szaleniec bierze broń i strzela do przypadkowych przechodniów albo dzieci w szkole. Gra o czymś takim, gdzie wcielamy się - oczywiście - w psychopatę z bronią - to chyba jednak przesada?
Na koniec o "bardzo dobrym filmie": tak Państwowy Instytut Sztuki Filmowej ocenił przygotowywaną ekranizację Wiedźmina i dał na nią 150 tysięcy. Kinowy, aktorski film o Białym Wilku powstaje w Platige Image Tomka Bagińskiego, budżet teraz to około miliona złotych.
Zobacz także
2015-03-13, godz. 13:57
[14.03.2015] (Nie)Kochamy Apple*
Najnowsza konferencja amerykańskiego giganta to dla nas oczywiście okazja, aby powymieniać się uwagami na temat "kultu Maka". Kto jest "hejterem" a kto "fanbojem"? Posłuchajcie naszej rozmowy z ekspertem Giermaszu Radkiem Lisem. Dowiecie…
» więcej
2015-03-13, godz. 13:52
[14.03.2015] Descent (1995 r.)
W połowie lat 90-tych trójwymiarowe gry wciąż jeszcze były pewną nowinką, którą zachwycali się gracze. Wyobraźcie sobie - zamiast dwuwymiarowych kosmicznych strzelanek, można było wskoczyć w wirtualny kokpit i walić z laserów…
» więcej
2015-03-12, godz. 09:35
[14.03.2015] Giermasz #131 - Mroczne stany świadomości
Tak się złożyło, że w tej audycji recenzujemy jedną grę - bo Jarek Gowin na chorobowym. Gatunek point'n'click jakoby obumiera i jest niszowy - nawet jeżeli (choć nie jesteśmy do tego przekonani), to cały czas na rynku…
» więcej
2015-03-12, godz. 09:33
[14.03.2015] Przegląd tygodnia
Były czołgi, samoloty - to niech będą wielkie okręty wojenne. Studio świetnie znane z World of Tanks sieciowe bitwy na morzu zapowiadało już ze trzy lata temu. I się doczekaliśmy - a przynajmniej doczekaliśmy się beta testów World…
» więcej
2015-03-12, godz. 09:31
[14.03.2015] Tormentum: Dark Sorrow [PC]
Mam propozycję: jeżeli po przeczytaniu tej recenzji zainteresuje was gra Tormentum: Dark Sorrow, to spróbujcie tak zaplanować sobie czas z tą produkcją, żeby skończyć ją w jedną noc. Bo nie jest jakoś przesadnie długa, a wydaje…
» więcej
2015-03-12, godz. 09:30
[21.03.2015] The Book of Unwritten Tales 2 [PC]
To kolejny przykład na to, że sprawdzone rozwiązania i czerpanie pełnymi garściami z dobrych wzorów - w rozsądnych ilościach - to prawie gotowa recepta na udaną grę. Prawie, bo do tego trzeba dołożyć jeszcze twórców z dobrym…
» więcej
2015-03-06, godz. 17:43
[07.03.2015] Oddworld: Abe's Oddysee New N' Tasty [PC]
Niektórzy deweloperzy jednak pamiętają, że nie naprawia się rzeczy, które nie są zepsute, a jeśli coś przynosi mnóstwo frajdy i nie pozwala oderwać się od ekranu komputera, to znaczy, że nie wymaga wielkich zmian. Taki właśnie…
» więcej
2015-03-06, godz. 17:34
[07.03.2015] Giants: Citizen Kabuto (2000r.)
To był jeden z tych akcentów charakterystycznych dla końcówki lat 90-tych. Miks wszystkiego, z akcentem położonym na nieco przyciężkawy humor. W Giants: Citizen Kabuto, produkcji sprzed 15-tu lat Planet Moon Studios, mamy mieszankę…
» więcej
2015-03-06, godz. 17:24
[07.03.2015] Polska branża ma się coraz lepiej
This War of Mine docenione po raz kolejny - jaką nagrodę tym razem zdobyła ta świetna polska produkcja, opowiada nasz ekspert od rodzimej branży, czyli Michał Król z portalu HCgamer. Uchylając rąbka tajemnicy, miłe jest to, że grę…
» więcej
2015-03-06, godz. 17:22
ARCHIWUM 2015, marzec
» więcej