Klasyczna tak ze względu na rozwiązania które stosuje, a po drugie z powodu kreacji głównego bohatera, który jest jakby żywcem wycięty z kart powieści Arthura Conan Doyle'a. Ma nawet śmieszny kapelutek z daszkami z przodu i tyłu. Również zagadki, które mamy rozwiązać są kalką oryginalnych przygód Holmesa.
A wszystko podane jest w sposób najbardziej oczywisty z możliwych. Mamy więc naszą postać, która, rozmawiając z innymi osobami, zbierając dowody i dedukując, próbuje rozwiązać jedną z sześciu zagadek, które na ekran komputerów przenieśli ludzie z firmy Frogwares. Kombinujemy, rozwiązujemy zagadki i sprawdzamy też swoje umiejętności w minigrach.
Czasem od naszego powodzenia w nich zależy życie, którejś z postaci, którą napotkamy. Żeby nie było tak przewidywalnie, mamy w menu kilka fajnych opcji, które urozmaicają rozgrywkę. To między innymi specjalne umiejętności Homesa. Detektyw potrafi na przykład w wyobraźni odtwarzać przebieg zdarzenia na podstawie poszlak czy znaleźć jakieś ukryte przedmioty.
Zadania w Sherlock Holmes: Zbrodnia i Kara są ciekawe i dostarczają wielu emocji. Można naprawdę wczuć się w klimat dzięki takim detalom jak notatnik detektywa, fajne odwzorowanie realiów, zachowania osób, które spotykamy. Muzyka także wpada w ucho.
Wszystko też wygląda naprawdę nieźle. Grafika w Sherlock Holmes: Zbrodnia i Kara jest więcej niż przyzwoita, ruchy postaci poprawne i miłe dla oka są ich twarze, potrafią na przykład wyrażać emocje - co też może mieć wpływ na rozgrywkę.
Co do samego Holmesa, jego rola nie kończy się tylko na udowodnieniu komuś winy lub niewinności. Jest on jednoosobowym składem sędziowskim, który wydaje także wyrok. Oczywiście dopiero później okazuje się, czy nasza dedukcja przebiegała właściwymi torami.
Jak już wspominaliśmy - obawialiśmy się, że dostaniemy kolejną niskobudżetówkę niewysokich lotów. Tymczasem jest to bardzo fajny produkt z wysokimi aspiracjami. Jedyny minus, o którym chyba warto powiedzieć, to poziom trudności. Nasz recenzent nie ma zazwyczaj do czynienia z gatunkiem przygodówek, a tu zaciął się tylko raz, może dwa. Wyjadacze mogą więc marudzić, że nie muszą wytężać komórek mózgowych.
Tak, czy inaczej Sherlock Holmes: Zbrodnia i Kara to ocena przynajmniej 8 na 10.
A wszystko podane jest w sposób najbardziej oczywisty z możliwych. Mamy więc naszą postać, która, rozmawiając z innymi osobami, zbierając dowody i dedukując, próbuje rozwiązać jedną z sześciu zagadek, które na ekran komputerów przenieśli ludzie z firmy Frogwares. Kombinujemy, rozwiązujemy zagadki i sprawdzamy też swoje umiejętności w minigrach.
Czasem od naszego powodzenia w nich zależy życie, którejś z postaci, którą napotkamy. Żeby nie było tak przewidywalnie, mamy w menu kilka fajnych opcji, które urozmaicają rozgrywkę. To między innymi specjalne umiejętności Homesa. Detektyw potrafi na przykład w wyobraźni odtwarzać przebieg zdarzenia na podstawie poszlak czy znaleźć jakieś ukryte przedmioty.
Zadania w Sherlock Holmes: Zbrodnia i Kara są ciekawe i dostarczają wielu emocji. Można naprawdę wczuć się w klimat dzięki takim detalom jak notatnik detektywa, fajne odwzorowanie realiów, zachowania osób, które spotykamy. Muzyka także wpada w ucho.
Wszystko też wygląda naprawdę nieźle. Grafika w Sherlock Holmes: Zbrodnia i Kara jest więcej niż przyzwoita, ruchy postaci poprawne i miłe dla oka są ich twarze, potrafią na przykład wyrażać emocje - co też może mieć wpływ na rozgrywkę.
Co do samego Holmesa, jego rola nie kończy się tylko na udowodnieniu komuś winy lub niewinności. Jest on jednoosobowym składem sędziowskim, który wydaje także wyrok. Oczywiście dopiero później okazuje się, czy nasza dedukcja przebiegała właściwymi torami.
Jak już wspominaliśmy - obawialiśmy się, że dostaniemy kolejną niskobudżetówkę niewysokich lotów. Tymczasem jest to bardzo fajny produkt z wysokimi aspiracjami. Jedyny minus, o którym chyba warto powiedzieć, to poziom trudności. Nasz recenzent nie ma zazwyczaj do czynienia z gatunkiem przygodówek, a tu zaciął się tylko raz, może dwa. Wyjadacze mogą więc marudzić, że nie muszą wytężać komórek mózgowych.
Tak, czy inaczej Sherlock Holmes: Zbrodnia i Kara to ocena przynajmniej 8 na 10.
Zobacz także
2013-07-19, godz. 15:28
[19.07.2013] Medal of Honor: Allied Assault (2002r.)
II wojna światowa w branży elektronicznej rozrywki ma długą i bogatą historię. A w 2002 roku zapisano kartę na wyraz chlubną. Po premierze Medal of Honor: Allied Assault, z pamiętnym etapem szturmowania plaży Omaha opartej na scenie…
» więcej
2013-07-19, godz. 12:12
[19.07.2013] Amnesia: The Dark Descent
Miłośnicy horrorów nie są zbytnio rozpieszczani przez twórców gier. Ilość tytułów, które straszą, można liczyć na palcach dwóch rąk - na wszystkie platformy, na przestrzeni kilku lat. No chyba, że wliczymy w to zestawienie…
» więcej
2013-07-19, godz. 11:54
[19.07.2013] "Niech poniesie nas Dziki Gon..."
W tym Giermaszu rozmawiamy z Konradem Tomaszkiewiczem, kierownikiem projektu Wiedźmin 3: Dziki Gon - nie możecie tego przegapić. W oczekiwaniu na premiery znowu recenzujemy gry starsze: Killzone 3 i Amnesia: The Dark Descent to w swoich…
» więcej
2013-07-19, godz. 11:48
[19.07.2013] Przegląd tygodnia
Stara a nowa generacja: Assasins Creed IV ukaże się na obu, zawartość ma być podobna, ale... "liście i rośliny będą poruszać się na wietrze, fale będą wydawać się jeszcze bardziej realistyczne, wiatr będzie dmuchać w żagle..."…
» więcej
2013-07-19, godz. 11:47
[19.07.2013] Permanentna inwigilacja
Edward Snowden ujawnił, że rząd USA dzięki pomocy internetowych gigantów podsłuchuje i podgląda wszystko i wszystkich - a odpowiedź jakaś taka cieniutka i cichutka. Co na przykład twierdzi Microsoft? Między innymi o tym rozmawiamy…
» więcej
2013-07-16, godz. 15:45
[19.07.2013] Amnesia: The Dark Descent
Miłośnicy horrorów nie są zbytnio rozpieszczani przez twórców gier. Ilość tytułów, które straszą, można liczyć na palcach dwóch rąk - na wszystkie platformy, na przestrzeni kilku lat. No chyba, że wliczymy w to zestawienie…
» więcej
2013-07-16, godz. 15:40
[19.07.2013] Killzone 3
Wakacyjny sezon ogórkowy trwa w najlepsze, więc znowu gramy w tytuły starsze - czytaj: tańsze, a cały czas godne zainteresowania. Chociaż w naszej recenzji skupiamy się przede wszystkim na trzeciej części tej ekskluzywnej dla konsol…
» więcej
2013-07-16, godz. 15:39
[19.07.2013] Killzone 3
Wakacyjny sezon ogórkowy trwa w najlepsze, więc znowu gramy w tytuły starsze - czytaj: tańsze, a cały czas godne zainteresowania. Chociaż w naszej recenzji skupiamy się przede wszystkim na trzeciej części tej ekskluzywnej dla konsol…
» więcej
2013-07-15, godz. 15:22
[13.07.2013] Rockstar pokazuje GTA V
Studio Rockstar ujawniło film z fragmentem rozgrywki z GTA V. Produkcja ukaże się 17 września w wersjach na konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że Rockstar poszukuje programistów na PC, można wysnuć…
» więcej
2013-07-12, godz. 18:08
[12.07.2013] Wing Commander (1990r.)
"Nazywasz się Christopher Blair. Jesteś debiutantem i jako najsłabsze ogniwo kosmicznej eskadry dostajesz najsłabszy sprzęt. Wsiadaj do środka swojego gwiezdnego myśliwca i leć. Jeżeli przeżyjesz, dostaniesz lepszy statek. Jeżeli…
» więcej